• pollys

6 juni någon?

Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!

• Svar på tråden 6 juni någon?
  • gustafmatilda

Stenbruden:
    Skitsmart att göra den faktiska borsplaceringskartan redan nu så att ni kan leka runt med den när ni planerar, det tänkte jag inte alls på. Jag använde verktyget här på BT istället, lite drygt att det inte uppdateras automatiskt, men det funkade okej ändå. Tror att den är rätt klar nu, ska göra med gubben när han kommer hem - nån måste ju jobba i familjen :P

Pollys:
    Vi har också fler tjejer än killar. Vi kör pojke-flicka så längt det går, och sen har vi några singeltjejer i ett par smågrupper. Där sitter även ett par singelkillar, vi får se om det kan slå gnistor bland gästerna kanske ;) Det gör inte så farligt mycket att vi inte håller oss helt till pojke-flicka ändå, huvudsaken att alla har trevligt och trivs med sina grannar! Vid honnörsbordet sitter vi, våra föräldrar, hans mor- och farföräldrar. Mina morföräldrar sitter närmast honnörsbordet och entrén på en av tungorna, så att de kan dra sig utan lite omärkbart när de behöver det. Mina farföräldrar kan tyvärr inte komma, de orkar inte resa så långt =/

• stenbruden

Vi har inte heller jämnt antal.. Men vi har försökt så gott det går.. Min m2b har bara sin mamma som närmsta släkt här, hans pappa har gått bort och resten av hans familj bor i Finland. Så vår honör blir lite knepig.. Det blir jag och m2b sålart och sedan min mamma, min styvpappa, min "plastmamma" och hans mamma. Vi har lite komplicerade familjer....

Jag tror att man kan göra som man känner för nu men det kan ju tas illa upp om ni placerar "fel" människor på honören pollys...(?) Svårt det där!

Annars har vi satt folk ihop så som vi tror att de trivs bäst. Och faktiskt struntat i "närmast honören" grejen, det blir för krångligt.

Ja vi kände att man får en bättre översikt om man har tavlan framför sig och kan möblera om lite Sno på bara!

• gustafmatilda

Pollys:

Jag gillar 50-tals bilden i ditt galleri! Och ditt paraply/parasol.

Vi struntade också i att de som vi känner bäst ska sitta närmast brudparet, det funkar liksom inte. Det är tillräckligt svårt att få till det så att alla ska trivas ihop.

Nu är det lite sent att sno just den idén då vi förmodligen har möblerat om färdigt, men jag håller ögonen öppna efter andra idéer som jag kan stjäla ;)

• stenbruden

Det är ju för att sno ideer vi är här

Ringarna var perfekta förresten MEN man fick ju bara prova... vill ha den på mig nu!!

Vart och hur ska ni gifta er förresten?
    Vi gifter oss borgerligt på Aspenäs herrgård i Lerum, strax utanför Göteborg. Är gbg:are.

• stenbruden

Kollade era sidor nu så har redan svar på min fråga

• gustafmatilda

Så roligt att ringarna blev bra! Grattis =)

Vi ska gifta oss kyrkligt i en gammal slottsruin från 1500-talet, i Skåne. Så vi kommer att köra medeltidstema hela vägen igenom. Eller så långt det går, vi har tyvärr inte råd med ett band med gycklare även om det hade varit det ultimata. Så det blir utomhusbröllop för vår del, iaf vigseln. Festen kommer att vara i en gammal mysig lada. Rustika bord och sittbänkar och en massa levande ljus. Har en B-plan också men den vill jag helst inte tänka på. Älskar ruinen och miljön runt omkring. Längtar!

• pollys

Gustafomatilda, tack snälla! Vad tror ni om vädret tjejer, det här är ju alldeles förfärligt! Och vi som tänkt ha vigseln utomhus... Gifter ni er i kyrkan båda två?

• gustafmatilda

Vädret kommer att vända inom tre veckor! Det var ju stålande väder för bara ett par dagar sen, så nog hinner det vända allt ska du se =) Om du läser igenom vad jag skrev för en liten stund sen ser du vart vi ska gifta oss!

• pollys

Låter superhärligt, en slottsruin otroligt coolt!

• pollys

Och självklart kommer vädret vara fantastiskt när vi gifter oss!

Svar på tråden 6 juni någon?