6 juni någon?
Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!
Hej! Är den någon som gifter sig den 6 juni i år? Skulle vara roligt att höra hur det gått för er och hur långt ni kommit med allt?! Det är ju så nära nu!!!
Vi ska också gifta oss 6 juni!
Det är snart och jag är nervööös! Kläderna är nästan klara, de ska hämtas i nästa vecka. Måste fixa skor till brudgummen... Har struligt med musiker till vigseln, någon i Malmö-trakten som kan spela fiol? I värsta fall får vi skippa det men då vet jag inte vad vi gör. Ångest... Sen är det det här med ring som inte är fixat, och det lutar åt att vi inte har råd med nån heller. Dumma oförutsedda räkningar! I värsta fall får jag ju fixa en enkel ring att ha så länge.
Festprogrammen fixar värparet, vi ska spika bordsplacering samt info om gästerna som ska in där. Sen placeringskort, vägbeskrivning till festlokalen, plocka kottar och mossa till dekoration... Lite småpyssel sådär...
Hej Gustafmatilda,
vad skönt att få hjälp med festprogrammen, det är ju toppen! Jag är helt på ditt spår, supernervös!!
Ja tjejer snart är det bara 3 veckor kvar
Igår var vi på herrgården och provsmakade menyn, WOW va gott det var! De är kända för sitt kök där och det förstår jag nu. De gjorde en ganska enkel meny till något utöver det vanliga, det är proffsigt.
Vilken tid har ni eran vigsel??
Vad roligt att få prova maten! Vi ville också det men vi bor 45 mil från festlokalen, och de kunde inte träffas när vi var nere och skulle träffa familjen. Så! Våra föräldrar har provsmakat istället och vi får lita på dem ;)
Vi kommer att ha vigseln klockan 13, lite väl tidigt tycker jag nu. Tanken var att vi skulle fotograferas efter vigseln, och därför la vi den så tidigt. Sen skulle gästerna underhållas av gycklare medan de väntade, vi fick dock inte tag i några till vettigt pris. Men sen insåg jag att jag förmodligen kommer att gråta en massa under vigseln och även om man kan bättra på sminket så kan man inte göra något åt de röda svullna ögonen (förrän i bildbehandlingen). Så! Vi kommer nu att ha fotograferingen innan, och det innebär att jag måste upp och fixas i ordning kl 7! Galet tidigt. Men det får gå det också. Frisören kommer hem till mina föräldrar och fixar mig, så jag måste iaf inte ta mig någonstans :P
Vi har vigseln kl 14.. också tidigt men vi kommer att köra med fotograferingen efter... Vi ska inte ses alls före vigseln och det är superviktigt så vi får ha lite tårar på bilderna. Tycker inte att det gör något, det tillhör ju
Men då får du banne mig gå upp tidigt ja! Tänk på att gå och lägga dig i tid dagen innan, om man nu kan somna alls
Våra gäster ska fotograferas och få skriva i gästboken när vi fotas. Vi tänkte reka ordentligt innan så vi räknar med max en timma. Dessutom är baren öppen och det serveras lite snacks och liknadne för dem. 1 timma går ändå fort när de ska babbla med folk de kanske inte träffat på länge.
Fotografen är med oss hela dagen så det är bara "pose" bilderna vi ska ta när vi smiter iväg en stund..
Det känns som ett bra upplägg för oss
Hehe ja, om man kan sova något alls var det ja. Vi får se hur det blir med den biten. Jag brukar sova jättedåligt när jag är nervös/spänd inför stora händelser, det lär inte bli annorlunda inför bröllopet =)
Är ni klara med allt pyssel och så? Själv skrev jag klart placeringskorten igår. Det är rätt enkla, tog inte lång tid att göra, men ändå fina tycker jag. De går i samma stil som mina inbjudningskort i galleriet. Ska nog fota placeringskorten och lite annat och lägga in tror jag. Det är ju roligare än att söka jobb, tyvärr... :P
Vi satt med borsplaceringen igår. Inte det lättaste! Har dock putsat lite på den idag och jag tror att det blir en schysst blandning folk.
Vi har printat ut allt till vigselprogram och ska printa till festprogem i helgen. Sen är det bara att sätta igång o pyssla. Men de är ganksa enkla så jag är nog rätt lugn tror jag..
Vi ska skriva namnen på själva festprogrammen så inga placeringskort. Sedan gör vi en stor tavla och sätter namnlappar med nålar så de går att flytta i sista sekund
Ja det är alltid kul att kunna visa sitt pyssel, gör det *nyfiken* jag ska också göra det sen..
Nä bordsplaceringen är inte lätt!!! Vi fick dessutom in några som inte hade svarat efter att vi hade gjort det mesta v den.. Att inte folk kan hålla osa.
Man får nog ta sig ett par glas rödvin så man blir lite dåsig dagen innan
Nu ska vi åka och hämta ringarna som har vart inne på polering och blivit lite mindre... KUL!!
Att dricka lite rödvin dagen innan var ingen dum idé. Man får inte dricka förmycket bara. Vill ju inte vara bakis eller ha rödvinsläppar på sin stora dag. Men kanske får dricka med sugrör för säkerhets skull? ;)
Jättesmart att sätta fast namnlappar med nålar, jag har funderat fram och tillbaka på hur man ska göra ifall folk blir sjuka eller får förhinder i sista stund. Fast då måste man ändå ändra i festhäftena, för infon om gästerna stämmer inte längre överens med bordsplaceringen. Eller så låter man det vara kanske...
Roligt med era ringar, hoppas att de blev blanka och fina nu!
HAHAHAHA sugrör Varför inte. Ja precis bara 2-3 glas så man inte har världens huvudvärk... jag kommer nog ta det säkra före det osäkra
Vi kommer inte att ha ngn placering i festhäftena så för oss är det perfekt men om ni har det så funkar ju det mindre bra kanske.. Då får det helt enkelt inte stämma, det är nog ingen som tänker på det!
Vi kommer ju att använda den lite hemma som ett verktyg när vi gör själva placeringen så då är det toppen med nålar. Blir en bra översikt när man bara kan flytta runt tror jag.
Ja och att de passar, har tagit in min förlovningsring en gång innan, vill inte att den snurrar då det är stenar. Tyckte inte att det hände något alls förra gången då hoppas det har lyckats denna. Vigselringen kom också större än va vi hade mätt, morr. Nu borde de sitta ordentligt tycker jag! Tog i lite sist
Hej på er! Jag vet tre veckor bara, ahhhh! Nu börjar jag bli jätte nervös! Hoppas bli klar nu i helgen med innehållet till festprogrammet så vi kan skicka dem på tryck. Stenbruden, jag håller med Gustafomatilda. Jätte bra idé med nålarna till bordsplanen, den idén snor jag på än gång! Hur är fördelningen killar och tjejer för er? Vi har alldeles för många tjejer och det gör att det blir JÄTTE krångligt med bordsplaceringen. Har ni placerat gästerna på honnören enligt tradition? Vi funderar på att strunta i det, men det kanske man inte kan...