• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 2

Har kommer den nya traden da den andra snart gar ut! Hoppas ni alla hittar hit!

Har far och ger vi alltsa tips om Kuredu i Maldiverna. Jag aker i november och laaaangtar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 11:39
    Harligt att sa manga hittat hit, nya som gamla Har ar lanken till gamla traden som nagon efterfragade - full av goda tips och rad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2658943.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2
  • Ingarö08

Då kan jag tipsa om Panama som man "lätt" glömmer bort i karibien. Vi åker dit och till Punta Caracol som ligger i bocas del toro. MEn det finns massor att göra, resa till San blas öarna och besöka regnskogen i boquete...

www.puntacaracol.com/
    och erbjudande:
    www.puntacaracol.com/ingles/honeymoon.htm

ellen78 skrev 2008-04-06 17:57:04 följande:
    Hej!Vi avbokade precis vår resa till Keredu. Resan skulle kosta 60000:- och vi kom på att vi kan få så mycket mer för pengarna än att bara åka till ett och samma ställe. Nu planerar vi istället en resa till karibien där vi ska resa runt till flera olika öar istället. Maldiverna är nog ett drömresemål men vi vill uppleva kulturer, shoppa och göra så mycket mer än bara åka till en strand.....
  • Emkalo

Vad kostar det att hyra snorkelutrustningen? Är det glasögon + slang (märks det att jag inte vet vad sakerna heter ;)) och fötter?

Vi funderar på om vi ska köpa, för vi kommer säkert snorkla en del? Dels runt ön och sne på snorkelutflykt.

Vilka utflykter åkte ni på?

majsanna skrev 2008-04-07 10:22:49 följande:
    Carand: Har ni all inclusive? Då ingår ju det mesta när det gäller mat och dryck. Sedan beror det på hur många utflykter ni kommer åka på, dykning, snorkling. Vi var där en vecka. Då åt vi bara den mat som ingick, hyrde snorklingsutrustning och var på två utflykter. Det gick på ca 1500 kronor.
  • Emkalo

Det förstår jag, man ska göra det man vill! Visst blir man prisblind efter ett tag men vi är helnöjda med vår bokning. :) Vi åker 3 veckor med All Inclusive och det blir ca 46 000 för oss två tror jag. Vill vi inte ha AI blir det 10 000 kr billigare. Men vi ska bara slappa. Bara vi två. Bara slappa, sola, bada, sova, äta, snorkla och njuta :)

ellen78 skrev 2008-04-06 17:57:04 följande:
    Hej!Vi avbokade precis vår resa till Keredu. Resan skulle kosta 60000:- och vi kom på att vi kan få så mycket mer för pengarna än att bara åka till ett och samma ställe. Nu planerar vi istället en resa till karibien där vi ska resa runt till flera olika öar istället. Maldiverna är nog ett drömresemål men vi vill uppleva kulturer, shoppa och göra så mycket mer än bara åka till en strand.....
  • majsanna

Tror att det kostade 6 dollar per dag och då ingår "fötter" och cyklop.

Vi var på tre utflykter. Sunset cruise ingick i all inclusive-paketet och det var tur för inte såg vi nån solnedgång eftersom det var mulet.
    Dessutom var vi på soluppgångskryssning. Såg då inte heller nån sol men vi såg nästan 200 delfiner!! Otroligt häftigt. Sedan var vi på night fishing-utflykt. Den var väldigt trevlig. Inte minst för att jag fick upp en riktig bamsing till fisk.

Emkalo skrev 2008-04-07 11:27:35 följande:
    Vad kostar det att hyra snorkelutrustningen? Är det glasögon + slang (märks det att jag inte vet vad sakerna heter ;)) och fötter?Vi funderar på om vi ska köpa, för vi kommer säkert snorkla en del? Dels runt ön och sne på snorkelutflykt.Vilka utflykter åkte ni på?
  • Utomlands 2008
    Emkalo skrev 2008-04-07 11:27:35 följande:
    Vad kostar det att hyra snorkelutrustningen? Är det glasögon + slang (märks det att jag inte vet vad sakerna heter ;)) och fötter?Vi funderar på om vi ska köpa, för vi kommer säkert snorkla en del? Dels runt ön och sne på snorkelutflykt.Vilka utflykter åkte ni på?

Förlåt men som dyk- och snorkelentusiast kan jag inte låta bli att dra på smilbanden...
    Det du behöver som snorkelutrustning är:
    mask (det heter INTE cyklop!)
    snorkel (kul att du kan begreppet snorkelutrustning men kallar snorkeln för "slang"! )
    simfötter

På engelska är orden nästan desamma:
    mask = mask
    snorkel = snorkel
    simfötter = fins
  • Utomlands 2008

Får garva lite mer - åt mig själv. Det heter ju inte simfötter (blev lite lurad där av majsanna minsann... ) utan simfenor!

Så:
    mask
    snorkel
    simfenor (=fins)

• stenbruden

Hittat hit jag med

Är så nyfiken när fru Hä kommer hem!!

• Bride in England

Me too Ska bli jattespannande o hora hur hon hade det!

stenbruden skrev 2008-04-07 16:18:20 följande:
    Hittat hit jag med Är så nyfiken när fru Hä kommer hem!!
  • stenbruden

Hoppas hon hittar hit bara *skrattar*
    Men hon kommer garanterat att kika in i gamla tråden

• Bride in England

Jag skickade henne ett meddelande med nya länken utifall att

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 2