• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • bridesilly

Idag har jag gjort massor, mailat med cateringfirman, fotografen och den som ska köra bilen för mer detaljerad planering.
    Gjort festprogrammet så gott som klart
    Ska sätta mig och skriva ner lite vad vi behöver gå igenom inför vårt planeringsmöte med brudföljet i helgen

• bridesilly

Vad har ni andra kvar som känns mest akut att göra? För mig känns det som ett stressmoment att hitta en solist till vigseln.

• nilia

Våra mest akuta saker som är kvar är att boka resan(svårt att bestämma vart vi vill åka), hitta en dj och så måste någon lära oss att dansa så att vår bröllopsvals blir fin!
    Fast det blir ingen vals utan någon annan dans,men lära oss måste vi ändå=)

• bridesilly
    nilia skrev 2008-05-13 23:13:01 följande:
    Våra mest akuta saker som är kvar är att boka resan(svårt att bestämma vart vi vill åka), hitta en dj och så måste någon lära oss att dansa så att vår bröllopsvals blir fin! Fast det blir ingen vals utan någon annan dans,men lära oss måste vi ändå=)
    men du, vill ni lära en dans så kan jag verkligen rekommendera tony irvings bok move your ass, finns billigt på adlibris. Man får en cd där dom visar mannens steg, damens steg, parets steg och parets steg till musik för 10 olika danser, bland annat två varianter på vals. Det är så himla enkelt
  • Bride in England
    bridesilly skrev 2008-05-13 22:05:34 följande:
    Vad har ni andra kvar som känns mest akut att göra? För mig känns det som ett stressmoment att hitta en solist till vigseln.
    Hitta serveringspersonal!! Och kostym till mannen. Och...ja allt som jag har kvar att gora kanns i princip som det ar brattom med nu, nar det borjar narma sig!!!
  • bridesilly

Det känns som om det är massor vi har kvar att göra och ändå har vi gjort massor. Jag vill i största möjliga mån undvika paniken sista tiden innan bröllopet så därför försöker jag gå igenom vad är gjort?
    vad är inte gjort?
    hur mycket kan göras långt i förväg?

• TyresöBrud

Skor även här!
    Har köpt ett par, men vill gärna ha ett par att byta till.Tycker inte att brudskor är så fina egentligen men har köpt ett par faktiskt väldigt sköna men vill nog byta på kvällen när det blir party. Behöver även skor till dagen efter tlii min brunch klänning.
    Letar även efter ett armband, tror att jag ska ha ett med kristaller, ska försöka gå förbi Swarovski idag.
    Ska boka tid för vaxning och fransfärg.
    Men det som kommer bli mest arbete är att få till gästpressentationen till festprogrammet.
    Ja ja, mycket är iaf klart!

• Bride in England

Vad vi har kvar:

- Anlita serveringspersonal
    - Bekrafta order of service till vigselforrattaren
    - Bekrafta for fotografen vilka gruppfoton vi vill ha
    - Kopa kostym till m2b, skor, tiara, underklader till mig
    - Bestalla blommor
    - Skicka ut de sista kvallsinbjudningarna
    - Fixa ihop festhafte
    - Fixa ihop bordsnummer
    - Fixa ihop bordsplanering (kan ju dock ej goras klart forran efter osa som ar 2 juni)
    - Bekrafta bokning hos frisor (har preliminarbokat)
    - Gravera vara ringar
    - Gora klart dagsplanen och briefa toastmaster
    - Skriva tal (m2b)
    - Bestamma vilken mat och hur mycket vi ska ha till buffen (har catering som skoter "kottbiten" (haha later hemskt))
    - Bestalla is (en dam som kommer med isen)

Samt massor av annat smatt o gott som jag inte ens kommer ihag nu, har en lista hemma.

Oj ar jag varst har eller?!?

Jag vill ocksa kunna ta det lugnt de sista tva veckorna innan brollopet men med ett heltidsjobb och ingen som helst tid under veckorna blir det nog svart

• bridesilly

Det vi har kvar är att

Göra tidslista med mina tärnor
    Bocka av detaljer med frisörerna
    Göra klart festprogram och vigselprogram
    hitta en solist
    övning i kyrkan
    göra klart bordsplacering
    kontakta alla berörda och checka av allting (görs längre fram)
    fundera ut vad vi ska ha på vårt godisbord
    göra klart låtlistan, nästan klar tycker jag nu
    öva dans

det är vad jag kommer på för tillfället, finns säkert massor av mer grejer...suuuck.

Svar på tråden 080809 del 3