• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • TyresöBrud

Nu har vi skickat in hindersprövning och namnändring. Känns stort och fint och ta hans namn. Skyndade mig att öppna ett nytt Hotmail konto i mitt blivande namn, hihi.
    Det börjar verkligen bli på riktigt.
    Fick hem papper på bröllopsresan i mitt blivande namn, blev alldeles varm och lycklig av att se det!

• matteve

Åh, vad kul!!

Jag håller med, känns stort att få ta sitt hjärtas efternamn! Kommer kännas konstigt att ha ett amerikanskt, men det är ett ovanligt namn där med, så det är kul

När det gäller hindersprövning, kommer vi få fixa det en vecka innan på vårt lokala kontor. Ska funka bra. En handläggare tar hand om det hela manuellt. (Vår präst har fått vara med om att viga ett par och SEDAN morgonen efter få följa med dom till skattekontoret och fixa det! haha) Min blivande kommer inte vara i Sverige förrän en vecka innan vi gifter oss - nu är det jag som får besöka honom i USA.

TyresöBrud skrev 2008-04-29 09:20:05 följande:
    Nu har vi skickat in hindersprövning och namnändring. Känns stort och fint och ta hans namn. Skyndade mig att öppna ett nytt Hotmail konto i mitt blivande namn, hihi.Det börjar verkligen bli på riktigt.Fick hem papper på bröllopsresan i mitt blivande namn, blev alldeles varm och lycklig av att se det!
  • Bride in England

haller med om att det ar en spannande, konstig kansla att tanka sig att man snart kommer att byta namn!! Jag blir ocksa helt varm inombords men nu nar det verkligen borjar narma sig borjar jag ocksa kanna mig lite sorgsen pa ett satt att jag ska gora mig av med mitt namn...nagon annan som kanner sa?

Och en till fraga - har ni kopt er gastbok till brollopet (om ni ska ha en)? Och var? Jag har letat o letat men hittar ingenting fint och relativt bra pris (under 300 kronor helst!) Nagot tips pa nagonstans online?

• matteve

Jag måste nog säga lite kanske... jag menar, ens namn är ju en stor del av ens identitet. Jag bor ju hemma fortfarande, så det blir så stort med giftermål, flytt hemifrån till USA å namnbyte. Men självklart pirrar det i magen!! Ska bli underbart!!

Har tyvärr inget tips på gästbok.. tror att min syster ville fixa det

Bride in England skrev 2008-04-29 16:00:28 följande:

haller med om att det ar en spannande, konstig kansla att tanka sig att man snart kommer att byta namn!! Jag blir ocksa helt varm inombords men nu nar det verkligen borjar narma sig borjar jag ocksa kanna mig lite sorgsen pa ett satt att jag ska gora mig av med mitt namn...nagon annan som kanner sa?Och en till fraga - har ni kopt er gastbok till brollopet (om ni ska ha en)? Och var? Jag har letat o letat men hittar ingenting fint och relativt bra pris (under 300 kronor helst!) Nagot tips pa nagonstans online?
  • Bride in England
    matteve skrev 2008-04-29 16:12:21 följande:
    Jag måste nog säga lite kanske... jag menar, ens namn är ju en stor del av ens identitet. Jag bor ju hemma fortfarande, så det blir så stort med giftermål, flytt hemifrån till USA å namnbyte. Men självklart pirrar det i magen!! Ska bli underbart!!Har tyvärr inget tips på gästbok.. tror att min syster ville fixa det Bride in England skrev 2008-04-29 16:00:28 följande:
    Oj mycket pa samma gang! Da kanske namnet kanns som den minsta forandringen for dig Men det ar som du sager, det ar en del av ens identitet pa ett satt. Har hort andra som kant lite missmod over det men att man snart vanjer sig...
  • Bride in England

Det ar grejen med mig ocksa forresten, far ett engelskt efternamn. Det ar val det som kanns lite extra konstigt, men extra kul och spannande ocksa forstas

• matteve

Bride in England skrev 2008-04-29 16:15:53 följande:

Det ar grejen med mig ocksa forresten, far ett engelskt efternamn. Det ar val det som kanns lite extra konstigt, men extra kul och spannande ocksa forstas
    Jag håller med Men det kommer låta kul, för mitt förnamn är ett väldigt "svenskt" dubbelnamn!
  • Bride in England
    matteve skrev 2008-04-29 17:12:23 följande:
    Bride in England skrev 2008-04-29 16:15:53 följande:
    Jag håller med Men det kommer låta kul, för mitt förnamn är ett väldigt "svenskt" dubbelnamn!
    Ja det kommer lata ratt kul for mig med Men jag slipper iallafall konstant bokstavera mitt svenska efternamn har i England!!
  • lillaj

99 dagar tills BRÖLLOPET idag så nu är det tvåsiffrigt!!!!

Svar på tråden 080809 del 3