Midsommarbrudar??
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
pallesj: Vi har väl äntligen börjar komma rätt långt tycker jag nog men det är ju en del grejer kvar att fixa med. Nu håller vi på med bordsplaceringen, måste beställa vigselprogram, festprogram, placeringskort m.m. och vi har inte ens börjat kolla på ringen än!!!! Hoppas att vi får till en dag till det i veckan, har hela tiden kännts så lugnt "för det är så långt kvar" men nu är det ju snart bara 5 veckor!!!
Ja du va klar tidigt...då kan jag förstå att det är en väldigt lång väntan nu.
Det är klart att man får negativa vibbar ibland
som med vår festlokal/hotell för gästerna det är lite litet så jag undrar om jag ska få plats med alla *snyft* men det löser sig mycket sprit o trevliga människor
Ha en trevlig dag alla 20e brudar
Välkommen hit midsommarbrud08!
Ja viktigast är la att man blir gift med sin prins o att man firar sin dag med de närmsta, hur liten lokalen än är eller hur få gäster det än är.
På fredag är det bara 5 v kvar, tiden har ändå gått rätt fort, men vi skulle behöva lite till för att få ihop budgeten hmmm men det får svi över ett tag nu hihi
Du får fundera på en loppis eller kanske bli bröllopskoordinator (finns mkt pengar i det).
Kanske skullekasta ut kossorna o göra om hela gårde till ett bröllopspalats ;-D så man kan få ett riktigt "bonnbröllop"
Vad tror ni om det kan det vara ngt? Undrar vad m2b kommer att tycka om det?!
Och välkommen midsommarbrud08
Klart att det viktigaste är att man har dom man älskar o tycker om med på SIN DAG.
Ha det igen
Fast runtomkring arrangemanget är lite viktigt det med
Pallesj, hoppas det ordnar sig med ekonomin, det gör det ju på något sätt! Vi har också oväntade utgifter, t ex att maten blir 4000 mer än i budgeten, och en massa annat som tillkommer hela tiden. Men det orndar sig, vi har så det täcker tror jag. Sen får vi låna av svärföräldrarna har de sagt, bara vi får det som vi vill ha det. Ja, dom ger lite dubbla budskap tycker jag...
Annars har jag sagt till sambon att han får fixa alla listor på vad alla ska hjälpa till med och samordna hela grejen. Jag ska koncentrera mig på den lätta delen, knyta alla tyllpåsar och göra små presenter till alla som hjälper till.
Tänk att det bara är fem veckor kvar, jag som har hur mycket som helst kvar att köpa. Det var inte så bra tycker jag, hoppas det inte går för snabbt.
Hej på er midsommarbrudar!
En evighet sedan jag var inne och skrev nu, men det går liksom i vågor det här med bröllopsbestyren (och graden av beroende av BT!)
Här tuffar det på och trots att det är en del pyssel kvar så kännas som om allt börjar bli klart. Men tyvärr har vi lite smolk i glädjebägaren eftersom jag och min syster (och tillika min ena brudtärna) har/har haft en dispyt om bröllopet som gör oss båda ledsna. Hon har nyss träffat en kille och vi vill inte bjuda in honom så här nu i efterhand. Vi har noga valt ut våra 38 gäster för att vi vill ha ett nära och intimt bröllop och han passar liksom inte in på den beskrivningen. Vi har inte träffat honom än - kanske är han toppen, men det är inte det som är grejen. Hade de träffats tidigare och varit tillsammans i några månader (och innan inbjudningarna gick ut) så hade det varit en helt annan grej tycker vi (de har varit tillsammans några veckor). Visst vill vi göra henne glad, men hela vårt bröllop handlar om att göra saker personliga, intima och som känns som "vi". Vi vill själva bestämma vilka vi vill bjuda - det är ju ändå VÅRT bröllop.
Nu börjar det se lite ljusare ut för vår ekonomi för bröllopet, pratade med mina päron igår och jag visste att de vill sponsra med lite bara inte hur mycket, men igår sa de att vi får 7000kr plus ett års bilförsäkring, Gulliga de är Hade inte räknat med så mycket faktiskt från de.
Träffade prästen igår och det kändes bra, han gick med på våra omskrivna löften och han verkar väldigt bra.
Mrs G Jobbigt med din syster, förstår det känns jobbigt, var i omvänd situation förra året när min syster gifte sig, jag o min m2b hade bara vart tillsamman 2mån när hon gifte sig men han förljde med, Klart är det du som bestämmer vilka du vill ha på ditt bröllop det är ju eran dag Lycka till med allt nu
Skönt att ekonomin börjar att lösa sig för er Pallesj! Vet ju att det inte varit lätt hela tiden och att ni haft er beskärda del av motgångar!
Ja... min syster och jag ska nog lappa ihop det här så småningom. Grejen är ju att jag förstår henne också... Klart att hon vill ha med honom efter att nu äntligen ha träffat någon. Jag fattar verkligen det. Men vi har hela tiden sagt att vi bara vill bjuda de personer som verkligen är glada för att just vi ska gifta oss och som vill vara med och dela den speciella dagen i våra liv. Hade vi haft typ 70 gäster istället hade han gärna fått komma, men vi har valt att ha det litet och personligt. Någonstans måste vi ju dra en gräns och det känns tråkigt att det innebär att vi sårar henne...