• pollys

6 juni någon?

Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!

• Svar på tråden 6 juni någon?
  • pollys

En vecka kvar tjejer!!! Ahhh jag är jätte närvös. Jag kom just på att jag helt glömt införskaffa ett alternativ till ris att kasta (tänker på fåglarna). Förslag? Är inte ni oroliga för att ni helt glömt bort något viktigt?

• LottaT

JA, det är ju typ o ett nafs! vi kör 7juni!! och åker på bröllopsresa typ kl.11 på söndagen så det gäller att fixa allt tills dess oxå!!

Men är det inte bar en myt att fåglarna inte kan få ris?

• gustafmatilda

Jag vet det är tokigt! Jag är nervös jag med, det pendlar mellan att jag är jätteglad och supernervös. Knasigt.

Om det är pga fåglarna som du inte vill kasta ris så kan jag lugn dig: de tar inte skada. Deras magsyror är väldigt starka och de bryter ner riset innan det hinner svälla. Dessutom är det inte tillräckligt varmt i en fågelmage för att riset ska svälla. Så om det är anledningen så behöver du inte skaffa något nytt. Men jag vet att man kan använda sig av solrosfrön, om man hellre vill det. Eller rosenkronblad, men det kanske är tight inpå?

Jag är nog som du säger mest orolig för att jag plötsligt ska komma på något som jag inte har ägnat en tanke åt. Gästbok vet jag inte om vi hinner/har råd att skaffa in. Är det dumt att vara utan? Är ju trist såklart, men hur viktigt är det tycker ni?

Ringen kom idag, den är jättesöt! Vill ha den på mig redan nu =)

• LottaT

Min hippa var oxå toppen med picknick, laserdome, champagneprovning och middag med inhyrda kockar. Lite gå på stan i Tingelingutstyrsel (vingar trollspö etc.) och fråga folk i en timme fick jag och att gå upp på en scen och redovisa mina svar direkt efter en modeshow på torget...men helt OK , träffade en annan hippa samtidigt där tjejen fick stå och sjunga på gågatan UTAN UTKLÄDNAD! usch vad tjurig jag hade bilvit om mina vänner gjort så! så jag gick och sjöng en låt med henne som tröst...

• LottaT

OBS! i vissa kyrkor får man inte kasta rosenkromblad för de färgar marmorn påkyrktrappan

Fast jag har hört att de inte alltid gillar riset heller för det kommmer råttor...

vi kör på vanligt grötris iallafall, jag tror den runda formen gör att det inte fastnar i håret lika lätt..

• gustafmatilda

Låter som att du hade en härlig hippa, LottaT! Hoppas på att min blir lika fin, om jag får nån, hmm? Blir ett par spännande dagar nu i helgen.

Vi kommer nog inte dela ut ris för att folk ska kasta, vill HELST inte ha nåt på oss som hamnar innanför uringningen och så. Men har folk med sig eget kommer vi naturligvis inte hindra dem =)

• pollys

Gustafomatilda, jag tror att gästboken kan vara ett roligt minne men det är ju absolut inte nödvändigt. Vad roligt att du är nöjd med ringen! Vi ska hämta våra på söndag, jag är jättespänd! Nu är det sista dagen på jobbet för mig på tre veckor, nästa vecka går helt åt att fixa de sista bitarna inför bröllopet. Jag tittade på www.weather.com och vi har 21 garader och sol att se fram emot när vi gifter oss (i alla fall i Sthlm). Hoppas det stämmer i det södra regionerna också!

• pollys

Enligt vädersidan ska det bli 21 grader och sol även i Göteborg! Det är ju perfekt väder hoppas så att det stämmer!

• gustafmatilda

Vart på den där sidan hittar ni hur vädret kommer att bli? Jag får bara fram Stockholm Arlanda när jag söker i sökfälten...

21 grader vore faktiskt perfekt, men vill inte ha alltför varmt så att man dör av värmeslag. Gärna lite moln på himlen, speciellt när vi ska fotograferas! =)

På tisdag kväll kommer det enligt SMHI att vara 16 grader runt Lund, hoppas det stiger några grader senare i veckan!

• pollys

Jag tror dessvärre bara att stockholm och Göteborg är med på sidan eftersom den är internationell...

Svar på tråden 6 juni någon?