• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • blivandefrularsed
    TyresöBrud skrev 2008-05-02 22:42:32 följande:
    99 dar, oj va tiden går fort!Imorgon är det dax för oss att proväta menyn, längtar!
    Kul! Vad har ni tänkt er?
  • Virvel

Jag ser att planeringen rullar på. Själv har jag inte varit så aktiv i forumet då jag har planerat färdigt det mesta och kände att jag behövde en paus men nu har jag tagit tag i det sista.

Igår ringde jag och bokade ny konditor för tårtan. Dom vi skulle ha anlitat gjorde så hemska tårtor så jag höll på att tuppa av när jag fick se kort på dom.
    Den vi har bokat in nu är enda konditorn i stan där man får välja mellan olika mousse och sugarpaste eller marsipan.
    Vi ska snart boka tid med honom så att vi får komma och provsmaka.

I veckan så lämnade jag in vårt festprogram och vigselprogram för tryckning. Det ska bli skönt att ha det färdigt.

Vi har också skickat iväg hindersprövning och efternamnsblanketterna.

Nu börjar det närma sig med stormsteg och det är inte utan att det pirrar lite i magen. Jag börjar bli lite nervös. Är det fler än jag som redan är det?

• kalevala
    Virvel skrev 2008-05-03 21:14:36 följande:
    Jag börjar bli lite nervös. Är det fler än jag som redan är det?
    JAG!!!!!!!
    min blivande tycker : vi är väl klara!?
    eller hur !

nej......det är vi inte.
  • bridesilly

Nervös ja Nu när alla i min bekantskapskrest börjar fråga om jag är det så blir jag det

• kalevala

Kolla min provdukning jag gjorde ....snälla!

• bridesilly
    kalevala skrev 2008-05-04 08:37:31 följande:
    Kolla min provdukning jag gjorde ....snälla!
    såg fint ut
  • bridesilly

Nu ska jag strax iväg för att lyssna på den som kanske ska vara vår solist i kyrkan. Hon ska sjunga på en gudstjänst så då får jag gå på en sånn till då

• nilia

Jag börjar faktiskt bli lite pirrig! Det börjar kännas så verkligt nu! Längtar sååå!!
    Jag och min m2b håller på att gå igenom vår gästlista nu av 105 pers så har 54 tackat ja, sen är det 24 som har sagt till oss att de kommer men inte anmält sig på riktigt.
    Har osa senast den 31 maj, det blir spännande att se hur många som ringer sista veckan!

Kalevala: Jättefin dukning!

Bridesilly: Hoppas det går bra på gudstjänsten=)

• bridesilly
    nilia skrev 2008-05-04 13:00:25 följande:
    Jag börjar faktiskt bli lite pirrig! Det börjar kännas så verkligt nu! Längtar sååå!! Jag och min m2b håller på att gå igenom vår gästlista nu av 105 pers så har 54 tackat ja, sen är det 24 som har sagt till oss att de kommer men inte anmält sig på riktigt. Har osa senast den 31 maj, det blir spännande att se hur många som ringer sista veckan!Kalevala: Jättefin dukning! Bridesilly: Hoppas det går bra på gudstjänsten=)
    hmmm vi vet inte än vem vi ska ha som sjunger i kyrkan faktiskt. Vi var och lyssnade idag på en tjej som var duktig men vi får se om inte kantorn i kyrkan kunde sjunga, har för mig att dom sa det i kyrkan när vi pratade med dom.
  • TyresöBrud

Igår va vi och provåt! Så gott och så trevlig personal, det känns verkligen toppen.

För drink - Rosa campange, färska jordgubbar och färsk melon
    Förrätt - Tomat bruchetta
    Varmrätt - Kalvfillet med murkelsås, grillade grönsaker och små runda potatisar som ugnsbakas och sen småputtrar i en rödvins sky och sen rullas i lite bladpersilja. Kommer inte ihåg vad den hette men den var sjukt god.
    Efterrätt - Champange sorbet toppad med campange
    Kaffe, tårta och avec

Valde viner till också, blir super. Ett jätte gått dessertvin, lite bubbligt.

Känndes så bra, och nästa gång vi avnjuter den menyn är vi man och hustru, tänka på det ger verkligen ett lyckorus.

Ska boka tid till Secret box fotograferingen också.

Det börjar verkligen bli på riktigt nu!
    I slutet av maj ska vi provsmaka tårtan också!

Svar på tråden 080809 del 3