• pallesj

Midsommarbrudar??

Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
    Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?

• Svar på tråden Midsommarbrudar??
  • cellabella

Nu har vi äntligen fått tips om en bra lek som vi kör i början för att få igång minglet! Vi har skrivit roliga frågor om oss själva och delat in gästerna i sex lag. Vi ger alla klistermärken efter vigseln, de i samma lag får samma motiv och får gå och leta upp varandra. Sen får de besvara frågorna tillsammans och tävla om flest rätt. Enkelt och passar både de som gillar lek och de som vill hålla sig lite passiva. Ska ni ha några styrda aktiviteter?

• pallesj

Vi ska bara låta dagen och kvällen komma som den gör, Vi blir ju inte så många. Ytterligare ett par har sagt nej istället nu, träffade henne ute igår o de ska separera så hon känner inte för bröllop just nu och det kan jag förstå.

Som sagt så är det inte så många kompisar som kommer och det är svårt att få ihop alla tjejer på samma helg så därför tror jag itne på möhippa heller

• pallesj

Pust säger jag bara, min m2b är sjukskriven nu och kommer vara det till 22a juni till en början, hoppas bara på att han slipper kryckorna till bröllopet så han kan gå och dansa riktigt

• midsommarbrud08

pallesj: Ja det får vi verkligen hoppas, hade ju inte vart roligt om han ska hoppa fram på kryckor.

cellabella: Vi ska inte ha några lekar/aktiviteter alls. Men den du sa att ni skulle ha kan nog vara rolig, hoppas alla tycker det.

• cellabella

midsommarbrud08:
    Ja, jag tycker att den är lagom. Och perfekt för att de som vill vara aktiva får vara det och de som inte tycker om lekar kan småsnacka och låta de som vill styra få göra det. Det är därför vi har gjort så stora lag, 9 st i varje, då kan man välja hur deltagande man vill vara tänkte vi.

Annars har saker kört ihop sig lite. T ex blev vi lovade städning, och nu är det inte så helt plötsligt. Som tur är har en kompis till mig en bra städerska som kan hjälpa oss. Och så skulle vi få komma in på gården dagen innan, nu får vi inte det längre, utan ska hinna allt på fyra timmar samma dag som vi gifter oss. Men vi har folk som ställer upp verkar det som, så jag känner att vi har löst dessa problem ändå.

Är det någon som har tips på var man köper stora hårspolar med skumgummi i (såna man kan sova med)? Har tittat på Åhlens och HM, men de har bara små.

• pallesj

tråkigt när det ska ställa till det i sista sekund, vilken tur att ni har folk som ställer upp, Vi ska också fixa i lokalen samma dag med dekorering bara men ändå Jag ska ju försöka bli vacker med hahahaha. Bara väntar på att nåt ska gå snett nu när allt flytit (förutom ekonomin då hmmm)
    Lycka till med allt Bara 30 dagar kvar till midsommarafton nu

cellabella skrev 2008-05-21 15:14:30 följande:
    midsommarbrud08:Ja, jag tycker att den är lagom. Och perfekt för att de som vill vara aktiva får vara det och de som inte tycker om lekar kan småsnacka och låta de som vill styra få göra det. Det är därför vi har gjort så stora lag, 9 st i varje, då kan man välja hur deltagande man vill vara tänkte vi. Annars har saker kört ihop sig lite. T ex blev vi lovade städning, och nu är det inte så helt plötsligt. Som tur är har en kompis till mig en bra städerska som kan hjälpa oss. Och så skulle vi få komma in på gården dagen innan, nu får vi inte det längre, utan ska hinna allt på fyra timmar samma dag som vi gifter oss. Men vi har folk som ställer upp verkar det som, så jag känner att vi har löst dessa problem ändå. Är det någon som har tips på var man köper stora hårspolar med skumgummi i (såna man kan sova med)? Har tittat på Åhlens och HM, men de har bara små.
  • vintergården

Nu börjar det att närma sig. Undrar vad jag missar =)

Ska ta tag i festprogrammet nästa vecka samt göra en tidsschema för dagen.

Sen var det ju bordsplaceringen vojne vojne

Nu har OSA gått ut o tre har inte hört av sig o jag sk***r att ringa o fråga. Nu har dom haft flera månader på sig.
    Så vi blir 87 himla kul tycker jag tralla la.

Var o kollade på underkläder idag så nu har jag beställt två bodys en vit o en svart/röd har inte bestämt mig än, men vem vill inte vara lite syndig

Pallejs Hoppas att du får en liten hippa annars får väl vi här tråden göra nåt

• Ernhake

Jag anmäler mig!! oxå en blivande midsommarbrud =)

• pallesj

Välkommen hit till oss, hur går det för er i allt planernade då?

Ernhake skrev 2008-05-22 21:40:29 följande:
    Jag anmäler mig!! oxå en blivande midsommarbrud =)
    Jag pratade med han som har hand om vår bokning och allt i lokalen igår om de sista detaljerna, vi bestämde att vi skulle ta en lunch och bestämma det sista så allt är klart den 4e, rummet kommer vi nog få lite innan ca 12 och lokalen ca 10 för dekorering, Sen är det inte mycket kvar nu inte ens det småttiga, Vigselprogramen ska skrivas ut och etiketterna till klockorna, sen ska jag bara göra godis och såpbubblor hihi
  • Lina_K

Hur kan de ändra städning och vilken tid ni får komma in så här i sista sekunden???
    Det känns ju rätt trist och jobbigt! Tur, som sagt, att ni har bra vänner som ställer upp.

Själv var jag och tog mina morgongåvebilder igår... shit så skoj det var! Ska bli spännande att se hur de blir...

Svar på tråden Midsommarbrudar??