• pollys

6 juni någon?

Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!

• Svar på tråden 6 juni någon?
  • stenbruden

Förfärligt? Här är det helt ok och självklart kommer vi att få bra väder på VÅR dag!
    Vi har också en plan b men den vill man inte tänka på nej
    Har planerat att vigas vid en sjö på herrgårdens mark..

Låter urhäftigt med en slottsruin ja!

• gustafmatilda

Jo det tyckte vi med. När jag såg den för första gången var det första jag tänkte på: HÄR vill jag gifta mig! Hade länge gått i ruinfunderingar, och så stod den där framför mig. Jättevacker är den. Ni kan få se bilder på www.vidgavel.se . Klicka på bilden av ruinen till höger så dyker det upp ett bildspel.

Det låter jättemysigt att vigas vid en sjö också. Det är alltså precis utanför där ni ska ha festen? Tänk om vi hade så nära till vår festlokal, stackars gästerna får åka 5 mil. Men framme bjuds de på en fantastisk middag så jag tror att de förlåter oss. Funderar på att göra nåt pyssel eller så som de kan hitta på i bilen. Har ni några förslag?

• stenbruden

Ja det skiljer bara en (visserligen) stor gräsmatta emellan så man ser vigselplatsen från herrgårde. Gångavstånd.
    Det var en av anledningarna till att vi valde just den herrgården, vackert, kan vigas på samma ställe som festen hålls, stor sjö, finns en bra plan b OM det regnar och den är sådär gammal och pampig.

Ska kika in på länken

Klart att de inte har ngt emot att åka en bit. Det måste det ju vara värt när man får vara med om en vigsel vid en ruin.

• stenbruden

WOW va häftigt det ser ut!

• gustafmatilda

Tack! Det tycker jag med ;) Kommer att fotograferas vid ruinen också - såklart!

Ska ni fotograferas på herrgården?

• gustafmatilda

Vart ska ni vigas Pollys?

• pollys

Vi kommer att vigas på Stallmästaregrdens terass (om vädret tillåter).Det är jätte vackert precis vid vattnet Vigseln är borglig.

• stenbruden

Ja vi kommer att använda häst o vagn (2 hästar med en gammaldags stor vagn ) som vi gör entre till vid vigselplatsen (jag, min styvpappa och tärna) sedan efter vigseln kommer vi att ta en tur med den och fotograferas på vägen. Ska reka lite platser men det finns gott om dem i omgivningarna.
    Tänkte att det kanske kan vara skönt att få en lite stund efter alla känslor bara vi två och få landa lite med ett glas skumpa bakom hästarna
    + att vi kommer bort lite från gästerna när vi fotas..

Hon är med oss hela dagen så det blir foton även från herrgården.

• gustafmatilda

Vad mysigt med häst och vagn! Det ville vi också, fast inte de 5 milen då, hehe, utan bara gången upp till gården där festen hålls. Gången är kanske 300 meter eller så. Men för den korta sträckan skulle det kosta 6000 för två hästar och 8000 för fyra hästar. Absolut INTE värt det för den korta sträckan (och inte annars heller) tyckte vi. Vi vill inte lägga ner pengar på ett snyggt åk då det kan se konstigt ut mot resten av temat. Så vi kommer att åka till och från vigseln i Gustafs gamla Volvo, och sen promenerar vi gången upp till lokalen. Gästerna står uppe vid gården och hälsar oss välkomna med brudskål och musik. Volvon behöver ingen se, förhoppningsvis :P

Svar på tråden 6 juni någon?