Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Lappis
Noterat!!
Mrs B - nu är ju smaken så olika gällande vin så jag hoppas du inte blir besviken *nervös kanin*.
Telis -
Mrs B - Har inte riktig läst på så jag har inte koll på exakt vad som kan ske runt 24 veckor, men det kommer från den där holländska boken om 7 utvecklingssprång under första året. Alla utvecklingsfaser verkar börja med att de gnäller mer, sover sämre och blir mer klängiga, och sen plötsligt har de lärt sig något nytt som de inte kunna tidigare och då går det över. Typ.
Conny är inte heller jätteimponerad av annat än gröt ännu (har provat avocado, potatis och morot än så länge), men det går bättre och bättre. Mosat äpple är däremot gottgott!
BS - Kolla de andra bilderna och kommentarerna, poolen är mycket mindre än den ser ut! Trist att det inte bara kunde vara lite snuva för iris...
Koko, ah men titta, den äär ju liten! Då är det precis en sådan pool jag vill ha!!!
saffranin: välkommen! Hoppas du tar med dig lite plusitivitet till tråden, har varit lite dåligt med det ett tag nu!
Bs: Hon springer säkert av sig det.. Och om inte bvc oroar sig längre behöver säkert inte du göra det heller!
MrsB: Är Max ögoninflammation(var det va?) över nu? Men ni skulle droppa lite längre?
Vickan: Jag tycker med att du ska "hoppa".. Men det är läskigt, tycker fortfarande att det är läskigt och svårt att föreställa sig hur det ska vara med en bebis.. Men tänk vad många andra som har klarat det? Och "klarar" det varje dag! Det enda man egentligen säkert vet är väl att det kommer bli annorlunda!
Var det något mer jag hade tänkt kommentera... *funderar*
Idag har större delen av dagen varit bra, börja 06.30 är inte så roligt, och sen var vi lite underbemannade och de flesta av oss som jobbade kände inte till lokalerna eller något, men vi tog oss igenom det, förhoppningsvis blir det väl lite mindre oordnat i morgon..
Men dagen kunde slutat bättre, då ett av barnen inte riktigt höll med mig, så då slog han mig, det gjorde inte det minsta ont, men ändå! Både armen, magen(!!), och benet slog han och sedan kom en annan personal som han nästan spottade på och sen sprang han och låste in sig på toa! Jag blev så himla förvånad och arg, sen när jag kom ut till bilen och var själv var jag nära att börja gråta nästan!
Jag sa juh så klart till honom att han inte får slåss och försökte prata med honom.. Men jag vet egentligen inte hur man ska reagera i en sådan situation..?
Jaja.. Var tvungen att skriva av mig lite.. Nu ska jag försöka gå och sova en liten stund!
hm... vad konstigt det blev... men ni ser nog vad som är citat och vad som är Vickanprat....
Godnattkram!
Jo, egentligen har du nog rätt i att hålan är en håla Vickan! Det fanns ju faktiskt en anledning till att jag flyttade därifrån...
Var har ni köpt hus? Kommer själv från Fisksjön, men har för mig att erat hus låg i andra änden eller?
Nu får du gå med i plussjakten, behöver någon att noja över symtom med!!
Jag är nu inne på vecka 6 efter piller-stopp. Har alltid tidigare fått mensen tillbaka direkt efter stopp, men nu händer inget. Om jag nu inte är gravid kan jag väl få min mens så man kan börja fösöka??! Irriterande!!
MSV
Hoppas oxå att jag tar med mig lite plussitivitet, men kan tyvärr inte garantera nåt...
Halloj i bebisdjungeln! Här går det framåt ser jag, för både Tingas två småttingar och Sweets lilla tjej! Och ytterligare några nya trådbebisar har sett dagens ljus, grattis!
Själv går jag och väntar på min lilla krabat, drygt tre veckor kvar (ny magbild i galleriet). Känner inga förvärkar eller nåt sånt alls utan mår hur bra som helst. Nu har jag gått på semester, det känns ju helkonstigt att jag ska vara ledig i ett år! Men jag ska använda semestern till att baka och shoppa och förbereda för den lill*s ankomst. Tycker det är ganska skönt att det är svalt ute.
Vi har ju haft fuktskada i vårt badrum men det är renoverat nu. Jag har lagt upp en bild på det också. Men sen är det ju 1000 projekt till i huset som jag önskar att vi skulle hinna innan barnet, vilket vi inte kommer att göra. Nåja, det finns väl ett liv efter förlossningen också!??
Nu ska jag ta min dagliga cykeltur, jag ska försöka hålla igång så länge det känns bra. Kramar på er alla!
Lappis
Ingen fara, gillar att prova nytt. Ibland passar det och ibland inte. Återkommer med synpunkter när jag provat tipsen.
MSW
Japp, Max ögoninflamation är över tack och lov. Gav droppar ett par dagar efter också precis så som man skulle göra. Och Malte fick det aldrig.
Idag väntar bvc och Maltes 6 mån kontroll med doktorn. Försöker få Malte till att sova nu men det är inte det lättaste, men tror att han börjar ge med sig. Ska bli spännande att se hur mycket han väger och hur lång han är iaf.