6 juni någon?
Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!
Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!
Aha, trist. Jag får vänta tills måndag då, då bör det finnas en prognos för fredagen. Men det ser alltså ljust ut. Underbart!
6 dagar kvar brudar! Och jag ska ta bussen ner till Malmö där jag ska fixa det sista för bröllopet. Och kanske hinna slappna av lite också. Lycka till med allt!
Ja, helt otroligt vad snabbt den här sista tiden har gått! Gustafmatilda; Hoppas allt gick bra i Malmö!
Nu har jag hela denna veckan ledig, jätte härligt! Idag ska vi ha sista mötet med festvåningschefen på Stallmastaregården och sedan ska jag handla de sista sakerna till bröllopet som lite produkter till tjejtoan (handkräm, hårnålar. hårspray osv). I kväll ska jag ta itu med stora bordskartan, klipp och klistra med andra ord..
Hur går det för er, är ni klara med allt?
Hej tjejer!
Har inte vart inne på ett tag...
Matilda - jag tror att du kommer att ångra dig om du inte har en gästbok... Vi kommer att ha en där vi kan sätta in kort på alla. Tror att det är ett underbart minne sen!
Ta ett vanligt album eller ritblock och dekorera. Finns massor du kan göra utan att det behöver kosta!
Men gör som NI vill!!
3 dagar kvar nu tjejer!!!
Udag var vi på herrgården och träffade VF och övade lite med musiken. Min pappa var med också så han fick se, han ska eskortera mig...
Har inte hunnit läs alla detaljer ni har skrivit nu. Vädret verkar ju bli bra i hela landet!! Eller var det värre i norr....(?) Jag tror att vi klarar oss från reg iaf! Lever på hoppet!
Vi har gjort klart, festprogrammen och bordsplaceringen idag! Sååå skönt!!! Nu har vi bara kvar toakorgen, allt annat är klart! Visst... några detaljer som ska fixas men inget stort.. åste packa väskorna också till hotellnatten och resan! Städa hemma vore inte fel heller, aaaahhhh inte så lugnt ändå??
Är ni lika nerviga som jag? Sorry att jag bara skriver på..!
Stenbruden: Vad kul att ha dig tillbaka i tråden =)
Jo jag hade ångrat mig utan gästbok, det tror jag. Det ska li kul att läsa folks kommentarer och bröllopet i efterhand. Hittade ett ritblock med beige pärm på Åhléns idag, märket Muji. Rätt enkelt, med ett svart band att knyta ihop pärmen med. Funderar på att dekorera lite på framsidan. Dock är det bara 20 ark, de är relativt stora, större än A4, så många kan skriva på samma sida, och fram- och baksida, men det går inte in några foton. Risken är ju att papprena inte räcker till. Och det vore katastrof. Så jag ska kolla på stan imorrn igen om jag kan hitta nåt liknande med fler ark. Och gärna billigare ;)
Skönt att ni är klara med bordsplaceringen, det var en rejäl lättnad när vi var färdiga med den minns jag. Festprogrammen fixar värdparet, det ska bli så roligt att se. Jättenyfiken är jag. Och nervös? Jadå! Eller, själva nervositetebn går i vågor, men jag är på helspänn hela tiden.
Tror dessvärre inte att det blir någon hippa. Imorrnkväll ska jag träffa syster och svägerskan som ska dekorera i festlokalen. Vi ska riva mossa i mammas och pappas gräsmatta :P Så då blir det inte av. Sen ska de dekorera torsdagkväll, så det skulle vara onsdag, men jag tvivlar på det. Har gett upp det lilla hopp jag hade, och trots att jag inte väntade mig en så är jag vansinnigt besviken. Jag vet att så många gör så mycket annat för vårt bröllop, men en hippa är ändå en hippa. Och jag räknar med att detta blir min enda möjlighet till en.
Jag skriver på lika mycket om mig själv jag :P Ordnade det sig med pianot? Fixar solisten dit eget tillslut?
Ni har inte blivit uppringda av ett produktionsbolag som vill göra reportage på ert bröllop? Lär tråden här:
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2941691.html
Pollys: nej ni är inte klara med precis allt, har lite pyssel kvar, bordsplaceringstavla, slutliga musiklistan (men det är m2b's ansvar, det lägger jag mig inte i igen), pyssla med smycken till de som hjälper till, dubbelkolla tider med folk, göra provuppsättning och -sminkning. Det var nog det hela tror jag!
Faaaan jag skrev ett jättelångt inlägg men det blev fel på sidan!
Kortfattat: Riva mossa i gräsmattan känns lite mysko hippa vibbar man vet aldrig!!!!! Men om det inte blir något så säg till din (då) MAN att du skulle vilja ha en ""hippa"" av honom, innebär en överaskningsdag
Huvudsakne är att ni kan njuta och att DU blir bortskämd en hel dag!
Vad skrev jag mer...
Jo solisten kommer att ta med sig en egen gitarr. Kunde ju ha klämt ur sig från början att hon kunde spela gitarr och att hon hade en egen.. men men nu löser det ju sig!
Usch jga hatar när det händer. När jag skrivit långa inlägg brukar jag kopier texten (närjag kommer ihåg) för vårt trådlösa nätverk strular och kopplr ner sig med jämna mellanrum. Men det är störigt när man inte tänkt på det!
Jamen vad bra att det fixade sig med solisten tillslut. Det kommer att bli jättebra! Har ni ingångsmarsch och sånt på cd, eller hur gör ni med det?
Njaa, vi ska ju riva mossan för dekoration på bröllopet, så jag är tveksam, det måste jag väl säga, till att det skulle bli någon hippa. Då står vi ju utan mossa :P Jag tänker inte hoppas mer, trist men så är det.
Pollys: jag menade såklart att VI inte är klara med allt, inte att NI inte är det. För det har jag inte så mycket koll på ;)
Ahaa var mossan till bröllopet.... ja vänta o se!
Japp vi kör in och utgång på cd, har testat och det blir toppen!
Nu är det dags att färga håret... brynen redan fixade
Pirr pirr nu... nedräkning!!!
Vet ni tjejer, vet ni? Jag blev hippad igår, kan ni tro det?!
Det var helt oväntat, jag trodde ju att det skulle vara på tok försent nu bara några dagar innan bröllopet. Jag visste ju inte om jag skulle hinna ner i tid, och tänkte att det måste ju strula till det för vännerna. Och i veckorna jobbar de, så i mina tankar existerade bara hippa på en helg, och då blev det ju inget.
Men! Igår när vi skulle riva mossa (du genomskådade det hela, trots att jag inte trodde dig) så hoppar det fram nån bakom mig när jag står framåtböjd, och slänger en filt över huvudet på mig. Alldeles förvånad blev jag!
Vi hoppade in i en bil och det kändes som att vi åkte hur länge som helst, till Lund eller nåt. Men så när bilen stannade och jag fick av mig filten (som det för övrigt blev väldigt varmt under) så var vi inte längre bort än Triangelns köpcentrum, mitt i Malmö.
Jag fick på mig en scarf som ögonbindel och sen promenerade vi runt lite. Läskigast var när vi skulle åka rulltrappa utan att jag såg nåt, eller när de släppte mig, och där stod jag och såg dum ut. Vi gick in i en butik, som jag listat ut måste vara Lindex, för det var en fontän precis utanför. Där fick jag prova lite sexiga underkläder och bli fotad i provhytten. Sen vidare till H&M där jag provade lite fler, fanns en skitsöt läcker ljust rosa linne. Efter det fick jag inte på min klänning som jag haft på mig, utan fick ta på mig en (faktiskt ganska cool) byxkjol och ett urtvättat linne. Över det en vidrig blus som mamma hade en gång i tiden. Sen fick jag gå runt lite grann i den heta outfiten.
Vi hoppade in i en bil igen, även med ögonbindel, och denna gång hamnade vi nere vid Västra hamnen. Det hade jag dock listat ut, för det blåste mycket, fiskmåsar lät och det luktade aningen salt. Där var det några fler vänner som mötte upp mig, och vi fikade lite grann innan nästa händelse.
Då hade alltså tjejerna köpt de underkläderna som passade mig, ett svart set med gulddetaljer och det ljusrosa transperanta linnet. Och nu var det då dags för mig att snabbt sminka mig själv och få håret fixat av en vän, och sen på med underkläderna. Till det ett par svarta stay-ups.
När jag var fixad gick jag ut på stenarna vid vattnet där jag skulle bli fotograferad av mig vän som även ska fota oss på fredag. Det var verkligen skitkul, jag släppte loss totalt. Några sista bilder på en brygga innan vi skulle åka vidare, men då vart jag iknuffad i vattnet. Man kan tänka att jag borde ha sett det komma, men jag var sjukt förvånad och till en början skitarg (jag är världens badkruka). Ilskan varade dock inte så länge.
Nästa stopp var hemma hos mamma och pappa där mina söta vänner hade tappat upp ett varmt och väldoftande bad till mig. Lite frukter, lite kall dricka och en lugnande ansiktsmask var precis vad jag behövde efter den dagen.
Under tiden jag låg i badet hade tjejerna fått igång grillen och grillade kycklingspett och grönsaksspett, små färskpotatis, sallad, frukter... Helt underbart ljuvligt var det! En fantastisk dag och kväll med mina härliga vänner. Tänk att jag inte litade på att de skulle fixa en sån underbar dag för mig. Nästan så att jag skäms lite. Men de lyckades verkligen. Önskar att jag kunde ta med mig dem alla upp till Linköping =)
Ni får ursäkta att det blev så långt, hoppas ni orkade läsa hälften iaf! =)
HAHAHAHA jag VISSTE det!! Nu ska jag läsa igenom ditt inlägg.. var bara tvungen att spritta lite glädje först