• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • bridesilly
    bofinkarna skrev 2008-04-25 09:38:08 följande:
    Usch ja börjar ångra min klänning..
    varför då? den är ju jättefin
  • lisa07

ja ja, jag hoppas att det finns några fina klänningar kvar när jag ska ha. Annars får jag väl ta ett lakan och svepa in mig i:)
    Det mesta brukar ju ordna sig. Men visst blir jag lite stressad när jag hör att ni har fixat era kläder!!

• bridesilly
    lisa07 skrev 2008-04-25 12:12:28 följande:
    ja ja, jag hoppas att det finns några fina klänningar kvar när jag ska ha. Annars får jag väl ta ett lakan och svepa in mig i:)Det mesta brukar ju ordna sig. Men visst blir jag lite stressad när jag hör att ni har fixat era kläder!!
    haha ett lakan kan ju bli väldigt originelt Visst kommer du att hitta din drömklänning. Ge det bara lite tid och ta inte första bästa. En del av oss var så tidiga som ett år i förväg hehe. Jag iaf. Hittade min drömklänning direkt. Kärlek vid första ögonkastet typ
  • lillaj

Vi håller på med musiken till mingel och fest och nu är mingelmusiken färdig men festmusiken känns SUPERviktig så det kommer nog ta ett tag till. Hur gör ni med musik och hur tänker ni? Vi ska hyra Dj in a box, perfekt att kunna sitta hemma och välja mellan all tänkbar musik! Vilken tycker ni är den optimala startlåten efter första dansen "valsen"??? Vi har valt en första lite lugnare till första dansen (alltså ingen klassuisk valslåt) och sen en följande (Daniel Lemma If I used to love you) men sen efter tårtan vill vi att partyt ska sätta i gång. Hur gör ni, vals först och sen då; kör ni igång med "discomusik" direkt sen eller dansband eller vad? VI har varvat rejält men funderar och velar kring ordningen eftersom det är en väldigt blandad samling i början av festen.

• bridesilly

Vi har inte gjort nån ordning än på vad som ska hända när, det ska mina tärnor hjälpa mig med eftersom det är dom som står för att hålla i trådarna

Vi har en skiva till middag och mingel med lugnare musik som just nu har ca 75 låtar

En dans skiva med ungefär lika många låtar som är väldigt blandat men bara upptempo musik

Sen kommer vi ha en skiva med vår låt på så att det är lätt att slå på den när brudvalsen ska dansas

• nilia

Vi kommer att dansa bröllopsvalsen först, sen tror jag väl att bruden ska dansa med sin far och sen är det fritt fram för resten! Jag och min pappa har tänkt att spexa lite för att dra igång partyt. Vi kommer att börja dansa typ vals.. sen kommer dj:n att mixa med musiken. Vi ska se helt förvånade ut och lite sura över att musiken blir förstörd.. sen kommer en rolig party låt som vi dansar loss till ihop jag och pappa=)
    Typ så som många brudpar gör under sin vals, fast jag gör det med pappa istället! Tror vi kommer att dansa till dady cool, min och pappas låt=) Sen får partymusiken flöda för fulla muggar!

• kalevala

TJOHO , min ring är hämtad så nöjd finns i galleriet för de som är nyfikna!!!!!

vi har oxå velat lite med musiken .... vi kommer att ha ett band som spelar men de spelar mer folkmusik-irländskt så de som vill dansar och de som vill kan lyssna eller mingla ....
    de komer att spela brudvalsen , kör sen halvlugnt i en tille sen tårta... slutet på tårtan kör 2 band medlemmar lite trubadur spelning , sen kör de liksom en konsert 1 1/2 timme med fart musik...sen blir det cd efter det.......ungefär....

• Poffff

Hej! Så kul att fler ska gifta sig den 9 augusti!!! =)
    Så fort tiden går...
    Njut av de härliga vädret och lycka till alla!

• TyresöBrud

Nästa helg ska vi ut och proväta menyn och välja viner, det blir mys! Tänk att nästa gång vi äter den menyn är det på vår Bröllopsdag!

• lindahallman

ja, det går fort framåt. nu har jag vunnit smycken och såpbubblor på ebay!

Svar på tråden 080809 del 3