• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Zozo

MrsB.. Nja mitt datum är numera satt till 20/9.. sa jag ska nog vänta lääänge till...

• nennesjuttioåtta

hörde ni när jag simmade ända in i kaklet? Det var där hon släppte bomben så nu vet jag att jag är på bottnen. Hon, en av mina närmsta vänner, som aldrig ville ha barn, träffade sin sambo på vårt bröllop (matchmaking är vår andra hobby), sa för någon månad sen när jag beklagade mig att jag inte skulle oroa mig för henne, det skulle dröja några år till för de hade de precis pratat om. Så nu är hon i v 6, de skulle bara sluta med p-pillren och se vad som hände - de har ju inte jobbat på det direkt.

Nej, tack. Jag vet. Det är bara jag som jobbar på det och det är ju fel väg att göra det på, tydligen.

Så då var det bara jag och en till kvar nu då (av kompisgänget), som inte har barn (varav 6 blivit gravida sen juli ifjol).

Men jag tror hon tog det ganska bra trots att jag började storböla och hulkade mig i duschen efteråt. Kunde inte komma hem fort nog, tur att det var soligt så att jag hade tagit bautasolglasögonen på mig.

orkar inte kolla vad ni skrivit och vet inte vad jag i så fall hade kunnat bidra med. Här är det egoinlägg och jag hatar livets orättvisor och att jag är så jävla värdelös.

• MSW

Åh Nenne, vad du låter less på allt! Men jag tror verkligen inte att någon skulle fnissa åt er om ni inte fick ett friskt barn! Är det inte större chans/risk att 'man' isf tycker synd om er..? Oavsett hur länge man försökt vet man juh aldrig om barnet blir friskt!

Åh Nenne, en gång till!! Läste ditt nästa inlägg nu! *stora kramar* annars vet jag inte vad jag ska skriva!

• MSW

Vickan: Nennes tips kunde väl vara bra, att ni testar utan skydd första gången när du vet du inte har ÄL så blir det ett litet steg att börja med..

Nattson: Ojoj, spännande!! Lycka till!

• nennesjuttioåtta

tack MSW..!

Fan vilken missvisande gubbe jag har.

• Telemarkgrrl

Nenne, lilla gumman, ååååh jag vet inte vad jag ska säga. Men jag vet iallafall hur du känner dig och jag hoppas verkligen verkligen att det är er tur snart. Stora stora kramar!!

• Telemarkgrrl

Lycka till, Nattson! Spännande!

• viktualia

Nenne.... jag vet... borde ta lärdom av trådens samlade visdom och inse att man måste börja nån gång för att gå i mål... och jag känner lite samma sak som du, börjar bli akterseglad i bekantskapskretsen som de enda som inte har barn...

Mugglan och ni andra som käckt hejat på: Det betyder jättemycket att få nojja av sig. Maken har fattat att trådens existens är central i strävan att få mig att våga... så han hälsar lite diskret... fniss

Och Sweetans lösning med närvaro på jobbet är inte så säkert att det funkar så där väldans bra med mitt nuvarande jobb, men visst blir jag inspirerad och hoppfull.

SÅ: Jag får nog helt enkelt dra i mig redigt med vin på lördag och sen hoppa på en - troligen - förvånad make. Och ÄL.. tjaaa.. helt otippat att det infaller i helgen är det inte.. men jag ids inte räkna..

• nennesjuttioåtta

tack telisgumman
    angående din fråga (som jag såg tidigare), det enda jag kan komma på att han har lärt sig sen sist är att göra Gorillan. *ooooh* Det är jätteläskigt. Min pappa skrämde skiten ur oss barn (och gör så än) och nu har han lärt denna unika egenskap vidare till P. efter 13 år, en milstolpe i vårt förhållande! Han saknar pappas långa överläpp men man stoppar tungan under överläppen, skjuter ner ögonbrynen (ett redigt sånt har han iaf), svankar enormt och släpar händerna i backen eller svingar dem ovanför huvudet och springer fort emot sitt "offer", hoppar upp på bord och stolar och klappar på en med baksidorna av händerna. Men pappa gör det bättre, men med lite övning så...

oj, nu log jag för första gången sen igår!

kramar!

• nennesjuttioåtta

bara för att du inte vill så blir du ju gravid direkt, Vickan, rubb it in bara. *ler snett*

Svar på tråden Barnkarusellen 2