Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Aha! HÄR e den!
Skulle hälsa till Tinga; det låter som en trevlig resa. Var det på Ladurée eller La brioche dorée ni var? Tva heeelt olika ställen.. och jag kan väl erkänna en stor svaghet för Ladurée..
Zozo - vad snabb du var!
Ja jag letade efter den.. när den andra var stängd ju!
Här kommer jag också inramlande!
Zozo - ojdå; hade ingen koll på det här med skillnaden mellan Ladurée eller La Brioche Dorée. Det var det senare vi var på; tyvärr får jag väl säga, efter att ha kollat in Ladurées hemsida. Ännu ett skäl att återvända till Paris!
Fast även om La Brioche Dorée inte är hälften så tjusigt som Ladurée så tyckte vi i alla fall att det var bättre än Paul.
Jag gillar inte heller Paul - dyrt och inte särskilt hög kvalitet. La Brioche Dorée är ett billigt alternativ med hyfsad standard, även om jag själv inte är sa förtjust i franska bakverk generellt. Ladurée är möjligen undantaget Mums!
Jag gillar Paul! Och La Brioche Dorée och Ladurée. Jag är inte så knusslig.
Lappis, berätta mer om Kinaresan, den är ju nära nu. Vad blev det mer än Hong-Kong? Sol och bad eller kultur? (Du har säkert berättat det förut men antingen så har jag glömt bort det eller också så var det när jag var bortrest.)
Näh Telis; jag ÄR nog lite knusslig Och sist fick jag dessutom sa himla taskig service av en surkärring på Ladurée att det förstörde hela nöjet!
Mina främsta kriterier på ett bra café är faktiskt att det är rökfritt, att folk inte pratar för högt och att man sitter skönt. Sen äter jag det mesta med socker i och tycker att det är gott.
Fast Ladurée är i en klass för sig. Särskilt eftersom dom tar tedrickandet på allvar (jag avskyr kaffe).
Hmmm.. Hur är det nu, visst gick det igenom i ar att det ska vara rökfritt pa restauranger etc i Frankrike? Här har vi inte det ännu och sedan jag själv slutade röka/blev gravid star jag ännu mindre ut med att ga in pa de där ställena!
Jag såg inte röken av ( ) en enda rökare inne på något café eller någon restaurang i Paris, så det är nog rökfritt som gäller där också numera. Jätteskönt!