• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Ankan80

Usch ja, det är trist att vänta!!
    Under tiden sitter man och tittar på allas underbara klänningar och får världens ångest. Det är därför jag är inne på min andra klänning. Får bestämma vilken jag skall ha när den andra kommer.

Ljungfru skrev 2008-05-20 16:16:55 följande:
    Hade också de tankarna, mest för att min m2b inte gillade tyllen längst ner.Herregud, det känns som evigheter sedan jag beställde klänningen. Beställde den 12:e april.De har mycket att göra på fabriken så jag får vänta några dagar till fick jag till svar då jag mailade förra veckan.Otålig!!!!
  • EldHav

Ånä, nu har den kommit... Var inte alls så som jag föreställt mig! Kan iofs inte ordna snörningen i ryggen själv, men det är såna där påklistrade broderier med glittriga paljetter i... Tycker inte det ser ut så på bilden alls!

• Zsarah
    grabbarna skrev 2008-05-20 16:12:58 följande:
    det här känns inte bra. enligt fabriken kallas broderiet för gipyr och det ska se ut sådär fabriken säger att dom broderar på organza för att inte brodera direkt på tyget sen när de broderat det på organzan så bränner de ut broderierna för om man klipper så blir det som fransar runt omkring. Sen så syr man på det på kläningen. Det kallas gipyr och görs nästan på alla klänningar nuförtiden och då måste jag ju fråga mig varför det inte ser ut så på det andra broderiet?för hade allt varit utanpå hade det kanske inte sett lika dumt ut.och visst kollar jag riktigt noga och sliter i det utanpåliggande är det inte påklistat som jag trodde utan det är små små stygn där men fint är det inte.och det är skenor i överdelen för det är det på brudklänningar men varför i hela friden behövs det skenor rakt över bysten?och sedan är det nog så att jag mätt fel..ja ja men nu är det så här att varken jag eller min sambo är så dumma i huvudet att vi mäter 1 dm fel!! det här kommer gå åt helvete och jag kommer få hem en till klänning som ser lika djävlig ut...
    ojdå, ska du få en ny? sys alla lillsessans beställ klänningars broderier så?
  • grabbarna

inte en susning om det görs så på alla har inte hört det förut och intn hon helelr men ingen har väl haft lika mycket brosyr som mig

ifall jag velat om vart blomrankan ska vara ville dom inte brodera den på klänningen utan göra så här men jaha?rent logiskt kan man ju visa med en pånålad för att se att den sittr rätt ochs edan brodera dit den tycker man ju tycker det låter som en dålig ursäkt för att dom glömde göra den i början och sedan akstade på detta för att få det gjort-

fan också det är ju skitfult tänk om jag måste ha det såhär?

• Zsarah

men om du ska få en ny så kan du inte be demm att brodera direkt på tyget.

eller om inte du får en ny så kan du ta bort blomrankan och be en sömmerska brodera direkt på klänningen?

• grabbarna

jo jag ska få en ny som dom ska brodera direkt på klänningen men jag är fortfarande orolig över passsformen för jag mätte igen och fick exakt samma mått som förra gången så antingen är både jag och sambon helt dumma i huvet och kan inte mäta nån av oss eller så har vi faktiskt mätt som man ska....

• EldHav

Äsh, det går, men det var inte som jag tänkt mig...

• grabbarna

måste bara tillägga att paula (lillsessan) är toppen ingen skugga ska falla på henne för detta med klänningen!

• FruT 080808
    artisten skrev 2008-05-20 15:54:21 följande:
    jag vet hur hemskt det här låter och hur liten ens värld är när det finns dem som har det såå tufft just nu, men har ni kollat om fabrikerna finns kvar efter jordbävningen? little corals ligger mitt i den drabbade provinsen..FruT 080808 skrev 2008-05-20 15:34:34 följande:
    Jo jag tror jag har pratat med dom efteråt. Men det kanske vart nya skalv?
  • grabbarna

har du nån bild?

EldHav skrev 2008-05-20 16:25:37 följande:
    Ånä, nu har den kommit... Var inte alls så som jag föreställt mig! Kan iofs inte ordna snörningen i ryggen själv, men det är såna där påklistrade broderier med glittriga paljetter i... Tycker inte det ser ut så på bilden alls!
Svar på tråden Ny kina tråd!!