• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Ankan80

Hm..nä, det där såg konsigt ut. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel.
    Den skall ju iofs ha en underkjol också, men den ser för lång och rak ut i ovanlivet.

lbmarbrg skrev 2008-05-20 18:25:29 följande:
    Nu är bilderna på plats i mitt galleri. Kjolen ser ut att var upphängd i nåt, ser mkt konstigt ut. Har mailat om nya bilder på den. Sen ser bröstpartiet framifrån jättekonstigt ut. Tyget över brösten ska ju gå omlott och sedan ner under midjedraperingen, om ni förstår. Har sett alla era fina klänningar som vissa av er beställt från Millys och tyckt att de som företag verkar professionella och duktiga. Tyckte i min enfald att min klänning var ganska "enkel". Ingen brodyr eller annat. Men nu tycker jag inte att den ser riktigt klok ut. Fy f-n vad jag är besviken.
  • lbmarbrg

Men, vad gör jag nu. Har mailat om vad som är fel och att jag vill att det ändras. Har också skrivit att jag är missnöjd med resultatet. Men frågan är om jag kan få pengarna tillbaka?

• Ankan80

Hm. det står inget om det på deras hemsida vad jag kan hitta. De vill säkert göra en ny klänning till dig i så fall?!

Någon annan som vet?

• DetOrdnarSig

Det blir nog svårt att få pengarna tillbaka. Det brukar de aldrig erbjuda utan då blir det att försöka fixa klänningen eller sy en ny.

Jag håller med om att den ser lite konstig ut. Väldigt smal och rak, varken midja eller höfter, men jag vet ju inte hur du ser ut. Den ser inte speciellt lik originalet varken i hur den är sydd eller tygval så vitt man kan se av bilden.

• majamyra

jag vet inte heller om man kan få pengarna tillbaka, tror som Ankan80 att de vill nog göra en ny eller försöka fixa till den i sånt fall. Men du har ju inte så mycket tid på dig att vänta heller.

Fast jag tycker att bröstpartiet ser ut som det ska, kan inte se på originalbilden att det ska gå omlott över bysten? Samt att tjejen på originalbilden verkar ju hålla upp klänningen lite i sina händer, och det ser ju ut som om de som sytt klänningen åt dig har sytt fast den så på det viset och det är ju...konstigt. Förstår du mig?

Vad tråkigt för dig, men du får väl vänta på de nya bilderna och höra efter med dem och man kan få pengarna tillbaka, eller hur det fungerar där?

• EnaOline

det som jag reagerade på var just som de andra skrev det där med höfterna osv.. den ser så avlång ut på något vis framifrån..??

• Zsarah

ni ska tänka på att provdockan antagligen inte har några höfter utan slutar strax övanför höfterna därför kan den se rak ut. be dem att lägga en underkjol under så du ser hur den ser ut med en sån..

• grabbarna

ja den ser onekligen lite konstig ut men som zsara säger så kanske det kan göra skillnad men en underkjol den kanske sr konstig ut för att den hänger helt rakt

lbmarbrg skrev 2008-05-20 18:25:29 följande:
    Nu är bilderna på plats i mitt galleri. Kjolen ser ut att var upphängd i nåt, ser mkt konstigt ut. Har mailat om nya bilder på den. Sen ser bröstpartiet framifrån jättekonstigt ut. Tyget över brösten ska ju gå omlott och sedan ner under midjedraperingen, om ni förstår. Har sett alla era fina klänningar som vissa av er beställt från Millys och tyckt att de som företag verkar professionella och duktiga. Tyckte i min enfald att min klänning var ganska "enkel". Ingen brodyr eller annat. Men nu tycker jag inte att den ser riktigt klok ut. Fy f-n vad jag är besviken.
  • grabbarna

min värsta ångest har lagt sig i alla fall efter otaliga mejl med lillsessan *stackars henne* så känns det bättre dom ska göra om broderiet och det är uppenbart attt dom tagit någon annans mått för vi drog åt den allt som gick idag och under bysten är den 10 cm för vid och över bysten 7 cm för vid samt att den även är för lång ung 4-5 cm..fotade med måttband med och utan klänning så att det finns bildbevis på att dom inte gjort samma mått som jag har

• lbmarbrg

Tack för alla svar. Den värsta paniken har lagt sig. Försöker tänka på att jag och min älskade faktiskt äntligen ska gifta oss och då blir jag aldeles varm i hjärtat. Det är ju det som är huvudsaken. Det är så lätt att drabbas av panik och glömma det allra viktigaste. Ser fram emot en dag som jag aldrig ska glömma. Nu blir det väl förmodligen inte en vigsel i min drömklänning, men det brukar ju alltid lösa sig. Får lägga ut någon tusenlapp extra och köpa klänning på Blocket. Finns ju många fina där.

Svar på tråden Ny kina tråd!!