Miss (snart mrs) A skrev 2008-05-14 18:54:27 följande:
Fru Hä, som jag skrev i mitt första inlägg bokade vi för ett år sen och då var resorten inte så stor som den är idag, så inget klagomål på min research om resemålet tack... Det kanske inte var din mening men det du skrev lät rätt så otrevligt Jag skrev också att vi hade det kanonbra men vissa saker var jag mindre nöjd med, jag förstår att du som varit där så många gånger kanske tar eventuell kritik lite personligt men alla kan inte tycka samma sak!Och som jag skrev angående drycken, det finns vin på rummet, fylld minibar och man kan köpa vatten osv i flaskor i baren och ta med hem. Men en AI öl fick man inte ta med sig tillbaka utan dricka i baren/vid poolen.Bling75, Sangubaren ligger jättenära vattenvillorna så ni har inte alls långt att gå - ingen orsak att oroa sig, det finns 6 barer på ön så det är gott om ställe att förfriska sig på även när man är ute och promenerar.Det finns även en del småaffärer där man kan köpa snacks och souvernirer osv. Allt finns någonstans på ön, ni kommer definitivt inte sakna något. MEN vi trodde att man skulle kunna få dricka sin AI öl/drink vid sin villa och den informationen finns inte att hitta någonstans (eller är de kanske min dåliga research som gjort att jag missat det ).Jag förstår att det var dumt av mig att dela med mig av de små sakerna jag var mindre nöjd med men jag ville bara berätta hur jag uppfattade det... Som jag också skrev i mitt inlägg är vi otroligt nöjda med maten, havet, dyken, snorkligen osv, tråkigt att jag ska få kritik för att jag inte bara hade positiva saker att säga!Ha en underbar semester allihopa, nu när alla är medvetna om ovanstående så blir det ju ingen överraskning när ni kommer dit och allt kan ju bara bli perfekt, eller hur?!
Hej!
Nej, det var inte meningen att llåta otrevlig, snarare uppgiven. Jag vill ju såklart hjälpa till,men vissa uppenbara saker...ber om ursäkt, alltid svårt med "tonen" när man skriver.
Jag har som sagt varit där 5 ggr och resorten har varit i stort sett exakt lika stor hela tiden '99, '00, '01 '07 och '08. Vad som har hänt är att de har rivit en massa BB och byggt O-villas istället = förbättring. Förut klämde de in ALLA att äta i Sangu, Bonthi o Koamas. Nu finns ytterligare en restaurang på O-resort trots att antalet gäster totalt är i stort sett detsamma. STOR förbättring. Förut var man ibland tvungen att dela bord med främlingar (oftas m trevliga iofs).
Jag tar absolut inte kritiken personligt utan vill bara uppmärksamma möjligheten att söka info på fler ställen än BT (vilket jag givetvis förstår att NI har gjort - don' get me wrong

) men Kuredu har alltid varit den näst största resorten efter Sun Island. Fördelen är, som du vet, att på vissa delar av ön är man mer "privat" och på vissa delar av ön är det inte alls så, men ändå jämfört...tja, du förstår. HURSOMHELST - sorry om det lät taskigt. Inte min avsikt. Jag är bara rädd att svara på frågor med goda avsikter och att folk sedan läser "det de vill läsa" och inte kollar mer. Det är ju alltid så - det som är "litet" för den ena är "stort" för den andra.
Med de allra vänligaste...
fru Hä