6 juni någon?
Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!
Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!
Stenbruden: om hon har ett eget elpiano tycker man att hon kunde ta med sig det, ja. Det går inte att låna/hyra i musikaffärer? Vet att man kan göra det med tex högtalare, för att testa hur det låter hemma. Kanske inte samma sak med ett piano, men det kanske är värt att kolla upp ifall man kan? Man måste ju vara extra rädd om det och det måste hållas under uppsikt eftersom att man hyr det, men som sista utväg kanske?
Har kollat överallt (tror jag) och det är ingen som hyr ut.. Det finns inga försäkringar som täcker och för stor stöldrisk osv.
Har ingen aning om vad vi ska göra. Det låter ju jättetrist utan någon musik till
Hon ville inte sjunga till inspelad heller så då är det bara pianot som gäller....
ha ha ha! Ja men det gick jätte bra. Hittade ett jätte fint organzaband på NK.
Stenbruden: Vi kommer också ha en pianist och han tar med sig sitt elpiano, det tycker jag nästan att du kan kräva av din pianist också.
Stenbruden; jag hittade dessa på nätet www.nojesgruppen.se/backline_uthyres_uthyrning.html
Men se där ja! TUSEN TACK!!!!!!
Jag tycker nästan också att man kan "kräva" det men hon verkar inte tycka det.... Man kan ju säga att antingen får du ta med dig ditt eller så bir det utan ngn musik...
Det var så lite. Thank god for Google! Jag håller med dig, det borde vara självklart att hon tar med sitt eget piano. Jag förstår inte varför hon inte vill göra det när hon har ett.
Hade ju gärna sluppit den hyr avgiften iof...
Har mailat henne om det och hoppas att hon tar med sig sitt eget.
Hur går det för er tjejer?
Vi har fortfarande inte gjort klart festprogammen, pysslet allstå..
Men va man längtar nu!!! Ska bli så kul
Digitalpianot verkar bli ett problem, vet inte om det går att koppla ihop med anläggningen. Man vill ju inte chansa heller och stå där med en avgift utan att det funkar.
Funderar på att skita i det helt och låta henne sjunga utan.
Tror ni att det kan bli bra att hon bara sjunger rakt upp och ner??
Hej hej!
Är hon en duktig sångerska så ska hon klara av att sjunga utan komp, tycker jag personligen. Hon ska inte sjunga sånger som funkar ihop med gitarr, ifall hon eller någon annan ska spela? Vi ska ha en kille som sjunger två solosånger, han spelar gitarr och sen spelar en tjej fiol till dem. Vi tror att det kommer bli jättefint! Kolla om det kan funka med gitarr!
Jag har precis skrivit små menylappar, skönt att ha det avklarat. Sen måste jag ut i skogen och plocka kottar, men det får jag ta när Gustaf är med så kan vi ta bilen. Och så får han hjälpa till att plocka minsann :P
Pengar har strulat till det lite för oss, var så uppgiven igår. Men våra föräldrar säger att "det löser vi, det är inget problem, det ska bli bröllop och vi är beredda att skjuta till så att det blir en härlig och fin högtid". Åh jag är så glad för pappa! Jag hatar att be om pengar, även om det gäller lån. Igår ville jag bara lägga mig ner och skita i allt, men jag tror det är en kombination av bröllopsnerver och PMS...