Midsommarbrudar??
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
Uppdaterad lista:
Kyrka - Bokad, Ingarö Kyrka
Präst - OK
Sång i kyrkan - OK, syskon, vänner och kusiner sjunger
Lokal - Bokad, ingarö Golfklubb
Mat - OK (ingår i paketet från lokalen)
Dryck - OK (ingår i paketet från lokalen)
Tårta - Beställd, Vit, 3-vånings med crémefärgade rosor och gröna blad
Dekorationer - OK (rosenblad och guldhjärtan - köpa från WedShop och på Party store, monogramljus skapade av mig)
Krona - OK (skapad av Kirsto)
Slöja - OK, lånad av min moster
Klänning - Beställd (kom från Kina och var perfekt)
Skor - OK, beställda från have2have perfekta
Smycken - OK/ej klart (material är inhandlat men de ska skapas av mig)
Hår - OK, Richard på Siccorhands ska fixa mitt hår
Bukett - OK, beställd från Mälarhöjdens blommor. Vendelarosor, vit fresia, lavendel, murgröna och steel gras med crémefärgade pärlor.
Vigselring - Beställd, hämtas 9 juni
Brudgummens klädsel - Bokad
Skor - egna
Inbjudningar - klara och skickade
Vigsel- och festprogram - mer eller mindre klart, finns i datorn
Placeringskort - klara
Dans - vi har varit på kurs och klarar oss hjälpligt
Transport - OK (lillebror kör samt att min moster och morbror kör oss med båt från kyrkan till lokalen)
Fotograf - Oz Delau bokad
12 dagar kvar nu till midsommar brudar, börjar ni känna av stress eller nervositet än? Vi har klart i sista minut nu kommit på att vi vill ha nån som kör oss i en lite roligare bil, hmmm inte lätt o hitta nån hihi Så det blir ev vår granne som även är en gammal vän till mig som kör oss i sin corvette om jag kommer in i den med min klänning haha.
Har ni nåt kvar som inte är 100% eller är allt under kontroll nu?
Vi har inte bestämt vad vi ska ha för vin, och inte köpt nån alkohol än! Jo, öl och avec är klart, men inget annat. Sen måste vi ju köpa snacks och tillbehör till maten, men det gör jag några dagar innan. Sen har vi inte bestämt blommor än, med det har jag delegerat, skönt! Vi måste också köpa papper till festprogrammen och mandlar till favors. Sen är det säkert något mer som jag har glömt.
Är det ngn som ska göra ett "tidsschema" för bröllopsdagen. Jag har funderat på att göra ett så man får lite ordning på dagen o kvällen. Fast man får väl ta det för vad det är.
Eftersom att vi ska ta kort efter vigseln så kom jag på att jag får fixa mingelsnacks till skumpan. Tar tacksamt emot förslag att lägga på smördeg o baka av. Här funderat på pesto och parmesan, så har ni några fler tips så suger jag i mig dom =)
Pallejs - hoppas att du o väninnan hade en topp helg. Om det kör ihop sig med era vigselprogram sätt en inbox på mig så kan du få låna mitt "stulna". Vad kul med en corvette, det är lite kaxigt =) Vi ska ha en cheva cab vit superfin
Lina_K - vad kul att klänningen var superbra, blir så glad för dig
cellabella - dricker du vin själv så a ngt som du själv är väldigt förtjust i. Vad ska ni servera för mat? Vi andra kanske har ngt tips
Ha en trevlig veckostart, jo jag ska ju hämta ringen i vecka KUL!!!!
Kramar
Vad gulligt av dig att vilja hjälpa mig med vigselprogramet, Ja det är ju inte så kul att behöva göra om det igen, jag som inte är så haj på datorer så det tar ju ett tag hihi, Min helg var kanon lugn helt ensam förutom då i fredags kväll, fick ju även packat lite i lördags. Sambon kom hem igår em Gott o ha han hemma, Nu ska jag snart iväg o jobba lite.
Låter gott ed pesto o parmesan på dina snacks, kanske annat förslag, tomat, nötter, svamp, mango
Ta gärna ngt sött också så både salt och sött blir tillfredsställt.
Jag är precis på G att maila stället vi ska till och be dem göra jordgubbar doppade i vit choklad och kokos till fördrinken. Det tror jag kan bli riktigt gott.
Ikväll ska vi träffa präst och hämta ut min vigselring (samt lämna in förlovningsringar för puts).
I går blev jag hippad och i morgon har vi planeringsmiddag... det är mkt nu...
vintergården:
Tack så mycket, det var gulligt. Jag var på systemet idag och jag är lite klokare nu. Imorgon åker vi och köper 24 boxar av rött och vitt chill out, klassiskt och passar det mesta. Sen häller vår personal upp det i karaffer under kvällen och så gör vi vinbål till festen också, det var en bra idé dom tipsade om tycker jag! Ha det gott, hörs snart igen bland allt sista fix!
Liten rapport: www.klusell.se
Hej allihopa,
Nu är det verkligen inte långt kvar. Va fort det går..känns väldigt konstigt att säga att nästa vecka gifter vi oss....
Vi hämtade min ring igår, den var så fin!!! Mycket finare än vad jag kom ihåg...längtar tills jag får ha den på mig.
Vi börjar få det mesta färdigt men det är ändå en del kvar...känns som man aldrig kommer bli riktigt klar, men det får man väl anta att man kommer att bli.
På torsdag ska jag till frissan och klippa mig och färga håret så jag är fin tills nästa vecka. Efter det ska jag och testa min klänning för sista gången, spännande!!
Ha det så bra på er!
Nu är spriten inhandlad med råge. Konstigt att det ska bara bli lite för mkt jämt, men skämt åsido det är ju inget som inte går att använda igen =)
Imorgon ska jag iväg o provsminkas o få ansiktsbehandling Gud så skönt det ska bli. Sen bär det iväg för att hämta alla ringar. Förlovningsringarna nyputsade hans ring nygraverad o min nygjord. Ska bli SÅ kul, synd bara att man har 700 miljoner andra saker i livet som oxå ska göras. Känns lite som att man lever i en bubbla =)
Har lovat att efter midsommar ska jag börja bry mig om allt här hemma igen, Tycker lite synd om mina kossar att jag inte har 100% fokus på dom. Tur att man har anställda =)
Ha det nu bäst ivärlden och snart är det bara 9 dagar kvar JIPPIE!!!!
Hur går det med ditt vigselprogram, Pallesj??
Lina_K det verkar ha varit en toppendag din hippa. Lite sotis blir man
Kram