• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • majsanna

Skulle gissa att Beach villorna kan bli störda av planen. De med låga nummer på 100-talet och 200-talet.
    Rätta mig, Fru Hä, om jag har fel.

Utomlands 2008 skrev 2008-04-17 19:12:27 följande:

Följdfråga till dig och ni andra som vet (efter att ha varit där och "rekat" lite... ): Vilka boenden (boendevariant + nummer på ett ungefär) BLIR störda av sjöflygplanen? Bra att veta vilka vi ska undvika...
  • chickpea

TACK! Nu kan jag sluta oroa mig, tjohoo!!!

majsanna skrev 2008-04-17 19:17:28 följande:
    Inga ormar så långt ögat kan nå!!
  • stenbruden

Det här med nummer på villorna.. ser man det på sin biljett eller vet man det först när man kommer dit? Har ingen aning vilket nummer vi ska bo i..

• Ullis070707

Vi var på Kuredu i februari och bodde i JBV 222. Ligger till höger om piren och vi stördes inte av sjöflygen. Ibland startade de och det var mest roligt att se när de åkte iväg.
    Det som var bra med att bo till höger var att vi hade närmre till O-restaurangen där vi åt i stort sett varje kväll!

stenbruden skrev 2008-04-17 23:52:44 följande:
    Det här med nummer på villorna.. ser man det på sin biljett eller vet man det först när man kommer dit? Har ingen aning vilket nummer vi ska bo i..
  • fru Hä
    FruFA skrev 2008-04-16 21:35:00 följande:
    Hej & välkommen hem Fru Hä!Vi åker till Kuredu för första gången den 12 maj.Vi har bokat BV...Vi är där på honeymoon och vill undvika alltför många sådana där typer som somnar i solstolen efter x antal öl mmVilka nummer på BV skall vi "önska" då? Vill inte bo alltför "centralt"... Tänkte maila ön cirka 2 veckor innan ankomst. Är det ok att göra det?
    Det ska ni ABSOLUT göra. reserve@kuredu.com om jag inte minns fel. Be om O-villa (som är den nya typen av Beachvilla) med nr 262-280, så hamnar ni jättebra till o får äta på nya restaurangen.

Linda
  • fru Hä
    Tjinglan skrev 2008-04-17 09:23:50 följande:
    Hej alla Kuredofarare. vi är fortfarande på planeringsstadiet, och jag börjar bli lite orolig över det där med stark sol. Jag är en såndär person som visserligen kan bli väldigt brun, men jag måste ha solskyddsfaktor 20 vid medelhavet, och ligger oftast ändå i skuggan för att inte bli bränd. Läste Fru Hä som hade 50 i ansiktet, trots att hon inte är känslig, och jag börjar då fundera på om det kansek bli alldels förmycket för mig. Vi har funderat på Västindien eller kansek Mauritius ochså, är det lika starkt där, någon som vet?? Vi tänkte åka i februari 2009.
    Oroa dig inte. Det finns skugga om det krisar! Missa inte Maldiveran bara! Jag använder strak spf delvis för att slippa smörja mig så många ggr under dagen.....

fru Hä
  • fru Hä
    stenbruden skrev 2008-04-17 13:15:43 följande:
    Välkomna hem Marge och Fry Hä!!Låter som helt underbara semestrar½!! Vi betalade precis in vår resa Vi har valt JBV... blir man störd av planen där?? Börjar ockås tveka över att vi valde HP när man hör så mkt om att AI är bättre... Men om man dricker mest drinkar, vad är bäst då?
    Mest drinkar = HP. JBV finns spridda över ön. Bästa läget är 240-260. Tycker jag i alla fall! 200-sidan är bättre.

fru Hä
  • FruFA

Tack snälla för tipset !
    Typ två veckor innan, eller?

/Carin

fru Hä skrev 2008-04-18 09:09:17 följande:

Det ska ni ABSOLUT göra. reserve@kuredu.com om jag inte minns fel. Be om O-villa (som är den nya typen av Beachvilla) med nr 262-280, så hamnar ni jättebra till o får äta på nya restaurangen.Linda
  • fru Hä
    stenbruden skrev 2008-04-17 23:52:44 följande:
    Hej!

man får veta när man kommer dit. Man kan maila o önska vissa nummer, det är ingen garanti, men ökar ju förstås chanserna att man hamnar där man vill....

fru Hä
  • fru Hä
    FruFA skrev 2008-04-18 09:11:31 följande:
    Tack snälla för tipset!Typ två veckor innan, eller?/Carinfru Hä skrev 2008-04-18 09:09:17 följande:
    Ja 2-3 veckor innan. Det är inte lönt för tidigt. Lycka till!

fru Hä
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2