• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • Bride in England
    stenbruden skrev 2008-05-14 17:11:28 följande:
    Vi ser på saken väldigt lika Bride in E! Vill också ha en "stor" ö OCH sitta och mysa med vin
    best of both Later anda som man kan fa det pa Kuredu. Langtar saaaa! Ska nog inte lyssna pa fler kommentarer for det ar ju ingen ide att oroa sig for saker som man sjalv kanske inte alls tycker ar daligt nar man val ar dar. Har hort SA manga underbara historier fran Kuredu, speciellt fran Fru Hä, sa jag tror inte vi behover oroa oss for att vi inte far en smak av paradiset
  • stenbruden

Jag längtar också!!! Bara 3,5 vecka kvar

• Bride in England
    stenbruden skrev 2008-05-14 17:21:23 följande:
    Jag längtar också!!! Bara 3,5 vecka kvar
    Sa snart!! Harligt! Vi aker inte forran i november!! Evigheter kvar. Har ni tagit nagra vaccinationer? Var lakare sa att vi bara behover hepatit A, tror jag det var (?)
  • stenbruden

Har faktiskt inte det... Skulle ha tagit den andra twinrix sprutan inom ett år men nu är det försent.
    Jag går just nu i terapi för min sprutfobi så det är ingen lätt grej för mig.
    Jag läste iof att man inte MÅSTE vaccinera sig för att åka dit. Självklart är det ju alltid bäst att vara på den säkra sidan...

• Bride in England
    stenbruden skrev 2008-05-14 17:31:05 följande:
    Har faktiskt inte det... Skulle ha tagit den andra twinrix sprutan inom ett år men nu är det försent. Jag går just nu i terapi för min sprutfobi så det är ingen lätt grej för mig.Jag läste iof att man inte MÅSTE vaccinera sig för att åka dit. Självklart är det ju alltid bäst att vara på den säkra sidan...
    usch sprutfobi later inget kul, forstar att du inte tagit den da. Jag tror inte heller att man egentligen maste vaccinera sig, tror bestamt Fru Hä har sagt nagon gang att hon inte brukar gora det? Och hon har ju varit dar ett flertal ggr
  • stenbruden

Ja jag kämpar på med att skilja på fobin och mitt logiska tänkande
    Tror att vår förra vaccination hänger med fortfarande också så det är nog ok.

• majsanna

Ni som har resan kvar: Njut av den. Visst är Kuredu en lite större ön men trots det tar det bara ca 30 minuter att gå runt hela ön. Tror jag hade tyckt att det varit jobbigt om ön varit mindre faktiskt.
    Paradiset finns även på en större ön som Kuredu.

• Bling75

På tal om all drickadebatt. Jag dricker inte alkohol men vill ju gärna ha massor med läsk och juice. Är det någon som vet om det finns en butik på Komandoo eller hur det fungerar med drycken. Vi ska bo i Water Villa som är längst bort från baren och med tanke på foglossningen jag redan har så vill man ju inte knata dit allt för ofta. Vi har också AI men minibaren ingår väl inte?

• Miss (snart mrs) A

Fru Hä, som jag skrev i mitt första inlägg bokade vi för ett år sen och då var resorten inte så stor som den är idag, så inget klagomål på min research om resemålet tack... Det kanske inte var din mening men det du skrev lät rätt så otrevligt

Jag skrev också att vi hade det kanonbra men vissa saker var jag mindre nöjd med, jag förstår att du som varit där så många gånger kanske tar eventuell kritik lite personligt men alla kan inte tycka samma sak!

Och som jag skrev angående drycken, det finns vin på rummet, fylld minibar och man kan köpa vatten osv i flaskor i baren och ta med hem. Men en AI öl fick man inte ta med sig tillbaka utan dricka i baren/vid poolen.

Bling75, Sangubaren ligger jättenära vattenvillorna så ni har inte alls långt att gå - ingen orsak att oroa sig, det finns 6 barer på ön så det är gott om ställe att förfriska sig på även när man är ute och promenerar.

Det finns även en del småaffärer där man kan köpa snacks och souvernirer osv. Allt finns någonstans på ön, ni kommer definitivt inte sakna något. MEN vi trodde att man skulle kunna få dricka sin AI öl/drink vid sin villa och den informationen finns inte att hitta någonstans (eller är de kanske min dåliga research som gjort att jag missat det ).

Jag förstår att det var dumt av mig att dela med mig av de små sakerna jag var mindre nöjd med men jag ville bara berätta hur jag uppfattade det... Som jag också skrev i mitt inlägg är vi otroligt nöjda med maten, havet, dyken, snorkligen osv, tråkigt att jag ska få kritik för att jag inte bara hade positiva saker att säga!

Ha en underbar semester allihopa, nu när alla är medvetna om ovanstående så blir det ju ingen överraskning när ni kommer dit och allt kan ju bara bli perfekt, eller hur?!

• Miss (snart mrs) A

Oj sorry Bling75, såg att du skulle bo på Komandoo, jag var på ju på Kuredu så jag har ingen aning om vad baren ligger

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2