• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • stenbruden

Tusen tack!!!! Då vet jag lite mer... Återkommer om mannen min undrar över mer saker men det känns lite mer som vi har koll nu.. Vi hade tänkt ca 20´för två veckor och det verkar ju rimligt då.
    Inte kontanter alltså men det är ju bra att veta vart man landar när man betalar vid avresa så man har täckning

Kan man lita på att de har koll på ens nota i två veckor? Det är ju lätt att man själv inte kommer ihåg allt... bara så man inte blir lurad...?

• FruFA

Vi åker på måndag ! Längtar som en tok - men först skall vi gifta oss på lördag !

Vi skall bo i en beach villa & har köpt till helpension.

• FruFA

Vi brukar alltid spara kvittona som man får då man köper ngt på "nota". Så kan man ju hålla liiite koll under veckorna när vi är ute och reser...
    Annars brukar det inte vara ngt problem att t.ex efter första veckan gå & höra hur mkt man ätit & druckit för.... Så har vi gjort både i Thailand och Brasilien....

När åker ni?
    Vi åker på måndag *whiiii*

stenbruden skrev 2008-05-07 12:24:18 följande:
    Tusen tack!!!! Då vet jag lite mer... Återkommer om mannen min undrar över mer saker men det känns lite mer som vi har koll nu.. Vi hade tänkt ca 20´för två veckor och det verkar ju rimligt då.Inte kontanter alltså men det är ju bra att veta vart man landar när man betalar vid avresa så man har täckning Kan man lita på att de har koll på ens nota i två veckor? Det är ju lätt att man själv inte kommer ihåg allt... bara så man inte blir lurad...?
  • stenbruden

Åh va härligt - lycka till med ALLT!!!!!!! Glöm inte att rapportera här sen

• FruFA

Jag lovar en detaljerad rappport !

stenbruden skrev 2008-05-07 12:30:29 följande:
    Åh va härligt - lycka till med ALLT!!!!!!! Glöm inte att rapportera här sen
  • mian73

De sparar alla kvitton du skrivit under. De får ni själv gå igenom så att de stämmer innan ni betalar i slutet av semestern så det är inga problem.

Ha så otroligt skönt i paradiset FruFa!

• fru Hä
    FruFA skrev 2008-05-07 12:30:02 följande:
    Vi brukar alltid spara kvittona som man får då man köper ngt på "nota". Så kan man ju hålla liiite koll under veckorna när vi är ute och reser...Annars brukar det inte vara ngt problem att t.ex efter första veckan gå & höra hur mkt man ätit & druckit för.... Så har vi gjort både i Thailand och Brasilien....När åker ni?Vi åker på måndag *whiiii*
    GRATTIS i förskott och ha en underbar resa!!!!

hälsar

Fru Hä
  • FruFA

Tack snälla
    Allt skall bli UNDERBART !

fru Hä skrev 2008-05-07 16:00:51 följande:

GRATTIS i förskott och ha en underbar resa!!!!hälsarFru Hä
  • sarahkka76

Åh vad kul att jag hittde hit Vi har bestämt oss för att gifta oss i maldiverna men vet ingenting.
    Vi vill gifta oss i undervattenrestaurangen och även dyka. Vi funderar på att vara där 7-10 dagar.
    Vill ha boende som är så enkelt och billigt som möjligt
    och ett lugnt ställe.
    Har ni ngt att rekommendera?

• Bling75

Sarahkka - låter härligt och miljön i undervattensrestaurangen är ju superläcker.

Men om ni vill gifta er där så tänk på att det inte är några lagliga cermonier på Maldiverna. Det kan också vara att Conrad/Hilton som äger resorten med restaurangen kanske kräver att man bor hos dem för att få ha sin cermoni där. På Maldiverna så är ju varje resort en egen ö så det är svårt att bo på ett ställe och sedan göra saker på andra som man kan göra på fastlandet. Många hotell tar inte heller bokningar för mindre än 6 nätter så man kan kanske inte bara boka över bröllopet där och sedan på ett billigare hotell för det hotellet är riktigt dyrt.

Men om de tar emot er för bara cermonin så kolla efter andra resorter i närheten, för annars är det ofta sjöflyg som gäller mellan öarna.

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2