• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • FruFA

Hej & välkommen hem Fru Hä !

Vi åker till Kuredu för första gången den 12 maj.
    Vi har bokat BV...
    Vi är där på honeymoon och vill undvika alltför många sådana där typer som somnar i solstolen efter x antal öl mm
    Vilka nummer på BV skall vi "önska" då? Vill inte bo alltför "centralt"... Tänkte maila ön cirka 2 veckor innan ankomst. Är det ok att göra det?

• Marge Simpson

Hej Alla!!!

Är hemma nu efter en av den bästa semstrar jag varit på. Helt underbart och samtidigt sorligt. Jag kommer gå runt i några veckor och vara deppat.

Vi valde Sangu Water villas, vilket i sig var helt underbart. Väldigt väldigt bra snorklings vatten. Brukade ta med mig bröd från resturangen och matta fiskarna med det. Efter ett litet tag vande fiskarna vid det och var där samma tid varje dag för att få bröd. Man såg delfiner på morgonen från vår balkong. Soluppgången och nedgången.

Vi valde all inclusive gold. Vi kände att det var jätte bra. BEhövde inte tänka på nåt. Minibaren fylddes varje dag med en massa goda saker. Drinkarna var jätte goda.

Resturangerna, vi spenderade mycket av vår tid i Sangu resturangen där maten och servicen är av väldigt bra standard. Provade o resturang den var mycket fin, men servicen är inte på samma sätt som i sangu resturangen.

Spa, trodde inte att vi skulle spendera så mycket tid där. Vi fick var sin behandling utan extra kostnad pga Gold all inclusive. Det var så fantastiskt att vi slutade upp med tre varsin behandlingar. Även om man väljer olika behandlingar så får man vara i samma rum. Helt underbart.

Det är så mycket att berätta att man inte vet vart man ska börja.

Jag har självt åkt två gånger till västndien och brukade säga att Aruba var min favo. Men nu får nog Kuredu dela plats med Aruba....

PS. Om ni har tid, råd och ork prova på deras dykkurs. Jättebra!!!!

• Marge Simpson

Fru Hä vi letade efter dig och hittade ingen som talade svenska. Vad synd.....

• Tjinglan

Hej alla Kuredofarare. vi är fortfarande på planeringsstadiet, och jag börjar bli lite orolig över det där med stark sol. Jag är en såndär person som visserligen kan bli väldigt brun, men jag måste ha solskyddsfaktor 20 vid medelhavet, och ligger oftast ändå i skuggan för att inte bli bränd. Läste Fru Hä som hade 50 i ansiktet, trots att hon inte är känslig, och jag börjar då fundera på om det kansek bli alldels förmycket för mig. Vi har funderat på Västindien eller kansek Mauritius ochså, är det lika starkt där, någon som vet?? Vi tänkte åka i februari 2009.

• stenbruden

Välkomna hem Marge och Fry Hä!!
    Låter som helt underbara semestrar½!! Vi betalade precis in vår resa

Vi har valt JBV... blir man störd av planen där??
    Börjar ockås tveka över att vi valde HP när man hör så mkt om att AI är bättre... Men om man dricker mest drinkar, vad är bäst då?

• Utomlands 2008

Tack alla ni som svarat på min lilla "undersökning" genom att ge feedback på mina åtta frågor. Verkligen snällt av er!
    Ni som inte svarat på frågorna än får jättegärna bläddra tillbaka till inlägg nr 36...

Fru Hä och Marge: Välkomna hem från paradiset! Härligt att läsa era lovord!

Fru Hä: Vilka boenden kan man välja mellan när man reser med små barn? Vet du det? O-vilas går bort iaf har jag förstått...

• majsanna

stenbruden: Vi bodde i JBV nr 235 och jag blev inte störd av planen.

Fru Hä: Häftigt att se delfiner från O-restaurangen. Vid vilket tid på kvällen var det? Bra att veta till nästa gång. Vi såg ju dock delfiner när vi var ute på soluppgångskryssningen. Delfiner är verkligen fascinerande.
    Välkommen hem förresten.

• chickpea

Hej!

Vi ska också till Kuredu på bröllopsresa, vi åker den 28 juli. Längtar så! Jag måste bara fråga, betyder detta att det inte finns några ormar där????? I så fall blir jag ÖVERLYCKLIG!

mian73 skrev 2008-04-12 15:43:47 följande:
    Emkalo: Du behöver inte oroa dig för kryp, skalbaggar, spindlar och sånt.Det som finns på ön är små ödlor, fåglar, krabbor, små kaniner mm. En och annan sandloppa finns förstås men annars är det helt rent på obehagliga djur.
  • Utomlands 2008
    majsanna skrev 2008-04-17 19:08:53 följande:
    stenbruden: Vi bodde i JBV nr 235 och jag blev inte störd av planen. Fru Hä: Häftigt att se delfiner från O-restaurangen. Vid vilket tid på kvällen var det? Bra att veta till nästa gång. Vi såg ju dock delfiner när vi var ute på soluppgångskryssningen. Delfiner är verkligen fascinerande.Välkommen hem förresten.
    Följdfråga till dig och ni andra som vet (efter att ha varit där och "rekat" lite... ): Vilka boenden (boendevariant + nummer på ett ungefär) BLIR störda av sjöflygplanen? Bra att veta vilka vi ska undvika...
  • majsanna

Inga ormar så långt ögat kan nå!!

chickpea skrev 2008-04-17 19:10:45 följande:
    Hej!Vi ska också till Kuredu på bröllopsresa, vi åker den 28 juli. Längtar så! Jag måste bara fråga, betyder detta att det inte finns några ormar där????? I så fall blir jag ÖVERLYCKLIG!
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2