• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Amelle

Hej i holken!

förhoppningsis - ett jättebamsegrattis till dig! Härligt att ha det på papper va

Här är det annars väldigt segt och trött, kom precis hem och det var jag som körde så ingen skön bilsovning för mig. Svärmor är i stan så nu ska vi träffa henne ett par timmar, blir till att gå ut och äta något trevligt i det underbara vädret.

Helgen har varit makalös. I fredags var det samling innan bröllopet, buffé och vin i en ljummen försommarkväll mellan hägg och syren. Vi sov båda nätterna på ett urmysigt litet pensionat. Lördagen åkte jag och fästmannen ut till kyrkogården för att kolla till mormors grav, sedan åkte vi och hälsade på min gamla shetlandsponny som numera lever skönt pensionärsliv på en bondgård. In till stan där vi mötte upp vänner för sol, bad.

Återkommer sen, nu ringer det på dörren!

• Lapinette

Har fortsatt min härliga Stockholmshelg idag med att åka ut till Flatenbadet och en lång skogspromenad, 9 km, runt sjön och ned till Drevviken. Hittade en klippa där vi åt vår pastasallad och låg och däste en stund i halvskugga innan vi fortsatte promenaden. Har även tagit årets första bad. Lite fusk då Flatensjön inte är så stor så det var riktigt skönt.

Nu sitter jag och maken framför varsin dator och knackar och läser lite förstrött. Man blir lite seg av sol och frisk luft. Ska fixa iordning en potatissallad på färskpotatis, ruccola, oliver, coctailtomater, rädisor och ruccola. Till det blir det lax med nötter, lime och sweetsour.

Gemma - vet inte om jag hade orkat med er brunch. Jag vill alltid prova eller åtminstone äta allt jag tycker om. Skulle nog ha spruckit eller behövt en säng i direkt anslutning.

• Amelle

okej, I'm back!

Själva vigseln hölls i liten och mysig kyrka och inte ett öga var torrt. Brudskål med champagne och snittar vid Vätterns strand och sedan baluns på slottet med kanonsalut och rubbet. Jag gav mig vid tresnåret på natten och likade hem på ömma fötter. Mycket dans blev det! I dag åt vi gemensam brucnh innan det bar av hemåt.

Så summa summarum så var helgen helt fantastiskt lyckad. Nu ska vi stupa i säng oc försöka få lite sömn innan fästmannen flyger till Paris tiiiidigt imorgon bitti.

• Lapinette

Amelle - låter som ett lyckat bröllop. Kom gärna med lite mer detaljer, klänning, mat etc. när du vaknat till liv igen (om några dagar ). Det är så härligt att frossa i bröllop!

• Lapinette

En fråga till er stockholmstjejer - jag behöver gå iväg och göra en ansiktsbehandling efter alla hormoner jag har pillat i mig under vintern. Kan ni rekommendera något ställe, helst i Vasastan eller på Östermalm.

• förhoppningsis

Tackar tackar för alla grattis, känns väldigt speciellt att ha ytterligare ett bevis på min examen. Det som delades ut igår var inte det egentliga examensbeviset, det fick jag hem i brevlådan i januari. Nu var det mer ett diploma och den akademiska cermonin.

Ikväll har jag provat något nytt, nämligrn båtbio. Supermysigt att ligga och guppa utanför wasamuseet och titta på film och sen åka båt hem igen genom en varm och ljus sthlmskväll

Gemma
    Din brunch lät helt fantastisk, jag skulle ha rullat därifrån och inte kunnat äta något på en vecka sen

Amelle
    Lät som ett väldigt trevligt bröllop, berätta gärna mer!

Jag vill se bilder på din klänning sen o höra allt om planeringen.

Izunia
    Börjar närma sig ordentligt nu, spännande! Snällt av din mamma med resesängen, perfekt när pyret blir lite större, beroende på vagnmodell kan de ju annars sova i vagnens liggdel i början

Zua
    Aha, då förstår jag bättre, 1000 pers hos Lars Wallin lät lite trångt.

• Izunia

Gemma jag vill veta ALLT om era rutiner för jag sitter alltid och diskuterar det med mina vänner som har helt andra åsikter. Inte lät alltså från en som inte har barn än.

Jag vet att du sagt att matrutinerna ska vara tydliga, ordentligt vaken, ljust och vaket i rummet och så. Gjorde du så på natten också eller hon vaknade aldrig på natten?

I veckan får jag min egen TENS apparat och jag ser fram emot det. Får ju behandling hos sjukgymnasten just nu pga min dåliga rygg så jag vet att den fungerar lite just nu iaf. Mina sammandragningar blir bara värre och nu har det gått från att vara skitjobbigt på natten till att fortsätta hålla i sig under dan.. det gör så ont.. Men.. det är det enda jag kan klaga på.
    Idag ska vi iväg och köpa bilbarnstol. Det väger mellan en Maxi cosi och en Tario som är Teutonias egen. Vi köpte en adapter till Maxi cosin som passar vagnen eftersom vi skulle låna min kusins babyskydd, men eftersom hon själv är gravid nu tänkte vi köpa en egen. Tror dock den blir en Tario då det ingår en bas till den samt att den har suflett. Får se vilken som väger minst.

Ok.. det där hade absolut inget att göra med bröllop!!
    Amelle, jag vill höra din historia snart!

• zua

Amelle - Låter som ett riktigt härligt bröllop! Vill gärna höra hur de går med din bröllopsplanering.

Lapinette - För en bra ansiktbehandling, tycker jag att du ska gå till www.stockholmdayspa.se

• Amelle

Snabbt hej från mig, måste rekommendera detta ställe för helt grymma ansiktsbehandlingar: www.biologiskthudvardscenter.com/

Just nu har jag så mycket att göra på jobbet att jag knappt hinner tänka på bröllopet som närmar sig med skrämmande fart. Men vi blev jäkligt taggade av att gå på bröllop i helgen, det är så underbart med all glädje som bara sprudlar en dag som denna.

• Lapinette

Tack för tipsen! Ska genast kollas upp.