• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • BrudSommar2006

Kanske borde jag fråga i den berömda resetråden men jag börjar här - är det någon som vet hur långt norrut man behöver åka för att vara garanterad snö så att Iris kan åka lite pulka och vi kan åka lite längd? Räcker typ någonstans åt Dalarna till eller så?? Hur hittar man var man kan hyra stuga?

• Lapinette

BS - det beror nog på från år till år men nennelainen borde ju veta hur mycket snö de har i Dalarna.

• Zozo

Hejsan flickor.. Idag har jag varit hos gyn mellan 09.00 och 15.00.. Eg bara rutinkontroll men sa mätte de aterigen upp jätteknepiga värden pa mitt blodtryck - först 150 och 200 i övertryck i vardera armen!!! Sedan, bara en stund efterat 120 och 130.. och vidare gick det..
    Jag berättade för mamma som är sjuksköterska och hon höll pa att fa krupp när hon hörde hur de hade bytt mellan olika manschetter, olika sjuksköterskor och olika rum.. Kontentan av det hela var att gyn dubblade den lilla dos medicin jag redan hade, men det känns ju inte sa där himla tryggt att de inte ens kan mäta upp ett vettigt värde.
    Jag ska tbk in och testa pa söndag och har blivit beordnad vila fram till dess. Jag bara HOPPAS att jag ända kan komma iväg hem till Sverige. Jag bryr mig inte sa mycket om jag maste ligga pa soffan hela tiden, bara jag far komma hem ett tag.

• Zozo

Just ja; de tog även 120 blodprov, urinprov, hjärtljud pa bebisen och allt annat är normalt och bra.. ja utom trycket da. När jag gick därifran var däremot trycket nere pa mitt vanliga ca 130 i övertryck.

• MSW

Zozo: Konstigt med blodtrycket! Hoppas det håller sig normalt nu då!

Ha jättebra semester allihop!! *bara lite avis* iofs har jag en vecka kvar att jobba.. På länge!

Idag backade vi (maken körde) in i en bil.. Allt gick bra med alla inblandade, men blev lite plåtskador på deras bil och lite plastskador på vår bil.. Så himla omständligt och tråkigt, men det kunde juh varit väldigt mycket värre, om det hade varit en annan trafiksituation.. Men fredagshumöret försvann lite kan man säga!

Nu ska jag gå och sova! Ha en bra helg!

• BrudSommar2006

MSW, vad trist! Fast tur att maken körde...

Zozo, vad besvärligt med alla prover utan att få några bra resultat, hoppas att det ordnar sig med Sverige-semestern.

Nu har vi varit ute och åkt hund och kärra, det tyckte Iris var kul! Igår var vi ute en sväng med båten, det var mindre kul. Att sitta still i en båt var inte alls populärt och trots att vi försökte muta henne med vällingflaskan så rann tårarna bitvis och bitvis satt hon bara resignerat och stirrade framför sig. Inser nu att vi inte kommer att ha någon större glädje av roddbåten som hör till stugan vi ska hyra på Åland!

Nu ska jag se om jag kan tigga till mig förmiddagsfika medan Iris sover!

• Victory

Vill bara kika in och skicka en styrkekram till Nenne! Fy, vad jobbigt du har det just nu, jag hoppas så att turen vänder snart!

Håller tummarna för Nattson också! Inte långt kvar nu, kanske hinner jag t.o.m. läsa din förlossningsberättelse innan det är min tur den 31/7 (eller när det nu blir).

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!!!

Här har man ju morgonpigga barn så det är bara att gå upp som vanligt. Fast Max inte somnade förrän 23 igår (han somnade i bilen när vi var ute och körde) sov han ändå inte mer än till 08.30. Malte fick mat vid 06 som vanligt och har varit lugn fram tills nu. Är nog dags för mat igen tror jag.

Har precis rengjort en babygåstol och där sitter han nu men tycker nog att det är sådär än så länge.

MSW
    Trist med olyckan men tur att det inte var värre iaf!

zozo
    Hoppas trycket håller sig så du kan få komma hem till svedala och ligga på soffan och njuta av vår svenska sommar som är sådär just nu (eller som andra skulle säga typiskt en svensk sommar).

Nattson
    Hoppas allt gått bra!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen 2