• pollys

6 juni någon?

Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!

• Svar på tråden 6 juni någon?
  • stenbruden

Ja man tycker väl att det kan funka utan.. har inte frågat om gitarr men tror inte att det passar så bra till låtarna, i mina örn iaf...

Aj då bakslag är inte kul... har ni gjort en nogrann budget? Det är alltid bra, men glöm inte att lägga på extra...
    Skönt att ni har föräldrar som ställer upp när det kniper!!! Det ordnar sig!!!
    Vad har ni kvar som kostar?

• gustafmatilda

Vi hade en rätt bra budget, tyckte jag, men det var ett par saker som vi missade, som reseersättning för prästen och för violinisten. Sen har vi kvar att betala vår fotograf, ringen, kläderna. Sen håller våra förädrar mycket i planerandet för festen, så vad som är kvar att betala där har de koll på (och betalar, bless them).

Jag tror att det var det, men det är ändå relativt stora saker. Lite ångest har jag allt, men känns bättre nu när jag vet att det går att lösa.

Häst och vagn blir det tyvärr ingen för oss, det får vi strunta i. Men jag tror att det kan se riktigt fint ut att vi promenerar tillsammans från vägen, grusgången är ju ganska lång upp till festlokalen. Det tror jag på!

Jag gjorde en brudsminkning häromdagen, tror att jag ska se ut så, ungefär. Ni får gärna kolla och säga vad ni tror.

Har ni mycket kvar som ska betalas?

• stenbruden

Klart det blir fint om ni kommer gående!!!

Vi har kvar att betala, häst o vagn, fotograf, solist, limo och lite extra till festen... tror jag fick med allt, har listan hemma Men det känns som att vi har koll på allt.

Ska kolla sminket nu!
    Jag ska prova smink o hår på tisag

• stenbruden

Jättefint!
    Ögonen var fint markerade!!!

• gustafmatilda

Oh spännande! Du får gärna lägga upp bild på tisdag! Jag är rätt nöjd med min sminkning men tror att jag kanske kan behöva lite mer färg runt ögonen, trivs med lite extra!

Just det, vi måste betala floristen också, det missade jag :P

Ni ska alltså ha både häst och vagn och limosine? Är limon till kvällen då eller? Wow, om 15 dagar är vi fruar! =)

• stenbruden

Viktigast är ju att man själv trivs och känner igen sig Jag trivs också med lite mer runt ögonen så det blir ingen brud a la naturlish för mig

Japp det bli häst o vagn på dagen och limo till hotellet på natten, ska bli häftigt!!

Tiden går så fort, så spännande det ska bli Vi får inte glömma att njuta allt vi kan den dagen

• gustafmatilda

Nej det får vi inte glömma! Det viktigaste är ju trots allt att vi får gifta oss med våra älsklingar, inte att allt går efter våra egna förväntningar och förhoppningar.

Har du blivit hippad än? Vill du? Jag vill såå gärna, vi får se om tjejerna kan få till det. I värsta fall kommer jag inte ner till Skåne förrän två dagar innan bröllopet, och då är det småpyssel som ska fixas. Men om jag inte får jobb så åker jag nog ner lördagen innan, den 31:a maj. Så jag vet inte vad jag helst vill få: jobb eller hippa. Vill ha allt! :P

• stenbruden

Jag blev hippad den 3 maj... hade skit kul, ett minne för livet!!
    Hoppas det går att få ihop det för dig!!!! Hippad blir man ju bara en gång i livet, jobba gör man hela Men förstår dig..

• pollys

Hej Tjejer! Vi håller också på att fixa det sista med festprogrammen. Gustafmatilda, jättefin sminkning!

• gustafmatilda

Tack så mycket Pollys! Går det bra med festprogrammen? Vårt värdpar fixar våra, skönt att ha en sak mindre att tänka på! Vad ska ni ha med i det?

3:e maj var ju rätt långt i förväg - fast hellre det. Och så är man inte beredd på det heller :P Jo men jag VILL bli hippad men jag BEHÖVER ett jobb för vi kan inte leva på bara Gustafs lön länge till. Tyvärr... vi får se helt enkelt.

Svar på tråden 6 juni någon?