Vill veta om era 15 min i ramljuset?
Med tanke på tess tråden,
så vill jag veta om ni varit med på tv,
media osv?
Är ni kända?
Känner ni någon som är känd?
osv
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 17:27
Helst namn också=)
Med tanke på tess tråden,
så vill jag veta om ni varit med på tv,
media osv?
Är ni kända?
Känner ni någon som är känd?
osv
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 17:27
Helst namn också=)
Jösses, jag känner nåra kändisar (varav nåra världskändisar) men jag förstår inte denna hysteri omkring dom. Dom är helt vanliga människor precis som du och jag. Tro mig världskändisar går oxå på toa.
Innan nån frågar så vill jag säga att; Nej, jag uppger inga namn... Jag respekterar deras privatliv alldeles för mycket för att hänga ut dom..
Jag tror att alla har någon anknytning till en kändis, på ett eller annat sätt. Jag har haft en hel del att göra med en som sitter i riksdagen (obs! i Finland) och dessutom tränat med en som vunnit VM. Har dessutom körts av samma chaufför som prinsessan Viktoria (fast inte tillika )
Men om man lite funderar på någon man känner som känner någon som känner någon o.s.v. så kommer nästan alla fram till någon världskändis ganska så snabbt. T.ex. är det 5 pers mellan mig och prinsarna William och Harry. Ganska kul tidsfördriv att sitta och fundera på
Jag är helt okänd MEN jag har publicerat artiklar i en juridisk tidsskrift och pläderat i TV. Men det är ingen som kommer ihåg det/ läst mina artiklar
Men ändå... 30 sek "rampljus" kan man ändå kalla det. Typ.
Min pappa är lite småkänd iaf där han jobbar och blir ofta intervjuad osv. Där han jobbar vet folk vem jag är. Men det är verkligen inte heller kändisskap. Oh well!!
Jag har lagat mat till Roger Moore (bond-gubben) när jag hade praktik på Fiskekrogen i gymnasiet
(Arne Weise och Joe Labero var oxå dit och åt)
Känner killen i telia-reklamen:)
Sen har man ju alla konserter som man varit på, kryssningar där de varit en massa kändisar....
Släkt med en gammal president i Finland
Jag har varit på kändisbröllop! var på konfirmandläger 4 veckor på en fjällgård utanför sälen sommaren -99, då gifte sig Lasse Lindroth i fjällkyrkan (nån som kommer ihåg honom? stå-upp komiker, sjukan, beck mm) Och vi fick konfirmander fick vara med och sitta längst bak! Fick tom sjunga en sång för brudparet efteråt. Var så spännande, för vi fick absolut inte berätta nått för familj och vänner innan eftersom de inte ville ha några journalister där. När vi så slutade lägret efter 3 veckor och äntligen skulle få berätta för alla så omkom han i en bilolycka... så tagiskt, och Emma (hans fru) var gravid, det syntes under klänningen.
Åh vilken rolig tråd, här är mina kändis encounters och 15min i rampljuset:
Jag var med i filmen "Om Kärlek" med Sven Wollter. Väldigt kort, men ändå!
Jag har varit med i ett inslag på tv4 när det blev förbjudet att köpa cigg när man var under 18, jag gick omkring med dold kamera och köpte cigg och sedan kom en reporter och attackerade försäljarna som hade sålt till mig som då var 17år ;)
Jag har träffat och kramat Tom Jones.
Jag pratar flera gånger i veckan med killarna i Europe och träffar dem då o då.
Jag har festat tillsammans med Leila K, fast de spårade ut och hon blev hämtad av polisen. Men hon var rätt så underhållande så länge det varade, vi hade djuplodade diskussioner om hur hon skulle göra comeback.
Min kille har gjort en intervju med Astrid Lindgren när hon levde (de e stort de!).
Hans kompis har även varit tillsammans med Linda Lampenius.
När jag jobbade i videobutik när jag pluggade kom massa kändisar och hyrde, bland annat Titiyo, Jan Johanssen, Mikael Håfström, Torsten Flinck, Hoa-Hoa, Anna Sahlen, Amir Chamdin, Josefin i Ainbusk, Kristian Luuk, Allan Svensson och många fler.
De e det jag kommer på just nu!
Jag och min son var med i corren, kommer nog me snart igen då ärendet ej e klart.
Gå gärna in på www.corren.se tryck på sök artikel och skriv "Joel nekas assistans"
Där får ni läsa hur fk behandlar barn, familjer som har det svårt och är i STORT behov av hjälp.
På nyårsafton fick jag med en chock läsa i corren att fk hade överklagat kammarrättens beslut...Gott nytt år då
Kanske inte så stort att va me där men det e innehållet som e viktigt..folk måste bry sig mer om funktionshindrade.
Fniss, jag är rätt ointresserad av det där med kändisskap. Skulle jag nu känna nån kändis (jag känner en dokusåpakändis ) så skulle jag nog hellre kalla det för att jag har en bra vän med dom eller dom egenskaperna. Skulle aldrig nämna kändisskapet. Vilka kändisar jag pratat med, flirtat med eller vars syskon och vänner jag träffat känns tämligen ointressant också tycker jag. Jag är aptråkig när det gäller kändisskap och värdelös groupie!
Mina tio sekunder i rampljuset:
- varit med i Västerbottens Kuriren några gånger
- spelat in några musiksoaréer på Västerbottensradion och blev intervjuad i samband med ena spelningen
- blivit intervjuad av Radio Uppland i samband med konsert (jag var publik)
- varit med i sportsändningar flera gånger samma år och i sprortspegelns årskrönika! Inte för egna bedrifter utan som publik...
- varit med i tysk tidning i samband med studentorkesterspelningar
- blivit intervjuda av Västerbottensradion i samband med festival (jag jobbade som informatör)
- varit med i Aftonbladets "Vi 5"
- varit med på stor bild i Uppsala Nya Tidning i samband med en manifestation (samma typ av informatörsjobb som ovan)
- varit på intervju en så där 30 minuter på ett eftermiddagsprogram i Radio Uppland (informatörsuppdraget igen)