• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • MSW

Victory: Roligt att du tittar in! Verkar juh lugnt på bebis fronten för din del ännu! Och så länge du känner dig pigg antar jag att det inte känns så "bråttom" att bebben ska komma ut? Hoppas du tittar in lite oftare nu så vi kan 'gissa' att du åkt in..

MrsB: Vad skönt att Malte slapp (och ni med för den delen). Hoppas Malte somnar så att han hinner sova innan mätning och vägning!

Såg en rådjursmamma med två barn som hoppade över vägen när vi körde till stan i morse, de såg så himla söta ut..
    Annars är allt bara bra här!

• Mrs  B

MSW
    Japp, skönt att slippa det själv också för den delen.
    Hur går det på jobbet nu då?
    Den situationen du var med om har jag också upplevt. Har ju jobbat en hel del på olika skolor, förskolor och fritids. Tyvärr förekommer det, men det är bara att ta tag i problemet direk om det ska bli bra. Prata med barnet i lugn och ro om vad som är rätt och fel och meddela sedan föräldrarna vad som hänt och dina kollegor förstås.

• FruCicci

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Tillbaka från UNDERBAR semester i Kroatien!
    Det gick kanon med Victor, han var såååå duktig i bilen. Vi har ändå kört över 500 mil!

Har försökt läsa i kapp lite, men sitter med pappas dator i Blekinge, så det är lite trögt... Grattis till alla nykomlingar o sen vad synd att det ej blev bebis av Nenne o Frejs försök.

Kan berätta.................. att jag har gjort strutsen o gör fortfarande..... Vågar inte testa....
    Mensen är snart 3 veckor sen, galet!
    Skulle vara ödets ironi om det tog den däe ända gången vi slarvade.... Jag hoppas bara att den har hoppat över en månad, dåmaj/juni var jobbigt värre för mig med förlust av anhöriga, kalasplanering och massa annat.... vi får se....

Nu ska jag fixa lunch till Victor, som lärde sig krypa 1 år gammal i Kroatien... han går fortfarande inte helt själv Skönt

KRAMAR TILL ER ALLA

• Mrs  B

Hej Cicci!

Hälsa Blekinge från mig!
    Var i Karlskrona för någon helg sedan och upplevde minnen med en kompis som också bott där. Kul!

Skönt att ni haft en underbar semester!!!!!
    Såg på Packat och klart igår och de visade en resa därifrån och det såg ju fint och mysigt ut.

Ska vi hålla tummarna för en bebbe eller????

• BrudSommar2006

Cicci tjohoooooooo!!!!!! Du sade ju åt mig att inte hålla tummarna men nu blir jag osäker om jag kanske ska börja igen??? Du får återkomma med besked hehe!!!

• start september

Men Cicci - strutsen?! Det låter nog som att det fanns skäl för en överhoppad månad, du får väl se tid nog. Själv hade jag nog inte kunnat hålla mig, men alla är vi ju olika.

Kul att resan blev lyckad, var själv i Kroatien för några år sedan och trivdes jättebra, dte blir nog en ny resa någon gång.

Victory - kul att se dig! Skönt att allt är bra. Håller tummarna för att du hinner få bara vara lite innan den lill* kopmmer ut, kan nog behövas.

Och Tinga, nu är det några dagar sedan, men det låter som fina nyheter att förhoppningsvis snart kunna gå hem! Kram!

Vickan, det ÄR ett svårt beslut. Jag sköt upp det flera år, väntade på befodringar på jobbet, husrenoveringar, giftermål, allt du kan tänka dig. Det handlade bara om att jag själv skulle vara mogen. Vi hade för länge sedan sagt "klart vi vill försöka någon gång", men såklart inte när. Maken hade mentalt landat flera år före mig. Till slut spände han ögonen i mig ca 3 mån innan bröllopet och krävde ett datum, vilket blev bröllopet. Jag var LIVRÄDD första gången. Det tog faktiskt till första bommen tills jag blev säker på att nu var det dags. Ett hårt uppvaknande dessutom. Sen kommer det alltid dagar då man funderar på om det är rätt grej - såväl tidigt som sent i graviditeten tror jag för de flesta av oss. Men du måste själv bestämma. Kram på dig!

Saffranin - välkommen ut i ljuset

• BrudSommar2006

Äsch, jag hann ju aldrig skriva färdigt i eftermiddags, Iris vaknade, satte sig upp i sängen, blev ledsen och kräktes sedan ner alla sängkläder och sig själv, vilken röra det blev, både med ledsen Iris som inte fick sova mer än tjugo minuter och med sanering!

Nåväl, nytt försök, Cicci, jag vet att du sade då att det var lite tidigt för er, ni skulle inte börja försöka förrän augusti, men nu är det ju snart augusti och det kanske inte gör så stor skillnad ändå? Det blir nog bra hursom ska du se, ni ville ju ha barnen tätt, eller så kanske det bara hoppat över som du säger, det var ju så mycket som hände då för dig. Tänk om det blir du som bryter plustorkan! Ska du inte testa ändå så du får det gjort?? Stor kram i alla fall!

• BrudSommar2006

Victory, roligt att höra från dig!

Saffranin, välkommen hit!

Mrs B, skönt att ögoninfektionen är borta!

Nu ska jag fundera över middagen, mamma kommer hit och äter på väg hem från sjukhuset, pappa har blivit inlagd igen för jag vet inte vilken gång i ordningen men nu efter tre påsar blod mår han tydligen bättre igen. I morgon kommer provsvaren så då kanske vi får veta när det blir operation i alla fall. Det är så tråkigt för mamma och nu blir hon ju ensam, min bror och sambo har åkt till Varberg med lilla kusinen och nu åker vi till Alingsås i övermorgon och sedan till Öland.

• BrudSommar2006

Men Page, du har börjat blogga igen och jag har helt missat det! Tjohoo! Tur att jag läser Sweets blogg, annars vet jag inte när jag hade upptäckt det!

• viktualia
    Saffranin skrev 2008-07-07 23:29:08 följande:
    Jo, egentligen har du nog rätt i att hålan är en håla Vickan! Det fanns ju faktiskt en anledning till att jag flyttade därifrån...Var har ni köpt hus? Kommer själv från Fisksjön, men har för mig att erat hus låg i andra änden eller?Nu får du gå med i plussjakten, behöver någon att noja över symtom med!!.
    Vi har köpt hus i nedre Skranta, har sjöglimt från vinden/övervåningen. Kriteriet för val av hus var bland mycket annat att jag skulle kunna fortsätta pendla smidigt. Roar mig med att pendla till K-d, vilket jag hållt på med sedan jag flyttade hit. Inte optimalt men numera har jag mitt drömjobb och då funkar det bra!

Skönt med alla stödjande tillrop. Jag tror att min enorma tvekan handlar om att beslutet (eller snarare om undret att bli gravid är mig förunnat) är så oåterkalleligt. De flesta andra beslut går att backa på och kanske är "barnskaffande" det enda beslut som är både livsavgörande och som man aldrig ångrar.. men det är ju något man inte vet förrän man är där. Så här på tröskeln är det himla svårt att förstå varför jag ska krångla till livet och förändra mina livsvillkor för resten av livet...

...just nu är läget celibat.. dvs jag får panik vid tanken på sex... måste lugna ner mig snart.. men huuuuuu...
Svar på tråden Barnkarusellen 2