• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Linum

Smärtan jag jag ta i alla fall. Krampen har ju varit det värsta. Tydligen kämpar musklerna för att jag inte ska känna hur ont jag egentligen har, och då får man kramp efter ett tag. Alltså har jag inte lika ont!

Hihi

• Carma07

Tillbaka in från trädgården. Det är varmt idag. Nu har jag varit och sågat bort lite grenar på vinbärsbusken och krattat ihop en massa högar med grenar som rasat ner under vintern. Högarna får maken ta hand om sedan. Och så hittade jag lite vitsippor i vår trädgård.

Det enda som saknas just nu är en glass. Men just nu orkar jag inte ge mig iväg och köpa en. Och dessutom vill jag ju ha den på altanen.

• Bauti

God kväll mina damer

En sådan underbar dag
    Man blir totalt lycklig.

Har lite hjärntorka (som om det skulle gå å torka något som inte finns )

• Frujj

Godkväll!
    Underbart väder idag, gav mig ut på en promenad på rasten, så skönt! Och uppiggande med solsken!

Linum: Jobbigt med ryggen men bra o veta vad det är, då kan man ju åtgärda det på rätt sätt.

• FruTez

Go morron tjejer, allt bra hoppas jag!

Nides: Ringde du igår?

• Ab fab

God morgon
    Ytterligare en perfekt dag. Det är verkligen vackert ute

Gick hem igår rätt tidigt. Min matlagningsdag. Det blev fisksoppa. Och ärtpesto och bröd. Peston var en höjdare. En lång middag. Alla var hemma ink pojkvän. Sen tog jag fotbadet och satte mig på trappan. Det blev inget glas rosé i solen men det var nog så skönt ändå

En gluttning på rent hus naturligtvis. Även om jag älskar den typen av trashTV var det inte ett höjdaravsnitt. istället började jag baka. Gjorde totalt misslyckade muffins med blåbärssylt. Om någon vill ha en silikonmuffinsform från Tupperware så ger jag gärna bort den... grrr... Men de gick åt ändå. Tacksamt att ha hungriga tonåringar hemma

Kvällen avslutades med att jag somnade medans R smorde in mina fötter... Bra avslut *s*

• Carma07

Godmorgon

Ab: Låter som en härlig kväll. Och vilket härligt sätt att somna på.

Igår som sagt blev det en del trädgårdsarbete. Det sista gav jag mig på björnbärsbuskarna för att rensa bort nässlorna. Det var inte roligt så det gav jag upp. De buskarna gav inte så mycket fina bär ändå så vi funderar på att gräva upp den rabatten. Nästa projekt blir att ta hand om altanen och trädgårdsmöblerna och börja plantera i krukorna.

• Addiz

Hej alla!

Idag är livet snällare mot mig! De som styr mitt projekt har äntligen förstått min poäng, men med den nackdelen att jag får agera psykolog åt projektmedlemmarna (nåt lär man sig alltid på det).

Min underbara man som är i Sthlm på utbildning skickade mig blommor igår (dessutom var jag hemma och jobbade och kunde sunka i myskläder hela dagen). Förkylningen är bättre och röda veckan snart över!
    Och som grädde på glassen: solsken!!!!! Om jag jobbar på ordentligt idag så slipper jag jobba hemifrån ikväll och har isf hela kvällen ledig!!!! =) Ska bli långpromenad med hundarna tror jag...

Och imorgon är det fredag, och mannen kommer hem och jag har en helg som inte är helt fullbokad... =)

lykke: kommer gärna hem till dig när du är gräsänkling!!!!! Fred el lörd passar bäst, och mannen är antagligen hemma så han kan hämta mig på natten när jag fått i mig för mycket vin och tzatziki! =)

• Ab fab

Carma- det låter som ni verkligen fått fart på trädgården. Va roligt. Björnbär är gott men jäkligt jobbiga plantor i en trädgård. Vi har sådana vid soptunnorna o jag river mig jämt.

jag tittade på penséer igår. skall plantera lite krukor att ha på trappan.

Addiz- skönt att höra att det blivit bättre. Det lönar sig att vara en klok kvinna. O ha en klok man

Förresten har några av mina Facebook-vänner en gemensam vän med dig...

Fredag eller lördag passar mig perfekt. Vi kollar vidare vad som passar flest bäst

Var är Nibla?

• Linum

Man blir glad av att läsa era inlägg!

Jag mår bättre idag igen. Dessutom kan jag jobba lite hemifrån, så jag slipper att lösa korsord hela tiden...

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....