• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • AoM

Tyresöbrud

Vi ska också iväg o proväta menyn samt smaka på vinerna! Dock ligger herrgården drygt 16 mil bort så det blir bara en av oss som kommer smaka på vinerna eftersom den andra ska köra bil!

Och nu har jag äntligen frågat en vän om hon vill vara min andra tärna!! Vi har vuxit upp ihop, hon är så nära en syster man kan vara utan att ha blodsbanden gemensamt. Dock bröt jag kontakten med henne för två år sen men nu är allt som förut o hon vill jättegärna vara min tärna :)

• TyresöBrud
    AoM skrev 2008-04-28 11:18:46 följande:
    TyresöbrudVi ska också iväg o proväta menyn samt smaka på vinerna! Dock ligger herrgården drygt 16 mil bort så det blir bara en av oss som kommer smaka på vinerna eftersom den andra ska köra bil! Och nu har jag äntligen frågat en vän om hon vill vara min andra tärna!! Vi har vuxit upp ihop, hon är så nära en syster man kan vara utan att ha blodsbanden gemensamt. Dock bröt jag kontakten med henne för två år sen men nu är allt som förut o hon vill jättegärna vara min tärna :)
    Åh va härligt att ha henne tillbaka som vän och vid din sida på bröllopet. Hon måste ju också vara jätte glad, och stolt!
  • AoM

tyresöbrud

Ja det känns verkligen jättebra att ha henne tillbaka i mitt liv!

Jag är lite nervös över att prova vinerna, tänk om jag väljer jätteknäppa viner som inte alls passar maten?!?!?

• bridesilly

weeeeeeeee det närmar sig med stormsteg. Tänk nu när sommaren kommer, utan att ni vet ordet av sitter vi här och skakar tänder för i veckan ska vi gifta oss

• TyresöBrud
    AoM skrev 2008-04-28 11:45:59 följande:
    tyresöbrudJa det känns verkligen jättebra att ha henne tillbaka i mitt liv! Jag är lite nervös över att prova vinerna, tänk om jag väljer jätteknäppa viner som inte alls passar maten?!?!?
    Men de tar väl fram förslag så tar ni de som passar er smak bäst! Blir säkert hur bra som helst. Jag längtar tills på lördag!

De har börjat med min klänning nu som jag ska ha på brunchen dagen efter. Är kanske lite för fin, men jag tycker att det är bäst att passa på och dra ut på bröllopskänslan så mycket det bara går. Det är den korta vita i mitt galleri. Nästan som en extra brudklänning!
  • TyresöBrud
    bofinkarna skrev 2008-04-28 11:30:40 följande:
    103 dagar kvar tjejer! :D
    Helt sjukt va fort tiden går, och under sommaren kommer den nog att gå ännu snabbare. Så håll i er, snart är vi där!
  • bofinkarna

Åh! min tärna bor i indien nu och syr upp sin klänning där! bara 200 spänn! helt sjukt verkligen! Så glad! äntligen nåt vi kan spara några kronor på :)

• kalevala
    bofinkarna skrev 2008-04-28 13:46:38 följande:
    Åh! min tärna bor i indien nu och syr upp sin klänning där! bara 200 spänn! helt sjukt verkligen! Så glad! äntligen nåt vi kan spara några kronor på :)
    wow...............
  • blivandefrularsed

Ja, visst går det fortare och fortare...!

Imorn ska vi åka och kolla på kläder till m2b. Ni som inte tänker låta er man se klänningen innan bröllopet (som jag), hur gör ni med hans kläder? Jag menar, så att det "matchar" och stämmer överens med modellen och eventuellt färgtoner. Eller kör man bara på tex svart?? Fet kanske inte spelar någon roll? Vill ju inte avslöja nåt får m2b hur den ser ut, kanske ska jag ha med en bild på klänningen till stället vi ska hyra på??

Han ska iaf inte ha frack (eller smoking). Kanske frock coat eller jaquette. Ingen aning om färgen. För gästerna är klädkoden mörk kostym, men det kanske inte spelar någon roll för m2b.

Svar på tråden 080809 del 3