• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • DetOrdnarSig

Zsarah skrev 2008-05-20 20:08:57 följande:

ni ska tänka på att provdockan antagligen inte har några höfter utan slutar strax övanför höfterna därför kan den se rak ut. be dem att lägga en underkjol under så du ser hur den ser ut med en sån..
    Kanske, men jag tycker det ser ut som att provdockan har höfter. Den ser liksom utspänd ut där men att klänningen inte smiter åt i midjan så där är det en massa "tomt" tyg. Lillsessan hade f.ö. med denna klänning i ett blogginlägg just och visade en klänning som "hennes" fabrik gjort: lillsessan82.wordpress.com/2008/05/20/original-vs-kopior/
  • Thailand 08

Jättefin.Det är inte lätt att snöra själv

• grabbarna

ja lillsessan ser onekligen bättre ut.kolla med henne lbmarbrg för den verkar klar om man ska förstå henne inlägg

• CaCC

Nu blev jag skitnervös. Jag har beställt en klänning från Lillsessan med mycket broderier. Tänk om den blir skitful :o(
    Vilken fabrik är det som sytt klänningen? Är det den som syr David's Bridal klänningarna eller?

grabbarna skrev 2008-05-19 15:48:18 följande:
    precis hämtat ut och provat min klänning och jag är fruktansvärt besviken och vill mest gråta faktiskt den är bara så fel!!!* dom hade missat en blomranka som dom gjorde senare men dom har inte broderat dit den utan klistrat fast den sanslöst fult!!!* passformen är hemsk är en massa tyg över uppe vid bysten/midjan och så fel har vi absolut inte mätt och även om jag drar ihop den max tror jag inte det kommer se bra ut* om det är tyget som är tjock eller om dom sytt in en skena vet jag inte men rakt över brösten går en söm som står ut coh det blir ett mellanrum mellan mina bröst och klänningen..klar madonna varning när det står ut sådär*och den broderade sjalen som följde med var förövrigt inte broderad för fem öre utan att vitt tygsjok seriöst har dom tänk att amn ska ha nåt dylikt på sig.bilder på eländet finns i galleriet.
  • bridesilly
    lbmarbrg skrev 2008-05-20 18:33:17 följande:
    Men, vad gör jag nu. Har mailat om vad som är fel och att jag vill att det ändras. Har också skrivit att jag är missnöjd med resultatet. Men frågan är om jag kan få pengarna tillbaka?
    jag tror att klänningen ser konstig ut just för att den sitter på en provdocka som är helt rak, klänningen är säkert helt underbar på en person
  • EldHav
    grabbarna skrev 2008-05-20 16:58:25 följande:
    har du nån bild?
    Ska ordna det under morgondagen.
  • grabbarna

jepp......men enligt dom så är gipyr väldigt vanligt och det kan säkert vara läckert om det inte är gjort på lika tjockt tyg som detta, lillsessan hade sett det på en sotteroklänning och det hade varit jättesnyggt men just det här står upp för mkt...och ok den är inte fastklistarad som den ser ut att vara vilket enligt mig är illa nog utan drar jag i det ordentligt så finns det små stygn där men det blir inte snyggare för det

CaCC skrev 2008-05-20 22:31:55 följande:
    Nu blev jag skitnervös. Jag har beställt en klänning från Lillsessan med mycket broderier. Tänk om den blir skitful :o(Vilken fabrik är det som sytt klänningen? Är det den som syr David's Bridal klänningarna eller?
  • Thailand 08

Nu är den på väg Fick tracking nummret av Kanacca idag.Spännande

• Vicka81

Jag tror mycket beror på provdockan! Du är väl ändå snyggare än en sådan?! Nä, skämtåsido... jag tycker du ska ta och mäta midja, höft och byst en gång till och skicka dessa till dom och påpeka att du inte är sådär rak (om du nu inte är det?) som klänningen faktiskt ser ut att vara. Jag tycker den ser jättefin ut! Jag tror inte att livet är för långt eftersom den ju smiter åt runt höften en bra bit ner. Jag tror du får gifta dig i drömklänningen... och med drömprinsen

Verkar som at de har fullt upp i fabrikerna nu va?! Kanske är det jordbävningen som spökar i sinnet hos de som syr men tycker det är fler nu som får fel mått och blir missnöjda än förut?

lbmarbrg skrev 2008-05-20 21:57:27 följande:
    Tack för alla svar. Den värsta paniken har lagt sig. Försöker tänka på att jag och min älskade faktiskt äntligen ska gifta oss och då blir jag aldeles varm i hjärtat. Det är ju det som är huvudsaken. Det är så lätt att drabbas av panik och glömma det allra viktigaste. Ser fram emot en dag som jag aldrig ska glömma. Nu blir det väl förmodligen inte en vigsel i min drömklänning, men det brukar ju alltid lösa sig. Får lägga ut någon tusenlapp extra och köpa klänning på Blocket. Finns ju många fina där.
  • Vicka81

Tor jag har frågat det förr men jag är så virrig... lämnar ni in klänningen nånstans för strykning? Törs inte själv...

Svar på tråden Ny kina tråd!!