Miss (snart mrs) A skrev 2008-05-14 14:55:56 följande:
Kuredu är vad jag har förstått i efterhand en av de största öarna, och visst får man paradiskänsla men det är en stor resort och många människor där (kan tänka mig att de kan ta ca 500 gäster). Jag tror att jag hade andra förväntningar och blev därför lite förvånad när det var så stort. Vin kan man dricka var man vill (tror jag) men allt måste köpas på plats i baren (dryck på glas får dock ej tas från baren/poolen) eller på rummet. Hela ön är en resortö så det går inte att hitta "privata" affärer. Det finns ett par affärer som alla har samma priser eftersom de inte konkurrerar med varandra. Det finns bar på rummen med vin och skumpa och öl och allt man kan tänka sig vilja ha men det kostar ju Vill ni ha snacks så köp på flygplatsen, chips och choklad var rätt så dyrt så man kanske tjänar ett par hundringar om man är gottegris och tar med sig hemifrån Nu ska jag inte förstöra er semester, ni kommer ha det underbart, det är fantastiskt vackert och härligt och ni kommer säkert njuta lika mycket som vi gjorde
Hej!
Synd att ni inte var riktigt nöjda.....jag är dock mycket förvånad över att ni inte förstod att Kuredu är en av de största öarna? Det finns så otroligt mycket info på nätet, inte bara här, där det framgår med all önskvärd tydlighet hur stor en ö är, hur många rum det finns osv, osv, osv....ledsen att det inte blev som ni tänkt er.....
Allmänt; Det går jättebra att antingen handla i minibaren (dyrt, som i hela världen) eller ta med sig några öl eller en flaska vin till rummet och dricka i rummet, på altanen eller på stranden. Det har vi gjort massor av gånger. Anledningen att stranddrickande inte uppmuntras är inte svår att förstå; krossat glas på stranden?, onyktra människor i 45 graders värme? osv.... Jag är rädd att intrycket blir att man är väldigt kontrollerad, men så har jag aldrig upplevt det!
Och NEJ, det finns inga spritaffärer på Maldiverna eftersom det är förbjudet. Bara i barer på resorts får de sälja alkohol. Också något som aviseras MYCkET tydligt. Det där med shoppingen är inte heller någon "hemlis".
Som sagt, jag hoppas och tror att resan var väldigt bra ändå, men jag bara måste få säga det här, inte bara till er

utan många andra, en del fakta är så himla lätta att ta reda på, att jag inte tycker man har rätt att beklaga sig om man inte ens har orkat göra den lilla researchen innan man åker på en sådan resa?
Nåväl, vill inte låta elak o sträng, absolut inte min mening, bara ett tips!?
mvh fru Hä