• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

hej hej alla glada (ta åt er även ni som inte känner er på topp)!
    Har läst och har inte orkat logga in, jag har ju inte heller så mycket att tillägga. Min man sover hela nätterna men vaknar sjukt tidigt, och idag åt han en rejäl frukost, hela 4 mackor, ett ägg, en kopp kaffe samt en skål med yoghurt, havrefras och banan + några jordgubbar fick han i sig. Ska bara se till att han bajsar också.

Själv blöder jag fortfarande. helskumt. Inte riktigt blod längre, om ni fattar, men ändå. Det var nog, som någon påpekade, ett tidigt missfall. Men det betyder ju bara att det var något som tog sig i så fall, så nu gäller det bara att behålla det kvar också! Ett steg på vägen!

Vet inte vad jag kommenterat tidigare eller bara läst och glatts åt - kul att läsa om förlossningsberättelser, bonding, hemkomna barn och lyckorusiga föräldrar och sköna dagar med picnic och sorgligt att läsa om borttagna hundar och sjuka familjemedlemmar. *kramar*

Kul att läsa att Frullan kikade in och pickalurvbladdrade, mer sånt!

• Liten med Mindre

Nenne! Hur gör du för att få din man att sova hela nätterna och äta ordentligt frukost?? Min man bara vägrar sätta i sig någon frukt eller bär...

Känner att han nog borde få i sig lite mer och bättre mat, så att han orkar lite mer...

Fast det kanske gäller mig med? Kakor och glass verkar ju inte göra susen i alla fall.

Tror faktist att vi får i oss för lite vin. För i helgen kände vi oss rikgit mysiga - höga på dyrt vin. Synd bara att vi sov på luftmadrasser bredvid Mindres resesäng, i kompisens vardagsrum utan dörr... Aldrig är jag nöjd.

Idag är det i alla fall gött att vara ledig, promenera i solen och svettas. Ett litet bad skulle inte sitta fel, men det får vänta till nästa vecka när vi bor på sjötomt.

Solskenskramar!

• Zozo

Min käre make sover pa soffan, i kostym.; Snacka om att han behöver sömn just nu. han bara slocknar framför tvn och sedan är det LÖGN att fa honom i säng. Det ser ju sa HIMLA obekvâmt ut... frukost äter han inte heller - "det blir man bara tjock av" .. suck!

• Lapinette

Min make åt inte heller frukost när han bodde själv (eller jag deltid med honom i Frankrike). Numera äter han frukost och ibland kan han faktiskt klaga över sina extrakilon och då skylla på frukosten som han aldrig åt förut?! Ja, vad ska man säga?

• Lapinette

Antar att ni vill stanna i Luxembourg. Är det pga barnledigheten som är bättre än i Frankrike eller trivs ni även bättre där?

• Liten med Mindre

Min man skruvar modellhelikoptrar istället för att sova.

Blir ju lite putt att han inte passar på att sova när jag o bebben är borta, eller i alla fall fundera ut middagar till de dagar han är ansvarig.

Nåja - får väl ge igen i höst när han är "pappaledig". Hur ledig man nu är med ett barn som börjar krypa och vill gå...

• Lapinette

Liten - när ska du tillbaka till jobbet?

Svar på tråden Barnkarusellen 2