sarahkka76 skrev 2008-05-13 11:12:24 följande:
Bling: oj, det var värdefull information jag fick där. Då undrar jag också om alla öar har dykning eller är det bara vissa. För eftersom vi vill dyka så lär man i sådana fall ta en sådan ö.ullis: jaha så man kan lägga till alltså om det är en vecka och en vecka så att säga? Vad fick du ge för en sådan resa?Är det ngn som har dykt i Maldiverna? såg att mars-april samt oktober-november var bäst, specellt den senare perioden om man vill se valhaj och manta.Är det ngn av de här perioderna som är lugnare , billigare än den andra?
Oj, oj, oj....var ska jag börja?
Dykning finns på alla öar. Bra pris + skitbra dykning o boende = Kuredu. Meeru är säkert också bra. Mindre ö? Angaga kanske? Reethi beach. Dykning bäst jan-april pga av bäst sikt + bäst väder. Vi snorklade i 2 timmar (!!!) m 12 mantor nu senast (den 12 april!!). Är man lite "aktiv" ska man inte åka till en pytteliten ö första gången man åker till Maldiverna.
Gifta er i undervattensrest + billigt? GLÖM DET. På Maldiverna finns många prisvärda alternativ, men det kostar en del. Klart värt det (jag har själv varit där 7 ggr!!) men ändå.
Dyrast = jul&nyår, näst dyrast (men bäst)=jan-mitten av april sedan blir risken för regn rätt stor.......november-december är också rätt bra.
Kolla upp olika resealternativ ordentligt, det kan skilja rejält i pris....
mvh fru Hä