• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • Offis

Hej hej på er!
    Har mest hängt med som läsare i förra tråden Vi ska också till Kuredu. Vi åker den 9 juni och blir borta i 2 veckor En fråga bara...hur kommer alla att bo? Vi har bokat BB, men det verkar som att de flesta här har valt minst BV och jag börjar därför bli osäker på om vi har valt fel...

Har nu läst lite här och var att BB har låg standard, hur låg? Och ligger på "fel" sida av ön. Är det nån som har bott i BB som vill berätta? Eller är det nån som har kollat in BB när ni varit där och har någon åsikt om hur de verkar och hur bra de ligger? Ligger de "i skogen" med skymd vattensikt och med Water Villas ivägen? Tacksam för svar...vi funderar på att uppgradera...

• stenbruden

Offis - Vi åker ju samtidigt då ju och lika länge!!!

Vet faktiskt inte så mycket om boendet... vi valde JBV..

• Bride in England

Enligt Fru Hä (tror jag - hon är ju inte här o kan försvara sig!) så ar tydligen BV ett ganska hogt snapp upp fran BB om man jamfor mellan snappen mellan BV och JBV tillexempel - men jag tror inte ni bryr er sa mkt nar ni ar dar om ni inte har nagot att jamfora med. Men vi har BV just pga det.

Offis skrev 2008-04-07 17:38:01 följande:
    Hej hej på er! Har mest hängt med som läsare i förra tråden Vi ska också till Kuredu. Vi åker den 9 juni och blir borta i 2 veckor En fråga bara...hur kommer alla att bo? Vi har bokat BB, men det verkar som att de flesta här har valt minst BV och jag börjar därför bli osäker på om vi har valt fel... Har nu läst lite här och var att BB har låg standard, hur låg? Och ligger på "fel" sida av ön. Är det nån som har bott i BB som vill berätta? Eller är det nån som har kollat in BB när ni varit där och har någon åsikt om hur de verkar och hur bra de ligger? Ligger de "i skogen" med skymd vattensikt och med Water Villas ivägen? Tacksam för svar...vi funderar på att uppgradera...
  • carand

Hej

Nej vi har inte all inclusive.

Hade ni det? 1500 kr låter ganska lite.
    Funderar på att köpa lite dollar redan nu när den är så låg. Men jag har inte en aning om hur mycket man behöver ta med sig.

majsanna skrev 2008-04-07 10:22:49 följande:
    Carand: Har ni all inclusive? Då ingår ju det mesta när det gäller mat och dryck. Sedan beror det på hur många utflykter ni kommer åka på, dykning, snorkling. Vi var där en vecka. Då åt vi bara den mat som ingick, hyrde snorklingsutrustning och var på två utflykter. Det gick på ca 1500 kronor.
  • majsanna

Vi hade all inclusive och vi hade ytterst lite kontanter med oss. Allt man handlar på ön skrivs upp på rummet och så betalar man dan innan man åker hem. Vi betalde då med Visa-kort. De kontanter vi hade med oss använde vi till dricks och ev. mat på flygplatsen.
    1500 kronor känns lite, men vi var bara bort sju dagar och som sagt så utnyttjade vi mest det som ingick i all inclusive-paketet.

Eftersom ni inte har all inclusive får ni naturligtvis räkna med att det går åt mer pengar.

carand skrev 2008-04-07 19:42:48 följande:
    HejNej vi har inte all inclusive.Hade ni det? 1500 kr låter ganska lite.Funderar på att köpa lite dollar redan nu när den är så låg. Men jag har inte en aning om hur mycket man behöver ta med sig.
  • Emkalo

Vi ska oxå ha BB. Enligt fru Hä så ska det vara helt okej! Visst har hon sagt att BV är det man får mest för priset för. Men vi skulle inte ha råd att stanna i 3 veckor om vi skulle bo i BV. Dessuom bryr vi oss inte mkt om sånt. Det enda jag inte gillar är om det finns kryp i sängen och sånt. Helst inte inne alls - men det är inte Sverige vi ska åka till :). Dessutom kan skalbaggar, kackerlackor och möss inte läsa på porten till huset de går in i, om det är en BB eller JBv eller så :)

Jag tror vikommer ha det bra.... man kommer ju mest vara ute!

Offis skrev 2008-04-07 17:38:01 följande:
    Hej hej på er! Har mest hängt med som läsare i förra tråden Vi ska också till Kuredu. Vi åker den 9 juni och blir borta i 2 veckor En fråga bara...hur kommer alla att bo? Vi har bokat BB, men det verkar som att de flesta här har valt minst BV och jag börjar därför bli osäker på om vi har valt fel... Har nu läst lite här och var att BB har låg standard, hur låg? Och ligger på "fel" sida av ön. Är det nån som har bott i BB som vill berätta? Eller är det nån som har kollat in BB när ni varit där och har någon åsikt om hur de verkar och hur bra de ligger? Ligger de "i skogen" med skymd vattensikt och med Water Villas ivägen? Tacksam för svar...vi funderar på att uppgradera...
  • Emkalo

haha, jaa du...jag tycker faktiskt det är jättekul att snorkla, har gjort det ett par ggr i egypten. Superfint vatten där och massa typ "nemo" fiskar. Riktigt coolt. Men jag tror att vi ska köpa oss varsina slang, glasögon och fötter :) Jag kansk ska gå in i en superhipp dykaffär och fråga om de har sånt :) Närå, tack för att du lärde mig. Jag ska fråga efter mask, snorkel och simfenor.
    :)

Utomlands 2008 skrev 2008-04-07 12:07:02 följande:

Förlåt men som dyk- och snorkelentusiast kan jag inte låta bli att dra på smilbanden...Det du behöver som snorkelutrustning är:mask (det heter INTE cyklop!)snorkel (kul att du kan begreppet snorkelutrustning men kallar snorkeln för "slang"! )simfötterPå engelska är orden nästan desamma:mask = masksnorkel = snorkelsimfötter = fins
  • Emkalo

Fast förresten tyckte jag att dte mets var jobbigt att ha fötterna på sig. Simfenorna mena jag juh :) Det var jäkvla svårt att få in flyt i simmet, så jag tog av dem istället under våra snorkelturer i Egypten. Dem kan jag nog skippa!

• Utomlands 2008
    Emkalo skrev 2008-04-07 22:26:15 följande:
    haha, jaa du...jag tycker faktiskt det är jättekul att snorkla, har gjort det ett par ggr i egypten. Superfint vatten där och massa typ "nemo" fiskar. Riktigt coolt. Men jag tror att vi ska köpa oss varsina slang, glasögon och fötter :) Jag kansk ska gå in i en superhipp dykaffär och fråga om de har sånt :) Närå, tack för att du lärde mig. Jag ska fråga efter mask, snorkel och simfenor. :)Utomlands 2008 skrev 2008-04-07 12:07:02 följande:
    Vad komiskt ifall butikssäljaren sedan snackar om cyklop och slang?!
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2