• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • sarahkka76

Oke, då får det bli november annars. Tack

• Sansisen

Hej hej!

Jag och min blivande gifter oss i augusti och åker till Kuredu i november. Har varit in på kuredus hemsida en del, och funderar lite över dom här tipsen dom har för "honeymoons", till exempel champagne frukost på rummet, spa-behandlingar m.m. Är det någon som kan rekommendera något speciellt?? Har funderat just över frukosten och den här spa-grejen med champagne, men vet just inte om det är värt pengarna. Någon som har gjort nåt som tycker att det varit jättebra så säg till!!!

• fru Hä
    Sansisen skrev 2008-05-25 21:14:28 följande:
    Hej hej!Jag och min blivande gifter oss i augusti och åker till Kuredu i november. Har varit in på kuredus hemsida en del, och funderar lite över dom här tipsen dom har för "honeymoons", till exempel champagne frukost på rummet, spa-behandlingar m.m. Är det någon som kan rekommendera något speciellt?? Har funderat just över frukosten och den här spa-grejen med champagne, men vet just inte om det är värt pengarna. Någon som har gjort nåt som tycker att det varit jättebra så säg till!!!
    Hej, hej!

Vi testade "Honeymoon indulgence" på det nya over water spa i april. Riktigt härligt men dyyyrt! Om ni måste välja så är det tusen ggr bättre att ta en heldag med båt (BRITT eller MUNA). Köp en flaska vin/bubbel från baren och drick på altanen eller på sanbanken vid solnedgång istället! M bättre o billigare!

fru Hä
  • Sansisen

fru Hä skrev 2008-05-26 13:42:08 följande:

Hej, hej!Vi testade "Honeymoon indulgence" på det nya over water spa i april. Riktigt härligt men dyyyrt! Om ni måste välja så är det tusen ggr bättre att ta en heldag med båt (BRITT eller MUNA). Köp en flaska vin/bubbel från baren och drick på altanen eller på sanbanken vid solnedgång istället! M bättre o billigare! fru Hä
    Okej, tack så mycket för tipset!! Vi får se vad det blir, älskar ju bubbel, så det måste det bli någon kväll framför solnedgången... längtar så mycket!
  • stenbruden

Är det någon som har tagit AI gold? Var det värt det? Och vad kostade det för er?
    Vi kollade lite priser men förstod inte om det var från noll eller om det var från en uppgradering... Vi fick det till 8000 sek för båda i 2 veckor, kan det verkligen stämma? Då måste det ju vara värt det...
    VI har HP nu

• fru Hä

Hej!

Det låter billigt? Är det från HP eller från vanlig AI? Om det är från HP är det jättebra pris! KOlla dock noggrant, ibland får man höra det folk vill att man ska höra....du vet.

fru Hä

stenbruden skrev 2008-05-27 17:32:46 följande:
    Är det någon som har tagit AI gold? Var det värt det? Och vad kostade det för er?Vi kollade lite priser men förstod inte om det var från noll eller om det var från en uppgradering... Vi fick det till 8000 sek för båda i 2 veckor, kan det verkligen stämma? Då måste det ju vara värt det...VI har HP nu
  • fru Hä

Hej alla nuvarande och blivande Maldiv-fans!

Några tips på öar (finns fler förstås) så ni inte tror att jag är helt "Kureduvriden"

Stor:
    Kuredu (speciellt O-villas är prisvärda)
    Meeru
    Kanuhura (halvstor, grymt fin men ...dyr)

Medium:

Filitheyo: (helt, helt underbar!)
    Reethi beach: (m prisvärd! Troligen vår nästa resa.)
    Vilamendhoo: (fantastisk snorkling, lite mer basic)
    Coco Palm Dhuni Kolhu (Fantastisk, men liiite dyrare)
    Palm beach resort: (underbara stränder o mat, rätt mycket italienare)

Små:
    Angaga: (Superfina stränder, m bra snorkling, relativt enkel)
    Makunudu: (rustikt fin, bara 36 rum, riktigt romantisk m bra snorkling o dykning)
    Mirihi: (topklass med otroligt bra renommé o grym snorkling o dykning nackdel:priset)

Jag kan berätta m mer om någon är intresserad? Skriv då gärna i min gästbok!

mvh

fru Hä

• stenbruden

Ja det va ju det som va så svårt att förstå, vad man hade uppgraderat ifrån...
    Har du haft det nån gång? Betalat? Från grund alltså...

fru Hä skrev 2008-05-28 09:28:05 följande:

Hej!Det låter billigt? Är det från HP eller från vanlig AI? Om det är från HP är det jättebra pris! KOlla dock noggrant, ibland får man höra det folk vill att man ska höra....du vet.fru Hä
  • stenbruden

11 dagar kvar nu, snart åker vi

• fru Hä
    stenbruden skrev 2008-05-28 14:46:19 följande:
    11 dagar kvar nu, snart åker vi
    Jag är grymt avundsjuk!

Att uppgradera från HP kostade oss 40 dollar per dagoch person, dvs 80 dollar x c:a 6 kr = 500 kr/dag = 7000 för två veckor. Att få Gola AI för nästan samma låter väldigt billigt (hoppas det stämmer) men det KAN vara från AI- priset.

Hopaas ni får en lika underbar resa som vi hade!

Fru Hä
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2