• pallesj

Midsommarbrudar??

Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
    Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?

• Svar på tråden Midsommarbrudar??
  • Lina_K

Idag beställde vi min ring!

Den finns i mitt galleri.

• pallesj

Jätte fin ring, den tycker jag du ska vara nöjd med.

Lina_K skrev 2008-05-11 21:27:06 följande:
    Idag beställde vi min ring!Den finns i mitt galleri.
  • cellabella

pallesj, det känns bra ändå med ringen fast att den försvinner lite? Är det att det är olika höjd på dem?

Svärföräldrarna har varit här i helgen och jag har aldrig känt mig mindre sugen på att gifta mig. Dom ska bestämma så mycket tycker jag. Säger hela tiden att dom inte lägger sig i och att det jag har planerat är bra, men sen ska dom ändå ändra och ge mig kritik. Är bara så trött på hela bröllopsgrejen för tillfället. Det är så mycket som ska fixas och det är såklart jag som får göra det, fast alla säger att jag inte ska och att det löser sig. Men att saker löser sig beror ju på att jag har jobbat ihjäl mig för att lösa det!

Hur gör man bröllopsdagen smidig när man har caterat mat, ska vara på en gård med en personal och 60 människor att ta hand om? Vi måste ut morgonen efter och lämna nyckeln och hämta det som vi inte får med oss på kvällen, jag tycker att allt blir så stressigt, inte roligt för fem öre. Har ni några upplyftande tips blir ingen gladare än jag!

• Lina_K

Åhå... så jobbigt...

Min lösning på det problemet är dyr men smidig. Vi har köpt allt! Mat, personal, städning - ALLT. Vill inte bry mig om lokal, prylar eller något morgonen efter.

Har inga tips om hur du ska lösa det, kan ni få hjälp av någon?

Min svärmor är klår hin håle på fingrarna... har inga råd där heller.

Hoppas det löser sig.

• vintergården

Hej Cellabella,

du har ingen i din närhet, vän e dyl som du kan lägga över ansvaret på
    Eller hyr in en städerska brukar inte vara så dyrt.
    Med maten prata med cateringfirman om mer hjälp just under middagen.
    Tyvärr kostar allt idag o vi gifter ju oss samma dag annars kunde du kanske hittat någon här som kan hjälpa dig. Tjänster o gentjänster

Kram Annika

• pallesj

Jodå ringen känns bra fast den försvinner lite, förlovningsringen är ju dunnelt så bred o öppen i mitten med en diamant. Men det blir nog bra

Jobbigt att du oxå tappar sugen lite, vi får försöka peppa upp varandra lite så vi kommer tillbaka i känslan igen.

cellabella skrev 2008-05-12 14:38:27 följande:
    pallesj, det känns bra ändå med ringen fast att den försvinner lite? Är det att det är olika höjd på dem? Svärföräldrarna har varit här i helgen och jag har aldrig känt mig mindre sugen på att gifta mig. Dom ska bestämma så mycket tycker jag. Säger hela tiden att dom inte lägger sig i och att det jag har planerat är bra, men sen ska dom ändå ändra och ge mig kritik. Är bara så trött på hela bröllopsgrejen för tillfället. Det är så mycket som ska fixas och det är såklart jag som får göra det, fast alla säger att jag inte ska och att det löser sig. Men att saker löser sig beror ju på att jag har jobbat ihjäl mig för att lösa det! Hur gör man bröllopsdagen smidig när man har caterat mat, ska vara på en gård med en personal och 60 människor att ta hand om? Vi måste ut morgonen efter och lämna nyckeln och hämta det som vi inte får med oss på kvällen, jag tycker att allt blir så stressigt, inte roligt för fem öre. Har ni några upplyftande tips blir ingen gladare än jag!
  • cellabella

Tack för ert stöd. Vi har städare dagen efter, det är mest att någon måste åka ut på morgonen med nyckel för att det är ett bröllop den dagen också. Men en sak jag ska tänka på är att det inte spelar någon roll hur många timmars städ vi betalar för, hellre slappna av på kvällen och låta städaren ta hand om allt. Annars är det ju svårt med personal, vi har bara en, men som jag har pratat med idag och han kan stanna lite längre än vi sagt så det är bra!

Så här i efterhand hade jag hellre gift mig utomlands och haft en fest om ett år när vi hade sparat ihop så vi hade kunnat betala för precis allt, men det är ju försent nu! Jag ska i alla fall försöka att inte stressa mer utan strunta i saker som andra då måste ta tag i. Sen har vi ju lagt flera uppgifter på utomstående, så dom är toppen!

• pallesj

Ja vi har ju bröllopsgudarna mot oss fortfarande verkar det som, märkte igår att min bil måste in 1500kr där som vi inte har, o idag fick vi betala 875kr för att min sambo låst in nycklarna i bilen, allt får lånas av bröllopskontot som är knapert som det är, nu vet jag inet hur vi ska få ihop till det, PUST inte konstigt man tappar känslan o sugen för bröllopet nu, det känns inte alls kul längre.
    Men i morn ska vi träffa prästen iaf o se vad han säger.

cellabella; klychigt men jag tror det ordnar sig, alltid gott att slippa tänka på städningen efter iaf, sen har ni ju några som ställer upp o fixar med ju
    Ventilera på här bara annars det är det vi är här för

• midsommarbrud08

Hej hej,

Här är en till som ska gifta sig på midsommarafton. Visst är det så himla kul att planera och greja med allting...!!

• pallesj

Välkommen hit, Japp det var kul att planera allt men gick så fort för min del, hihi 3v o d i jan så var allt klart så nu e d bara den långa väntan kvar,
    Hur lång har du kommit själv i allt då??

midsommarbrud08 skrev 2008-05-12 17:55:33 följande:
    Hej hej,Här är en till som ska gifta sig på midsommarafton. Visst är det så himla kul att planera och greja med allting...!!
Svar på tråden Midsommarbrudar??