• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • stenbruden

Ok, tack då vet jag

Får kolla när det närmar sig... bara 6 veckor kvar nu!

• fru Hä
    stenbruden skrev 2008-04-18 11:34:04 följande:
    Ok, tack då vet jag Får kolla när det närmar sig... bara 6 veckor kvar nu!
    Härligt!

s220.photobucket.com/albums/dd40/Lialu/ Om ni vill kolla på den här länken så finns dett MASSOR med bilder fr Kuredu. C:a 90% är våra egna foton både från förra året och i år. Kolla in de olika underavdelningarna!

mvh fru Hä
  • stenbruden

Va underbart det ser ut!!!!! LÄngtar ihjäl mig!!

• chickpea

Vilka fina bilder! Nu längtar jag ännu mer! Om det nu är möjligt
    fru Hä skrev 2008-04-18 14:16:33 följande:

Härligt! s220.photobucket.com/albums/dd40/Lialu/ Om ni vill kolla på den här länken så finns dett MASSOR med bilder fr Kuredu. C:a 90% är våra egna foton både från förra året och i år. Kolla in de olika underavdelningarna!mvh fru Hä
  • Marge Simpson

Hej chickpea,

Tyvärr så finns det små ormar där, men man ser inte dem så ofta. Såg en sista natten och mådde jätte dåligt. Hatar ormar

chickpea skrev 2008-04-17 19:10:45 följande:
    Hej!Vi ska också till Kuredu på bröllopsresa, vi åker den 28 juli. Längtar så! Jag måste bara fråga, betyder detta att det inte finns några ormar där????? I så fall blir jag ÖVERLYCKLIG!
  • chickpea

Åh NEJ!!!!!! Nu blir jag superstressad!! Fast jag är glad att du berättade så jag kan försöka förbereda mig mentalt. Hur små är de? Behöver man titta var man sätter fötterna? Hänger de i träden? Om det inte märks så är jag VÄLDIGT rädd för ormar. Drömmer ibland t.o.m mardrömmar hur flygande ormar attakerar mig. Inte så kul

Marge Simpson skrev 2008-04-19 19:51:48 följande:

Hej chickpea,Tyvärr så finns det små ormar där, men man ser inte dem så ofta. Såg en sista natten och mådde jätte dåligt. Hatar ormar
  • Marge Simpson

Nej, man behöver inte titta var man sätter fötterna. För dem blir jätte rädda och flyr så fort man kommer i närheten av dem. Ormen var en halv meter ungefär, ganska liten.

Jag är väldigt väldigt rädd för ormar, men tycker inte du behöver oroa dig. Har samma mardrömmar.

• chickpea

Tack! Oroa mig kommer jag att göra, men det gör jag var jag än är där det finns ormar, tom i Sverige. Hoppades bara att de inte hittat fram till en så liten ö som Kuredu. Men jag längtar ändå dit så jag tror jag spricker!

Marge Simpson skrev 2008-04-19 20:39:17 följande:

Nej, man behöver inte titta var man sätter fötterna. För dem blir jätte rädda och flyr så fort man kommer i närheten av dem. Ormen var en halv meter ungefär, ganska liten. Jag är väldigt väldigt rädd för ormar, men tycker inte du behöver oroa dig. Har samma mardrömmar.
  • stenbruden

Jag vet att vi har pratat om detta förut men jag undrar hur prisläget är där nere nu när dollarn är så låg? Vi sitter och försöker planera lite fickpengar men man har ju noll koll..

Vad kostar en öl i SEK tex? Lunch? Drink? (Vi ska ha HP) Räknar man efter den "vanliga" dollarn eller har de andra konstigheter för sig?

Fru Hä - Ni är ju på lite utflykter o så om jag har fattat det rätt så då kan man nog jämföra hyffsat med er... Vad gjorde ni av med på sista resan i fickisar och hade ni AI eller HP då?
    Många frågor nu men vi åker ju snart och bröllopet närmar sig så vi försöker få ihop en hel bild av allt

Tacksam om någon orkar svara!!!

• Ullis070707

Vi var på Kuredu i 7 dagar i februari och bodde i JBV med HP. Beroende på om ni vill äta lunchbuffé eller om ni äter på Francos (tror jag det hette...) vid poolen så kostar det lite olika. Vi åt på Francos och jag har för mig att vi betalade mellan 30-40 USD tillsammans per lunch då vi drack vatten till.

Vi var på en annan ö den andra veckan och totalt tror jag att jag gjorde av med 8000:- i fickpengar. Då drack vi inte speciellt mycket alkohol men var med på en hel del utflykter.

Kontanter behöver ni bara ha till dricksen, resten betalar ni vid avresan med kort. (Eller man får nog betala kontant om man vill, men det känns lite onödigt.)

Hör av dig om det är något mer som du undrar!

//Ullis

stenbruden skrev 2008-05-06 20:35:38 följande:
    Jag vet att vi har pratat om detta förut men jag undrar hur prisläget är där nere nu när dollarn är så låg? Vi sitter och försöker planera lite fickpengar men man har ju noll koll..Vad kostar en öl i SEK tex? Lunch? Drink? (Vi ska ha HP) Räknar man efter den "vanliga" dollarn eller har de andra konstigheter för sig? Fru Hä - Ni är ju på lite utflykter o så om jag har fattat det rätt så då kan man nog jämföra hyffsat med er... Vad gjorde ni av med på sista resan i fickisar och hade ni AI eller HP då?Många frågor nu men vi åker ju snart och bröllopet närmar sig så vi försöker få ihop en hel bild av allt Tacksam om någon orkar svara!!!
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2