• Virvel

    080809 del 3

    Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

    Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

    Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

    Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

  • Svar på tråden 080809 del 3
  • Augustibruden 2008

    Virvel,
    kommer ni ha gästpresentation i ert festprogram?

    Vi gifter oss 30/8 o ska oxå lämna in på tryckeri.
    Men kan ej göra det förrän vårt Osa datum gått ut, då det ska stå lite om varje gäst + sittningen.

    Ni har verkligen kommit långt...vi måste nog oxå ta tag i provsmakning av viner.
    Vet ej om det behövs ang tårtan då vi beställer fr ett ställe vi alltid köper på!

    Ska fixa m vigselprogram när jag ringt o fått namnet på prästen osv.

  • blivandefrularsed

    TyresöBrud

    vad är det för rosa champagne ni ska ha??

  • bridesilly

    Om man ska beställa på systemet till bröllopet, när sjuttan gör man det? vill inte vara ute i sista sekunden helst.

  • Helena1978

    Idag har jag bestämt mig för catering firma. Det här blir vår meny:

    Förrätt:
    Tunnbrödskorg (sallad, ärtor, tomater, handskalade räkor och en klick rhode island dressing)

    Huvudrätt:
    Vitlöksmarinerad rostbiff
    Potatisgratäng och rosmarie sky
    Sommarsallad (tre st olika sallader + ex. rädisor mm) + marinerade färsk broccoli.

    Efterrätt:
    Bröllopstårtan

    Känns skönt att ha ordnat det.

  • TyresöBrud
    blivandefrularsed skrev 2008-05-05 15:10:51 följande:
    TyresöBrudvad är det för rosa champagne ni ska ha??
    Vi ska ha Alexandre Bonnet, Rosen. Tror inte att den finns på bolaget men väldigt god!
    Muscat de Asti som dessertvin, Fantastiskt god! Fruktig, inte för söt och lite bubblig
  • Bride in England

    Virvel skrev 2008-05-03 21:14:36 följande:


    Jag ser att planeringen rullar på. Själv har jag inte varit så aktiv i forumet då jag har planerat färdigt det mesta och kände att jag behövde en paus men nu har jag tagit tag i det sista.Igår ringde jag och bokade ny konditor för tårtan. Dom vi skulle ha anlitat gjorde så hemska tårtor så jag höll på att tuppa av när jag fick se kort på dom.Den vi har bokat in nu är enda konditorn i stan där man får välja mellan olika mousse och sugarpaste eller marsipan.Vi ska snart boka tid med honom så att vi får komma och provsmaka.I veckan så lämnade jag in vårt festprogram och vigselprogram för tryckning. Det ska bli skönt att ha det färdigt. Vi har också skickat iväg hindersprövning och efternamnsblanketterna.Nu börjar det närma sig med stormsteg och det är inte utan att det pirrar lite i magen. Jag börjar bli lite nervös. Är det fler än jag som redan är det?
    Vi undrade alla var du tagit vagen Jag borjar bli ordentligt nervos!! Nu ar det knappt 3 manader kvar!!!
  • nilia

    Åhh nu måste jag få lite råd från alla kloka blivande brudar här inne!

    Fick ett mail till vår "bröllopsmail" idag, en vän till min sambo som undrar om vår inbjudan gäller enbart för honom eller för honom med sällskap. (vi har bara skrivit hans namn på kuvertet)
    Han är tillsammans med en tjej som bor i bolivia, han har varit där och pluggat nu några månader. Vi har träffat henne 1 gång.
    Vet ju att man enl. "regler" ska bjuda flick/pojkvänner.

    Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror verkligen inte att hon kommer att ha kul på bröllopet för hon talar inte ens svenska. Bara dålig engelska.
    Sen har i redan bjudit fler än vad som egentligen får plats=(
    Usch är jag elak och hemsk som egentligen vill säga till killen att inbjudan bara är till honom?!

    Antar att vi måste bjuda henne.. men det känns så lustigt. Suck.

  • Emkalo

    Jag tycker att det är Ok att inte bjuda henne. Vi har bjudit en tjej (fd flickvän till en av marsalkarna och ingår i vår umgängeskrets ävan fast vi inte träffat henne särksilt mkt sista tiden) men inte hennes nya kille. De träffades för kanske 2 mån sen och han bor i Australien men kommer vara här i Sv under den tid vi gifter oss. Först kändes det konstigt att göra så men vi har aldrig träffat honom! Så nej, vi bjuder inte honom. Jag skulle ha full förståelse om det var tvärtom!


    nilia skrev 2008-05-07 22:24:58 följande:
    Åhh nu måste jag få lite råd från alla kloka blivande brudar här inne!Fick ett mail till vår "bröllopsmail" idag, en vän till min sambo som undrar om vår inbjudan gäller enbart för honom eller för honom med sällskap. (vi har bara skrivit hans namn på kuvertet)Han är tillsammans med en tjej som bor i bolivia, han har varit där och pluggat nu några månader. Vi har träffat henne 1 gång. Vet ju att man enl. "regler" ska bjuda flick/pojkvänner. Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror verkligen inte att hon kommer att ha kul på bröllopet för hon talar inte ens svenska. Bara dålig engelska. Sen har i redan bjudit fler än vad som egentligen får plats=(Usch är jag elak och hemsk som egentligen vill säga till killen att inbjudan bara är till honom?! Antar att vi måste bjuda henne.. men det känns så lustigt. Suck.
  • Bride in England
    nilia skrev 2008-05-07 22:24:58 följande:
    Åhh nu måste jag få lite råd från alla kloka blivande brudar här inne!Fick ett mail till vår "bröllopsmail" idag, en vän till min sambo som undrar om vår inbjudan gäller enbart för honom eller för honom med sällskap. (vi har bara skrivit hans namn på kuvertet)Han är tillsammans med en tjej som bor i bolivia, han har varit där och pluggat nu några månader. Vi har träffat henne 1 gång. Vet ju att man enl. "regler" ska bjuda flick/pojkvänner. Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror verkligen inte att hon kommer att ha kul på bröllopet för hon talar inte ens svenska. Bara dålig engelska. Sen har i redan bjudit fler än vad som egentligen får plats=(Usch är jag elak och hemsk som egentligen vill säga till killen att inbjudan bara är till honom?! Antar att vi måste bjuda henne.. men det känns så lustigt. Suck.
    Jobbig situation! Hur ofta traffar killen den har tjejen om hon bor i Bolivia? Bor de ihop eller har de planer pa att flytta ihop?

    Vet inte vad jag ska ge for rad - jag hade nog tyckt det var sapass jobbigt att neka honom att ta med sig sin flickvan att jag hade kapitulerat och bjudit henne. Men det ar ju ett problem med plats och pengar osv - och man bjuder ju hellre nagon man tvingats utesluta fran listan som man egentligen velat bjuda an nagon man inte ens kanner.

    Hur val kanner du killen? Kan du prata med honom om det och saga som det ar, att ni har brist pa plats och fraga honom om han skulle ta valdigt illa upp om ni inte kunde bjuda henne?
Svar på tråden 080809 del 3