fru Hä skrev 2008-05-20 15:57:00 följande:
Hej!Beach villas är de "gamla" (ändå jättefina) som ligger i centrum av ön. Jättefin strand, men annars är O-villas MYCKET finare. Vi bodde i O-villa (också en typ av beach villa, bara nyare, byggda i höstas) i april och älskade det. Lugnt, privat, poolen på nya o-resort helt otrolig och restaurangdelen osv är minst 2 klasser bättre än om ni bor i "vanlig" beach villa. Ni får m mer för pengarna tycker jag. Enda nackdel med O-villas är att stranden inte är lika fin, mend et är INTE långt till den ABSOLUT bästa delen av Kuredu vid Jacuzzi villas 240-260. Typ 3 miknuters prom. Bästa O-villa = nr 268 (vi hade 273). Jag förstår att det låter mycket, men all inclusive är jätteskönt att ha och det är HELT fantastiskt. Många öar har höjt priserna rätt rejält (även Kuredu) pga att dollarn står så himla lågt. Vill ni dyka har ni definitivt hamnat rätt. Dykcenter i världsklass och många otroliga dykplatser. Kanuhura corner, Fushivaru Kandu, Kuredu Express mfl. Lycka till!fru Hä
Okej men då förstår jag bättre. Men vad är koamas beach villas då? fråga Micke om priset men fick bara svar på de andra två. Vi har valt att gifta oss undervatten via dykcentret, det känns som ngt för oss faktiskt. Sen ska vi boka 5 dyk vr med två tank.
All inklusive känns verkligen som ngt är värt även om detär mkt pengar. Har svårt att bestämma oss om det ska bli en eller två veckor.
När det gäller fickpengar? Hur mkt ska man ta med sig när man ändå har AI?
Hela kalaset kostar oss ca 62000 :- jag lär råna en bank hehe