Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Har något att bekänna... min lugna vecka med tidiga kvällar och nästan ingen (kan ju inte lova någon nolltolerans) alkohol blev inte av.
Igår efter jobbet promenerade jag Strandvägen in mot stan. Det kryllade av folk och den stora Ostindienfararen från Göteborg hade lagt till ute vid Junibacken. Vilket skepp! Njöt av sol och sommar och gick vidare över till Strömkajen för att möta min make. Vi slank in på Grand för ett glas Pol Roger (vet ju om att de har "vår" champagne) och sen tog vi en turistbåt runt Djurgården. Så härligt att få se vår vackra stad från vattnet men attans att jag inte hade med mig kameran . Efter båtturen så promenerade vi till Sturehof och åt en skaldjursplateu och drack en god Chablis. Frågade maken vad vi firade för något denna vecka men han var bara sugen på skaldjur. Tacka och ta emot
!
Lapinette - Låter som en perfekt sommarkväll, när Stockholm är som bäst! Jag blir alldeles för lat för att laga mat när vädret är så här fint, så vi hamnade på Mondän.
Lapinette - En annan restaurang som ska ha riktigt bra kött och som är relativt ny öppnad, vi tänkte eventuellt prova den i helgen eller nästa vecka, är Zinkgrill på Biblioteksgatan.
Har läst och hört om Zinkgrill. Skriv här vad du tyckte.
Ahhh, att jag alltid lyckas göra så många stavfel här inne på BT! Är alltid lite för stressad när jag skriver här. De lustiga är att de jag jobbar med, där krävs de en hel del korrläsning ;)
Hej kära vänner!
Veckan har varit helt knäpp, men nu är det ju strax helg, underbart. Checkar ut från jobbet om lite drygt en timme och så åker vi iväg på weekend wedding. Ska bli grymt kul, och tänk viken tur de har med vädret sen. Ett stort plus ska bli att få köra bil, en av mina favoritsysselsättningar som jag nästan aldrig ägnar mig åt. Vi provar ju nu en miljöbilpool för första gången, en Volvo C30 blir det.
Zua och Lappis ? Wasahof äter vi rätt så ofta på. Ligger ju i våra kvarter, perfekt att ta på väg hem från jobbet. Det blir nästan alltid moules frites ? vin till mig, öl till fästmannen. Riktigt bra kvarterskrog. Zink Grill försökte vi ju gå till härom veckan, men det var tyvärr fullt. Himla mysigt dock, det lilla jag hann uppleva.
Åh vad jag längtar efter balkong när jag läser om era prunkande ballar, det är ett måste i vår nästa lägenhet. Om vi nån gång får ändan ur vagnen och köper nytt, vill säga :)
Vad ska ni göra i helgen?
Hoppas ni får det fantastiskt vad det än blir,
Au revoir!
A
Amelle
Du fick mig nästan att sätta lunchen i halsen när du skrev ovan om "prunkande ballar" sen kopplade jag...
Igår var det studentmottagning för mannens yngsta bror, solen strålade och jag drack mängder med bubbel. Mycket trevligt!
Om ett par timmar ska jag promoveras och få stipendium, börjar kännas lite konstigt. Köpte ett par nya svarta pumps för att ha till klänningen, alla ursäkter för att få köpa skor är bra.
I helgen ska vi inte göra något spec, inflyttningsfest i morgon men annars är det inget inbokat alls vilket ska bli superskönt. har inte haft en tom helg sen mitten av februari.
Jag jobbar precis predvid zink men det har ännu inte blivit att jag ätit lunch där, ska dock äta middag där nästa vecka om inte mannen är på Irland
oj oj vad ni skriver!
Zua jag har vänner i San José så jag ska fråga om de har nåt tips om bra vingårdar. Vart är det ni ska åka? När?
Bidrag från staten.. det enda jag fått för 100 år sen är bostadsbidrag. Men när jag var arbetslös fick jag inte ett rött öre! Men nu har jag ocså högkostnadskort så jag betalar inget för mina läkarbesök, sjukgymnast och kiropraktor. Det är ganska bra när man måste gå ofta.
Nu ska jag ut i solen och njuta med min hund!
Min hund ligger med nosen mot skafferidörren och suckar. Grisöronen är slut och han är sugen. Vad göra? Rusa ut och klippa öronen av närmsta ko som råmar, eller? (Ja, jag har kossor nästgårds.)
Vill ha skaldjursplatå!
GOd morgon
Nu är jag nypromoverad (dsv promovandi) och ny stipendierad och utanför strålar solen.
Igår efter cermonin gav vi oss ut på restaurangjakt, som vanligt var det nästan hopplöst att hitta något bra utan att ha bokat innan på en fredag. Vi försökte på flera ställen bla pontus by the sea. Det slutade med att vi hamande i Eriks vinbar vilket är ett ställe jag gillar skarpt.
Idag står det shopping på listan, ska köpa present till mannen och sen äta lunch ute i solen och bara ha en bra dag tillsammans är tanken. Han vill lura med mig och springa nu men jag tror att det är för varmt, jag skulle lätt vinna SM i dåliga ursäkter. En promenad blir det nog runt sjön istället.
Vad ska ni göra idag?
Rosen
jag har hört att man inte får gå och skära öronen av grannens kossor, både grannen och kossorna kan tydligen bli arga då =)