Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Åt förresten räkor i lördags och drack Pol Roger, MUMS!!!!!!!
Efteråt diskuterade vi vad det var vi skulle fira eftersom vi köpt Champagne. Kom fram till att Malte fyllde ju faktiskt 6 månader så då kunde vi ju lyxa till det. hahahahah
Mrs B - alla ursäkter till att fira är bra ursäkter !
Stora kramar till Tinga och sweet och era småttingar, såå härligt att det går framåt för allihop!
Sol är ju inget man behöver fundera över just nu, men förhoppningsvis kommer den tillbaka innan sommaren är slut.
Nyfiken på om Telis har börjat läsa boken jag tipsade om och vad du isf tycker om den?
Mrs B - Maten funkar fortfarande på Conny, är sååå tacksam! Han sover mellan ca 21 och 05 nu! Passar på att njuta, för snart kommer väl "24-veckors-fasen"... Just nu är han bara underbar, trots att första tanden faktiskt verkar vara på g, vi känner något vasst i underkäken!
Nenne - Tack för rapporten om din make, passa på att njuta du också, snart kanske även han hamnar i någon utvecklingsfas???
BS - Hoppas det inte blir någon jobbig förkylning för Iris så ni kan njuta av ledigheten. Tragiskt med familjen i mammagruppen.
Hej, får man hoppa in här?
Jag har smygläst från och till sedan första trådens början, men inte förrän för 5 veckor sedan slängt mina piller och själv startat jakten på plusset!
Om jag ska presentera mig så kommer jag från samma håla som Vickan bor i (klar förolämpning att kalla det håla förresten!) men bor nu i Gbg sedan 9 år tillbaka, är 28 år och gift sedan okt -07. Har nu precis fått fast jobb och köpt hus i Torslanda och har inget som håller mig tillbaka längre.
Jag tänkte innan att jag skulle försöka vara lugn och avslappnad och låta det komma när det kommer, men har redan analyserat symtom som bara den (hade grymt ömma bröstvårtor, ont i magen och slemmig flytning 4 veckor efter p-piller-stoppet och tänkte att kanske, kanske har det redan tagit, men såklart var testet efter 5 veckor negativt och nu undrar jag om det kanske var ÄL jag hade...)
BS - Blev så nyfiken och var tvungen att googla lite, är det den här du menar?
www.amazon.com/Banzai-18595-Spray-Splash-Giraffe/dp/B000CN8S68/ref=tag_stp_st_edpp_url/104-6433399-9103129
Hittade inte någon återförsäljare i sverige, men toys'r'us verkar iaf ha andra produkter från samma tillverkare (Banzai).
saffranin - Känner så väl igen förvirringen! Välkommen.
Vickan - Ibland måste man bara inse att "det rätta tillfället" inte kommer att infinna sig, om jag skulle vänta på att känna mig redo hade vi fortfarande väntat... Nä, det var bara att inse att jag någon gång ville ha barn, och de vettiga ursäkterna för att låta bli att försöka var liksom slut (fel man, inget jobb, dåligt boende osv). Tror att du också är där nu...
Koko, exakt så ser den ut! Fast den där ser jättestor ut och deras ser ut att vara en mycket mindre variant. Men den finns väl i flera storlekar då, ToysRUs låter lovande!
Iris blev ju sjuk i torsdags natt och hon är jätteförkyld fortfarande, suck. Nu är febern nere men hon hostar och är snuvig. Det här verkar bli långvarigt, stackarn.
Koko, jag har den hemma men jag har inte börjat på den än. Under semestern vill jag leva lyckligt ovetande om vad jag gör för fel.
Lappis
Låter bra det, att man inte behöver några ursäkter för att dricka gott. Det är ju riktigt lyxigt nu att börja dricka igen och så gott att prova nytt. Andra goda förslag??????
Koko
Maten funkar fortfarande inte på Malte. Gröten gillar han men allt annat verkar gå bort. Har provat det mesta nu och ska höra med bvc imorgon om vad mer man kan göra.
Vad exakt innebär 24 veckors fasen????
Malte blev 6 mån i lördags.
Nenne
Hur har du fått din make dit där han är nu?????
Behöver nog tips.....
Max och jag äter nu våfflor, till middag. Orkar inte göra något annat idag. Tanten är här,, huvudet värker och det är varmt och klibbigt ute. Men våfflorna är GODA!!!!!!! och gjorda av dinkelmjöl.
Mrs B - något gott att dricka. Ja, det finns mycket men här kommer några favoriter som jag kommer på direkten.
Rödvin - Alto Cabernet Sauvignon (nr 2070), Sydafrika
Rosévin - Domaine des Baguiers Rosé 2007 (nr 96082), Frankrike
Vitvin - där är min klara favorit Chablis men har ingen speciell gård eller så utan vi köper lite olika hela tiden.