• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • Bride in England
    lillaj skrev 2008-05-08 07:41:05 följande:
    Tänk tjejer om 3 månader då är det dagen före bröllopet
    iiiiiiiihhh!!!!
  • cindell

Mina tärnor har pojkvänner som inte är sambos och de har jag inte bjudit. Så det tycker jag inte du ska behöva göra. Speciellt inte om ni inte umgås.
    Däremot har jag bjudit en tjej som jag aldrig träffat pga att hon är gift med en av våra bästa vänner. Hon bor i Panama och han pendlar mellan. Dock tror jag inte att hon kommer då det fortfarande inte är klart med hennes uppehållstillstånd. Men eftersom hon är gift med honom så tycker jag att det skulle vara otroligt kul att träffa henne. Men det kanske inte är samma situation överhuvudtaget..... Hmmmm

• Nufsan

Nånstans måste man ju dra gränsen för annars kan man ju få bjuda fler man inte vill ha på bröllopet än de man vill ha där!

Jag har sagt nej till min m2bs kusinbarns pojkvänner... de är inte sambos och vi har aldrig träffat dem och det kändes lite taskigt att svara nej på frågan, men samtidigt så hoppas jag de förstår.

Sen har jag fått förfrågan på barn hit och barn dit och jag hoppas även där att de inte tar illa vid sig, men vi har sagt att de enda barn som är bjudna är släktens... kompisars barn får stanna hemma. Taskigt kanske, men antingen det eller så får inte vännerna heller komma...

nilia skrev 2008-05-07 22:24:58 följande:
    Åhh nu måste jag få lite råd från alla kloka blivande brudar här inne!Fick ett mail till vår "bröllopsmail" idag, en vän till min sambo som undrar om vår inbjudan gäller enbart för honom eller för honom med sällskap. (vi har bara skrivit hans namn på kuvertet)Han är tillsammans med en tjej som bor i bolivia, han har varit där och pluggat nu några månader. Vi har träffat henne 1 gång. Vet ju att man enl. "regler" ska bjuda flick/pojkvänner. Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror verkligen inte att hon kommer att ha kul på bröllopet för hon talar inte ens svenska. Bara dålig engelska. Sen har i redan bjudit fler än vad som egentligen får plats=(Usch är jag elak och hemsk som egentligen vill säga till killen att inbjudan bara är till honom?! Antar att vi måste bjuda henne.. men det känns så lustigt. Suck.
  • Bride in England
    Nufsan skrev 2008-05-08 15:07:04 följande:
    vi har sagt att de enda barn som är bjudna är släktens... kompisars barn får stanna hemma. Taskigt kanske, men antingen det eller så får inte vännerna heller komma...
    Helt sant - man ska ju vara glad att ha fatt en inbjudan overhuvudtaget kan man ju tycka. Inte forsoka bjuda med massa folk. Synd att manga inte forstar hur mycket planering som kravs for ett brollop, och hur svart det ar att fa ihop en gastlista utan att behova bli bankrutt pa kuppen!
  • Virvel

Vi har ingen gästpresentation i häftet då alla gästerna känner varandra eller i alla fall vet vilka dom andra är.
    Augustibruden 2008 skrev 2008-05-04 20:36:20 följande:

Virvel, kommer ni ha gästpresentation i ert festprogram?Vi gifter oss 30/8 o ska oxå lämna in på tryckeri.Men kan ej göra det förrän vårt Osa datum gått ut, då det ska stå lite om varje gäst + sittningen.Ni har verkligen kommit långt...vi måste nog oxå ta tag i provsmakning av viner.Vet ej om det behövs ang tårtan då vi beställer fr ett ställe vi alltid köper på!Ska fixa m vigselprogram när jag ringt o fått namnet på prästen osv.
  • Virvel

Glömde skriva att jag var ned till bolaget idag och köpte en flaska vitt vin som dom tipsade om i en av bröllopstidningarna.
    Det stod att den passade speciellt bra till buffé.
    Leth Gruner Veltliner 69 kr.
    Själv dricker jag alltid Dr Faust. Det är mitt favvovin men det kan ju vara kul att ha något i lite finare flaska.
    Vad ska ni andra som bjuder på buffé ha för viner?

• bridesilly
    nilia skrev 2008-05-07 22:24:58 följande:
    Åhh nu måste jag få lite råd från alla kloka blivande brudar här inne!Fick ett mail till vår "bröllopsmail" idag, en vän till min sambo som undrar om vår inbjudan gäller enbart för honom eller för honom med sällskap. (vi har bara skrivit hans namn på kuvertet)Han är tillsammans med en tjej som bor i bolivia, han har varit där och pluggat nu några månader. Vi har träffat henne 1 gång. Vet ju att man enl. "regler" ska bjuda flick/pojkvänner. Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror verkligen inte att hon kommer att ha kul på bröllopet för hon talar inte ens svenska. Bara dålig engelska. Sen har i redan bjudit fler än vad som egentligen får plats=(Usch är jag elak och hemsk som egentligen vill säga till killen att inbjudan bara är till honom?! Antar att vi måste bjuda henne.. men det känns så lustigt. Suck.
    Jag hade nog inte bjudit hans flickvän tror jag. Är man förlovade är det brukligt att bjuda deras partner men är de bara tillsammans finns inget tvång på att bjuda fler än dom ni har bjudit redan.
  • Bride in England

GRATTIS pa 3 manader fore-dagen tjejer!!!

• bridesilly

Weeeeeeeiiii idag är det 3 månader kvar...i cant belive it Jag är så nervös, glad, uppspelt, stressad, lycklig.allt allt på samma gång. Va härligt det ska bli att vara prinsessa för en dag
    Men mest ser jag fram emot den stunden i kyrkan då vi ska mötas och sedan vigas. Allt annat är oviktigt trots all planering. Det är den stunden somm är allra allra viktigast absolut.

Svar på tråden 080809 del 3