Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Vickan, första gången utan skydd kändes lite läskigt men när det väl var avklarat så gick det bättre! Sedan blev det ju inget första gången heller så då tänkte man att det här kommer att ta tid! Ändå gick jag och köpte ÄL-tester för att skynda på slutresultatet och då löste det sig ju. Ta ett glas vin bara och se till att få stopp på plustorkan här, fast den kan ju Cicci ha löst redan i och för sig...
Mrs B, hur gick det på bvc?
Brudsommar - ta några glas vin innan kanske vore något... hm... återkommer i frågan!
Lappis, har du sett den här artikeln?
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=802733
Tack för alla kramar!
Intressant ämne, det här med amning. Så fort det kommer upp finns det massor med negativa erfarenheter, men när man läser och hör om det så skönmålas det i alla läger och ses som något allena saliggörande.
Igår kväll testade vi med amningsnapp för första gången, och det funkade bättre än utan. Både Piff och Puff har svårt att få till Kalle Anka-looken (dvs att slappna av i underläppen och skjuta den utåt), men det var lättare med amningsnappen, som är styvare än bröstvårtan, för då kunde man se att de gjorde fel och dessutom rätta till det genom att dra lite i hakan. Får väl se hur det går idag.
Angående det där med kort tid med amning menade jag att jag har ju pumpat i drygt två månader nu, och den här tiden räknas som en del av den helamningsperiod på 4-5 månader som man brukar ha innan man börjar med smakportioner, oavsett om det gäller för tidigt födda eller fullgångna barn. Min mjölk är lika "blaskig" efter efter 4 månader som för någon som fött i fullgången tid, så för att barnen ska få tillräckligt med näring (de kräver ännu mer när de är för tidigt födda, eftersom de har en viktuppgång att komma ifatt med) räcker det inte med amning när de är några månader. Jag kan ju naturligtvis bestämma själv att ändå fortsätta att bara amma, men jag vill ju mina barns bästa, så då får det ju bli även annan mat. Men som BS säger; man kan ju fortsätta amma länge efter att man börjat med annan mat, så förhoppningsvis får jag mitt lystmäte på amning iallafall.
Idag flyttar vi dessutom in i ett samvårdsrum på neo. Det innebär att åtminstone jag kommer att sova där på nätterna; maken får se hur han gör. Detta för att kunna lägga dem till bröstet även på natten. Barnen kommer dock att sova på salen några nätter till, så personalen där väcker mig när det är dags.
Piff var helt utan syrgas under halva dygnet igår och hade bara lite under resten, så förhoppningsvis dröjer det inte så länge till tills han är helt av med den. Jätteskönt!
Får väl se om det går att koppla upp datorn på sjukhuset; annars dröjer det nog 10 dagar till 2 veckor tills jag dyker upp igen, och då ska vi vara hemma alla fyra.
Telis - visst, jag läste artikeln imorse för maken som var måttligt intresserad och tyckte det var mycket viktigare med missilen i Prag och kalla kriget.
Känns som om det är otorligt få som blir befruktade med frusna ägg samt att jag inte fattar varför spermadonatorer är ok i Sverige men inte ägg?!
Lappis, jag fattade inte det där med 15% (men jag var så trött att ögonen gick i kors imorse)? Jag trodde att det var lika stor chans vid FET som vid färskförsök?
BS
Det gick alldeles utmärkt på bvc. Malte växer och frodas som bara den. Och de andra testerna gick bra också och det är ju alltid skönt att se och höra. Nu ska vi inte dit förrän den 1 sep, länge tills dess sa vi båda men tiden går ju fort som vi alla vet.
Telis - har hört olika. Vissa (CvL) säger att det är exakt samma chans medan jag har läst att andra säger att chansen är större vid färskförsök.
Hejsan!
Hörde även på nyhetern i morse ag detta med frysta kontra färska ägg, där de sa att frysta var bättre...
lappis; när kör ni i gång med nästa omgång?
MrsB, jasså du har spenderat en helg i Karlskrona... vad kul att återuppliva gamla minnen! Karlskrona är grymt vackert på sommaren och igår visade de klipp här ifrån på tv 4, då Tony Irving och Peppe Eng tipsade om sommarpärlor
Vickan, förstår hur du tänker och känner, kanske inte är redo än då? Hur har det gått med renoveringen?
Tinga, vad mysigt att ni fåår flytta nu och att du kan sova o amma där lite enklare. Hur stora är de nu, tvillingarna? De var väl beräknade nu ungefär?
BS + September: Jag kör strutsen ett tag till! Jag är så skraj så jag vet inte vad jag ska ta vägen.I Kroatien gick jag till apoteket o skulle precis köpa ett Clearblue, när jag insåg att det var dyrare än i Sverige o att jag fick 2 flaskor vin på krogen där nere för samma pris, ville inte veta då...
I går stod jag återigen på apoteket o höll i det billigaste testet, eftersom jag ändå har gått över 3 veckor, så lär de ju visa tillförlitligt resultat, men jag sket i det igen... semestern är ju inte slut...
Kommer inte ihåg mina symptom sist, eller så förtränger jag dem, men jag har varit på dåligt humör, täppt och mått illa. MEN det kan man ju göra ändå när man är förkyld som jag blev, trött av värmen och hängig. Victor vaknade tidigt på morgonen, så jag blev hungrig tidigare..... Det ända som inte stämmer är att jag har svårt för att dricka upp mitt vin, inte likt mig... det smakar inte lika gott.... MEN det kan ju ha att göra med att jag drack ganska mycket vin i Krooatien och inte alltid det bästa på menyn...
Tänkte jag skulle vänta till nästa mens borde komma, om 2 veckor, kommer den inte då, så är det bara att ta ett test, då är jag nog i v 10 eller ngt...
Jag vill gärna ha ett barn till, men nu har jag omvärderat lite. Jag kan tänka mig en till efter nästa sommar, till nästa höst.
Denna sommaren har vi såååå mycket roligt kvar, och jag vill inte vara på smällen, så håll inte tummarna för det tack. Jag har Marstrand näst på tur, sen ska vi till Nice på världens coolaste bröllop, sen hem och ha möhippa och sen nästa bröllop, då en av mina bästa kompisar gifter sig, då vill man ju inte sitta och suga tort! Nääää jag vill nte inte inte inte just nu... Men är det som det är så tar jag det när det är bekräftat, nog om detta.
Plustorkan får Vickan kanske ta hand om? När ska Nenne påt igen då?
Nu ska jag ta c duscha lite tror jag, innan Junior vaknar...
Stor kram