Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Förhoppningsvis,
Jag får nog låta bli grannens kossor. *börjar kika efter grisarna istället*
Allvarligt talat, stort grattis! Promenad runt sjön låter bra, själv tänkte jag väcka maken och släpa ut honom på picnic bland alla hundar. Ja, lite två flugor på smällen samtidigt: Hunden får leka med kompisarna och vi får picnic. Gäller bara att värja sig mot glupska vovvar som vill ha vår matsäck.
Ha en strålande dag i solen!
Förhoppningsis - Stort grattis!
Izunia - Vad gulligt av dig! Vi kommer att åka den 7 juli, nu har vi inte bestämt exakt var vi ska åka. Men vi ska iallafall besöka San Francisco, L.A och Las Vegas. Vi kommer att vara borta i ca : 3 veckor.
Efter de att jag hade min andra provning hos Lars Wallin, slöt vi upp ett gäng och åkte ut till Josefina, tror nog aldrig jag sett så mycket folk på ett och samma ställe. Folk var så vackra och glada. Underbart! Jag klagade på att servicen var usel förra året men den är sig lik. Men eftersom dom tar in 1000 personer, borde dom kanske skaffa personal därefter.. Men vi hade en mycket trevlig kväll, som sedan avslutades med en promenad.
Nu ska vi iväg till Rosendals Trädgård och ikväll blir det middag på Bistro Jarl. Och var vi hamnar sedan de vet man aldrig ;)
Zua
Nu har jag missat något tror jag, vad är det du provar hos Lars Wallin? Har ett svagt minne av brudtärningsklänningar? Men 1000 personer låter lite mycket för det, eller har jag plandat ihop det nu?
Rosendal är superhärligt, ska ni köpa något spec eller bara promenera runt och fika?
Rosen
Grannens grisar är nog inte lika illa som korna.
Jag blev jagad ca en halv mil runt sjön med mannen, sen solade vi lite på balkongen innan vi åkte till stan och handlade solglasögon och shorts och lite andra kläser till mannen.
Gratulerar förhoppning!
Zua - du måste visa lite bilder sen när klänningen är färdig hos Lars Wallin. När är bröllopet? Har fortfarande inte varit på Josefinas men har hört liksom det du säger att servicen är det lite si och så med. Vi får se om det blir ett besök i sommar... det finns så många trevliga ställen att besöka.
Själva började vi morgonen med en lång frukost ute på balkongen. Satt kvar i solen när maken sprang ned till Lars Bengtsson och köpte vita högtalare (japp, det blir vita små på väggen istället för stora svarta på golvet). Drog sen iväg till Hagaparken (rullade dit på våra cyklar), la oss på en filt och åt medhavd picnic som bl a bestod av jordgubbar, ostar, rökt skinka, potatissallad, körsbärstomater. Njöt av solen eller ska jag säga jag försökte njuta med maken hade "myror i brallan" och tyckte det var astråkigt att bara sitta där.
Cyklade sen hem för att se kenyanen springa förbi på Odengatan. Försökte även hitta min kollega i vimlet av alla maratonlöpare men lyckades aldrig. Såg nu att han sprungit på 3,27. Attans vad bra för en 45-årig, 4 barnspappa som lagt sig kl 02.00 hela veckan pga sjuk hustru och mycket jobb. Vandrade bort till Stockholms glasshus och åtnjöt underbar glass, jag tog mintchoklad och zuppa inglese medan maken är mer sorbetkär och tog jordgubbe och som alltid citorn. Kvällen kommer att bli lugn. Ska dricka vitt vin, äta kyckling och se en film.
Grattis förhoppningsis!
Rosen, jag hade nog heller gått till affären. Annars blir det ju lite av ett blodbad du kan åstakomma...
Zua jag ska nog hitta nåt till er runt san fransisco!
Idag har jag försökt ligga lite i solen med vovven och sedan varit på grill hos mamma. Det är så skönt att slippa laga mat. Tycker normalt inte om att göra det och framförallt inte nu när jag känner mig som en valross som bara vill ligga på soffan!
Fick igår babybjörns resesäng i babyshower present av mamma. Den är verkligen super. Kostar visserligen dubbelt än andra men den väger knappt nåt och är precis vad den ska vara till för- att resa med!
Min babyshower är nästa helg och jag måste tänka ut nån mat att bjuda tjejerna på... jobbigt.. vad tror ni om lite thai? Jag orkar ju inte fixa själv...
nu är det alltså inte långt kvar.. lite mer än 3 veckor..
Izunia - Jag kom på att du ska föda snart, och att du har viktigare saker att lägga din energi på! Jag har kontaktat gamla "vänner" till mig som bor i L.A. som har skickat en massa tips( De komiska är att jag hade en period då jag pendlade mellan London/Sverige/L.A. men trots de, har jag dålig koll på Californien eller rättare sagt allt utanför Los Angeles.) Tack iallafall sötis!
Lapinette - Det är klart att du ska få se klänningen, mailar en bild när den är klar Bröllopet är i Augusti.
Förhoppningsis - De blev nog lite missförstånd. Ja, klänningen är som jag skrev en tärnklänning. Josefinas är ett ställe på Djurgården som vi gick till i fredags, där de tydligen var 1000 personer som ville njuta av deras gigantiska uteservering.
Igår så var vi ute på Djurgården hela eftermiddan. Vi åkte hem och jag tog en " power nap ", sedan blev det middag på Bistron och en 1 tim på Village. Allt som allt en bra kväll!
förhoppningsis, STORT grattis! Å vad du har kämpat för detta, minns så väl allt tentaslit.
Trött, trött efter en supermysig helg som flytt alldeles för fort. Mannen jagar mygg medan jag skriver i all hast, klockan är prick åtta och dottern har precis somnat i sin vagga efter en jättestor gäspning och en dag som varit full även för henne.
Igår lunchade mannen och jag på PAUL, sedan begav vi oss till bebispicnic, ettårskalas i en ljuvlig hemlig trädgård omgärdad av gamla villor som en av de lyckliga gästerna bor i. Det var bara tjejer och monstret var klart yngst och hade därför inget intresse av att mingla; hon satt nöjt i Babybjörnen medan jag och mannen konverserade, tryckte i oss jordgubbstårta och fiskade i fiskdamm. Riktigt kul blandning av folk från världens alla hörn.
Idag hade vi date. Klockan 11 kom ayin och mannen och jag begav oss finklädda till gränden med konstgallerier och designbutiker för att kolla in just lite konst. Mannen är köpsugen. Började dock i parallellgränden där en stor del av husen fortfarande inte renoverats; ivrigt plåtade jag folk som spelade kort, hängde tvätt eller sålde mat. Då hände det märkliga - en tant och en farbror sa till mig att sluta plåta. "Haha", sa jag på kinesiska, "nu får ni känna hur det känns. Ni håller ju jämt på och stirrar och pekar och pratar om oss, 'titta utlänningen gör si, utlänningen gör så'." "Jamen vi fotograferar inte", kontrade hon. "det är skillnad". "jodå, tjafsade jag vidare, "det gör ni visst." För det gör folk, hela tiden. Lite omoget av mig att bunta ihop alla kineser, men vi västerlänningar blir ständigt ihopbuntade själva och kallade just "utlänningar", så det kändes comme il faut. Jaja, det slutade som vanligt i kina med att vi alla log förläget för att det inte skulle bli dålig stämning, och sen gick vi iväg till själva huvudgatan med konsten. Efter en snabb cappuccino på mysig innergård tog vi en taxi till le Royal Meridien och den mest utsökta champagnebrunch någon av oss fyra (vi brunchade med värsta brunchproffset till par) hade stött på. Där fanns verkligen ALLT, till och med en stor barbecue utomhus med kockar som grillade lamm, skaldjur, gåslever, revbensspjäll, tio sorters korvar framför ögonen på en, och sen fick man välja bland tjugotalet såser och salsor.
Vi var sugna på eggs benedict... och undrade om det fanns. Det fanns det, med särskild kock som tillredde på fyra olika sätt. Ja ni fattar. Särskild sushikock. Orkar inte ens fortsätta men vi blev SÅ mätta. En av höjdpunkterna var sevruga (!) caviar på blinier med creme fraiche och all annan topping man önskade sig. Pekingankan var OK men inte mer, brödbaren däremot... sorry, skulle ju inte fortsätta. Och champagnen (Mumm) och espresson (Illy) och vattnet (evian) och de färskpressade juicerna var free flow. Ja som sagt nu är klockan snart halv nio och vi har inte ätit middag, frågan är om man nånsin blir hungrig igen? Chokladfontänen innehöll flytande Michel Cluizel... mmmm. Den gröna teglassen. Creme bruleerna, fyra sorter, favoriten var stjärnanis.
Nä nu får jag sluta.
Promenerade sedan i parken med manhattanväninnan som nu äntligen trivs på sitt nya, Juicy couture-befriade (snyft) jobb. Och flyttar in i nyrenoverade art deco-lägenheten om en vecka! Jaaa! Dit och dricka mer champagne. Satt sedan på Starbucks och pratade i två timmar med flickorna fridfullt plockande i knät. De är så söta och snälla, våra bebisar. Än, i alla fall.
I morgon har jag massage på morgonen, ayin är här, sedan bebisdate med kinesisk väninna. Det blir dumplings i ett gammalt hus i en park, tjugo minuters promenad från oss.
Kram, G
Lapinette, vilken utsökt mumsig och vacker stockholmshelg du är i full färd med att ha, blir så avis!
Kött... har hittat ett australiensiskt företag som levererar bästa bästa köttet direkt hem, bland annat den "200 day grain fed" oxfilé som vi smörjde kråset med för en vecka sedan, "gippsland grass fed", lamm (grain or grass) och så det som tydligen ska vara det ultimata, Waygu. Får testa. Dessvärre kostar det 1500 kr kilot...
Izunia - vilken snäll mamma; den resesängen verkar jättebra, något sådant tänker vi också skaffa så småningom. Än så länge sover hon i sin vagn när vi reser, men om några månader har hon vuxit ut liggdelen så då får vi släpa med egen resesäng.
Just det, vill också säga att vi slutade med de flesta av våra principer och rutiner kring sovande och matande, för ungefär två månader sedan. Det behövs inte längre, lillan lärde sig fort vad som gällde. På natten sover man, på dagen är man vaken. Då och då får hon sömnrubbingar precis som vi vuxna men jag tycker att det funkar jättejättebra. Numera äter hon när hon får lust och sover lagom länge, av sig själv. Ibland i knät, ibland i soffan, allt oftare i Baby björnen men oftast i sin säng. Den enda rutinen vi aldrig ruckar på är sömn från åtta till åtta (med en nattmatning på ca 10 minuter, sen somnar hon av sig själv igen). Det var en ganska tråkig och oflexibel period i början när vi följde schemat men såååå värt det. Peppar peppar, hoppas att det håller i sig.
Fattar inte alla som säger saker som att "man kan inte ha rutiner för en nyfödd" och sen när bebisen är tre månader så är de typ döda av sömnbrist och kommer på att det kanske inte är så dumt med rutiner. Och då tar det evigheter att få rätsida på problemen. Jag och mannen har fått 7-8h sömn per natt sedan hon var 1,5 månad gamla och är dödströtta ändå, mesta delen av tiden.