• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • stenbruden

Haha jag tror dig att det är fint. Blev bara lite orolig Det är ju nästan något av det bästa när man efter en dusch säter sig på terassen med en kall efter en skön dag på stranden. Trodde inte att jag skulle få det...

Är det prisskillnad mellan affären och baren på hotellet? Vad kostar en flaska vin eller en flaska sprit? (om du vet)

• Miss (snart mrs) A

Jag tror inte man kan köpa dryck i affären utan endast i baren. Tyvärr kommer jag inte riktigt ihåg vad det kostade men jag tror att du kunde få en flaska vin på rummet för ca 30 dollar. Vi hade AI och gick alltid till baren om vi skulle dricka någon sprit så jag vet inte vad en flaska kostar.

Vi fick ett välkomstpaket med skupma (som räckte två kvällar) och sen en "his and hers" massage och fick då skumpan med oss hem så vi hade till ett par kvällar till Sistnämnda är klart att rekommendera, det var supermysigt!

• Bride in England

Miss (snart mrs) A skrev 2008-05-14 16:03:19 följande:

Jag tror inte man kan köpa dryck i affären utan endast i baren. Tyvärr kommer jag inte riktigt ihåg vad det kostade men jag tror att du kunde få en flaska vin på rummet för ca 30 dollar. Vi hade AI och gick alltid till baren om vi skulle dricka någon sprit så jag vet inte vad en flaska kostar. Vi fick ett välkomstpaket med skupma (som räckte två kvällar) och sen en "his and hers" massage och fick då skumpan med oss hem så vi hade till ett par kvällar till Sistnämnda är klart att rekommendera, det var supermysigt!
    Hm...sa om jag forstar det ratt far man inte ta med sig dryck fran baren hem, och det finns ingen annanstans att kopa dryck? Sa man kan alltsa inte sitta och dricka ett kallt glas vin pa terrassen eller dricka en kall ol pa stranden??
  • stenbruden

Det låter inge bra.... Så vill jag inte ha det juh

Bride in England skrev 2008-05-14 16:10:02 följande:

Miss (snart mrs) A skrev 2008-05-14 16:03:19 följande:
    Hm...sa om jag forstar det ratt far man inte ta med sig dryck fran baren hem, och det finns ingen annanstans att kopa dryck? Sa man kan alltsa inte sitta och dricka ett kallt glas vin pa terrassen eller dricka en kall ol pa stranden??
  • Bride in England
    stenbruden skrev 2008-05-14 16:14:42 följande:
    Det låter inge bra.... Så vill jag inte ha det juhBride in England skrev 2008-05-14 16:10:02 följande:
    Inte jag heller Det var en av anledningarna till att vi valde AI!!!
  • fru Hä

Miss (snart mrs) A skrev 2008-05-14 14:55:56 följande:

Kuredu är vad jag har förstått i efterhand en av de största öarna, och visst får man paradiskänsla men det är en stor resort och många människor där (kan tänka mig att de kan ta ca 500 gäster). Jag tror att jag hade andra förväntningar och blev därför lite förvånad när det var så stort. Vin kan man dricka var man vill (tror jag) men allt måste köpas på plats i baren (dryck på glas får dock ej tas från baren/poolen) eller på rummet. Hela ön är en resortö så det går inte att hitta "privata" affärer. Det finns ett par affärer som alla har samma priser eftersom de inte konkurrerar med varandra. Det finns bar på rummen med vin och skumpa och öl och allt man kan tänka sig vilja ha men det kostar ju Vill ni ha snacks så köp på flygplatsen, chips och choklad var rätt så dyrt så man kanske tjänar ett par hundringar om man är gottegris och tar med sig hemifrån Nu ska jag inte förstöra er semester, ni kommer ha det underbart, det är fantastiskt vackert och härligt och ni kommer säkert njuta lika mycket som vi gjorde
    Hej!

Synd att ni inte var riktigt nöjda.....jag är dock mycket förvånad över att ni inte förstod att Kuredu är en av de största öarna? Det finns så otroligt mycket info på nätet, inte bara här, där det framgår med all önskvärd tydlighet hur stor en ö är, hur många rum det finns osv, osv, osv....ledsen att det inte blev som ni tänkt er.....

Allmänt; Det går jättebra att antingen handla i minibaren (dyrt, som i hela världen) eller ta med sig några öl eller en flaska vin till rummet och dricka i rummet, på altanen eller på stranden. Det har vi gjort massor av gånger. Anledningen att stranddrickande inte uppmuntras är inte svår att förstå; krossat glas på stranden?, onyktra människor i 45 graders värme? osv.... Jag är rädd att intrycket blir att man är väldigt kontrollerad, men så har jag aldrig upplevt det!

Och NEJ, det finns inga spritaffärer på Maldiverna eftersom det är förbjudet. Bara i barer på resorts får de sälja alkohol. Också något som aviseras MYCkET tydligt. Det där med shoppingen är inte heller någon "hemlis".

Som sagt, jag hoppas och tror att resan var väldigt bra ändå, men jag bara måste få säga det här, inte bara till er utan många andra, en del fakta är så himla lätta att ta reda på, att jag inte tycker man har rätt att beklaga sig om man inte ens har orkat göra den lilla researchen innan man åker på en sådan resa?

Nåväl, vill inte låta elak o sträng, absolut inte min mening, bara ett tips!?

mvh fru Hä
  • Bride in England

fru Hä skrev 2008-05-14 17:01:03 följande:

Miss (snart mrs) A skrev 2008-05-14 14:55:56 följande:
    Hej!Synd att ni inte var riktigt nöjda.....jag är dock mycket förvånad över att ni inte förstod att Kuredu är en av de största öarna? Det finns så otroligt mycket info på nätet, inte bara här, där det framgår med all önskvärd tydlighet hur stor en ö är, hur många rum det finns osv, osv, osv....ledsen att det inte blev som ni tänkt er.....Allmänt; Det går jättebra att antingen handla i minibaren (dyrt, som i hela världen) eller ta med sig några öl eller en flaska vin till rummet och dricka i rummet, på altanen eller på stranden. Det har vi gjort massor av gånger. Anledningen att stranddrickande inte uppmuntras är inte svår att förstå; krossat glas på stranden?, onyktra människor i 45 graders värme? osv.... Jag är rädd att intrycket blir att man är väldigt kontrollerad, men så har jag aldrig upplevt det!Och NEJ, det finns inga spritaffärer på Maldiverna eftersom det är förbjudet. Bara i barer på resorts får de sälja alkohol. Också något som aviseras MYCkET tydligt. Det där med shoppingen är inte heller någon "hemlis". Som sagt, jag hoppas och tror att resan var väldigt bra ändå, men jag bara måste få säga det här, inte bara till er utan många andra, en del fakta är så himla lätta att ta reda på, att jag inte tycker man har rätt att beklaga sig om man inte ens har orkat göra den lilla researchen innan man åker på en sådan resa? Nåväl, vill inte låta elak o sträng, absolut inte min mening, bara ett tips!? mvh fru Hä
    Later som vi missuppfattat saken lite har da, det ar alltsa mojligt att ta med sig dricka hem o sitta o mysa pa altanen? Det ar det jag skulle sakna - brukar alltid gora det jag o m2b nar vi ar pa semester, det ar sa mysigt. Jag tycker Kuredu later paradisiskt men man blir ju saklart lite orolig nar folk kommer hem med negativa kommentarer Jag vantar mig iofs att on inte ska vara en pytteö (vi ville ju ha en inte alltfor liten o sa vi inte blir uttrakade ) sa forhoppningsvis far vi vad vi drommer om!
  • stenbruden

Du har helt rätt Fru Hä... Man blir lite nervös bara när man förstår det på andra sätt än man TRODDE sig "veta"...

Huvudsakne för mig är att man får ta ett glas vin på sin terass. Inte alltid man vill vara bland alla andra utan bara vara själva och det har jag inte läst någonstans att man inte får.
    Skönt att få det bekräftat att det går att ta med från baren..

Jag hade faktiskt för mig att jag läste någonstans att det finns en LITEN affär där jsut för lättare snacks osv men då har jag kanske läst fel. Eller kanske det var en annan ö..

• sarahkka76
    Ullis070707 skrev 2008-05-14 11:08:23 följande:
    Kontakta Ticket/Jambotours för att få en prislista. Då ser ni vad det kan tänkas kosta för att lägga till nätter på en annan ö.När vi väl bodde på Rangali var inte min uppfattning att mat m.m. kostade mer där än på Kuredu. Vi hade halvpension och på lunchen beställde vi bl.a. picnickorg till rummet som var mer än överfylld och den kostade inte mer än en lunch vid poolen på Kuredu.Det är boendet som kostar mer på Rangali, men man får också betydligt häftigare boende där! (Men Kuredu har sin charm också.)Gå in här och kolla Rangalis hemsida:conradhotels1.hilton.com/en/ch/hotels/index.d...Du kan säkert maila någon och fråga om bröllop i undervattensrestaurangen!//Ullis
    Tack Ullis ska kika in påsidan och kontakta de på Jambotours
  • stenbruden

Vi ser på saken väldigt lika Bride in E! Vill också ha en "stor" ö
    OCH sitta och mysa med vin

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2