• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • majamyra

Jag tycker du har rätt och din syster fel. Barn och stor fest hör inte ihop, och de är ju med i kyrkan och det är ju det som är det STORA i det hela tycker jag.

Själv har jag ett annat dilemma. Min mor och far går inte ihop, skilda vägar sedan jag var 4 år gammal. Pappa kom inte på mina barns dop bara för att jag bjöd mamma, som kom naturligtvis.

Ja, det är så barnsligt så det är inte sant!

• Lavendelblomma

Bara genom att läsa din tråd sådär snabbt, så är min första tanke att ni båda har ganska hårda principer. Hon vill inte komma pga. det och du vill inte att hon ska komma med sina barn. Ni kanske båda är lite envisa. Jag tycker givetvis att ni har rätt att "begära" vad ni vill, det är ER fest, inte hennes och jag tycker att din syster verkar vara alldeles för hård och oflexibel, det är faktiskt ditt (hennes systers) bröllop ni talar om! Alltså tycker jag att hon inte beter sig ok med dig. Däremot kanske du ska ta dig en funderare på att fest för alla betyder inte barnfritt. Man kan ju ha sina önskningar men om man märker att ens gäster kanske inte tycker lika, så kanske man kan vidga sina regler lite...

Nightingale skrev 2008-02-28 21:45:15 följande:
    Hej..Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop. Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer. Vad tycker ni?
  • Nightingale

Fruktansvärt barnsligt.

jag bjuder varken morbror, moster, eller morfar för att mamma har brutit med dem.

Så nu kommer endast 2 från min släkt. Mamma och pappa.
    Från sambons släkt kommer 25-30 st.

Kommer ju att kännas aningen tungt den dagen.....

• Cajsa Magnus

Tråkigt att inte ens egna släkt kan acceptera ens önskemål. Jag har själv 3 systrar med en hel del kids och de är inte välkomna för jag är av samma åsikt, fest och alkohol hör inte ihop.

Jag tycker att Ni ska stå på er..det är Eran dag och ingen annans..och väljer hon att inte komma så är det hennes förlust.

• Nightingale
    Lavendelblomma skrev 2008-02-28 21:49:49 följande:
    Bara genom att läsa din tråd sådär snabbt, så är min första tanke att ni båda har ganska hårda principer. Hon vill inte komma pga. det och du vill inte att hon ska komma med sina barn. Ni kanske båda är lite envisa. Jag tycker givetvis att ni har rätt att "begära" vad ni vill, det är ER fest, inte hennes och jag tycker att din syster verkar vara alldeles för hård och oflexibel, det är faktiskt ditt (hennes systers) bröllop ni talar om! Alltså tycker jag att hon inte beter sig ok med dig. Däremot kanske du ska ta dig en funderare på att fest för alla betyder inte barnfritt. Man kan ju ha sina önskningar men om man märker att ens gäster kanske inte tycker lika, så kanske man kan vidga sina regler lite...
    Bra inlägg.

Men hon är helt kass på att anpassa sig efter andra. Det är bara hon hon hon hela tiden. Hon är en sån som bara hör av sig när hon ska ha hjälp med något. Aldrig annars.

Vi tänkte inte ha barnfritt från början, men med inbjudningslistan framför oss så insåg vi att det blir 20 barn om vi ska tillåta barn. Det går inte....

Jag anser att hon styr och ställer alla andra dagar så jag vill verkligen bestämma detta på EN dag i mitt liv, mitt bröllop.
  • bruden08

Vi kommer inta ha några barn med vårt bröllop förutom våra egna, vi vill inta ha något barnkalas vilket det skulle blivit med ungefär 40 barn

• Nightingale
    bruden08 skrev 2008-02-28 21:54:13 följande:
    Vi kommer inta ha några barn med vårt bröllop förutom våra egna, vi vill inta ha något barnkalas vilket det skulle blivit med ungefär 40 barn
    Men hur skulle du reagera om din syrra vägrade komma enbart pga dne regeln, även om hon har barnvakt?

Det här är skitjobbigt.
  • BlivandeFruJohansson

Vi kommer inte heller ha några barnförutom vår son och en ammande 2- månaders.. Vi kan inte lämna bort sonen eftersom alla nära är på festen!

• Lavendelblomma

Ja du känner ju henne bäst! Och är hon sådär egoistisk så försök strunta i att hon inte kommer, även om jag förstår att det e skitsvårt. Låt henne sitta där på er bröllopsdag, ensam och uttråkad! Kör på!

Nightingale skrev 2008-02-28 21:52:29 följande:
    Bra inlägg.Men hon är helt kass på att anpassa sig efter andra. Det är bara hon hon hon hela tiden. Hon är en sån som bara hör av sig när hon ska ha hjälp med något. Aldrig annars. Vi tänkte inte ha barnfritt från början, men med inbjudningslistan framför oss så insåg vi att det blir 20 barn om vi ska tillåta barn. Det går inte.... Jag anser att hon styr och ställer alla andra dagar så jag vill verkligen bestämma detta på EN dag i mitt liv, mitt bröllop.
  • CeGaar

Hej!
    Vi skall också har en barnfri fest (barn under 1 år undantagna) och jag vet precis vad du menar. Har precis fått veta att min moster (som vi har jättebra kontakt med, skiljer bara några år emellan oss) "varken vill eller kan lämna bort sitt barn" - blev först jättesårad och besviken men tänkte sedan; tråkigt att hon inte vill komma men i slutänden så är det är hon som går miste om det roliga, en riktig "sjudundrande fest"!
    Tänj inte på dina regler - de är bra! Och om din syster inte vill respektera det, då är det mest synd om henne...
    Kram

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.