• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • Nufsan

Namnändring träder iaf inte i kraft förrän alla papperen är inskickade av prästen så bara för att vi har sökt om det betyder det inte att det träder i kraft.

Reser du direkt in på bröllopet hinner du ju iaf inte få nytt pass och legitimation så det kvittar Ingen lär ju be att få se ett personbevis för att bevisa att du heter vad du heter så att säga

Emkalo skrev 2008-04-19 12:20:43 följande:
    Ni som skickar in om namnändring, kollar bara att ni har rätt namn på biljett och pass om/när ni ska på bröllopsresa!Jag ska skicka in om namnändringen efter bröllopet tror jag, eller i samband med det, eftersom vi har bokat bröllopsresans biljetter i våra nuvarande namn. Iofs är dte bara att inte skaffa nytt pass, men vill inte riskera!Vi2alltid, välkommen!
  • bridesilly

vi kommer att ha nr 84 vi upplyfter våra hjärtan och 199 den blomstertid nu kommer fast med texten på bröllopsdagen ber vi :)

lindahallman skrev 2008-04-19 11:16:38 följande:
    Vad ska folket ha för psalemer i kyrkan? själva funderar vi på sommarpsalmer som en välnlig grönskas och den blomstertid nu kommer fast med bröllopstext. men det kanske blir föör avslutningsaktigt så vi får se...
  • Vi2alltid

Vi håller oxå på att välja musik, både psalmer och solosånger... Min klänning har i alla fall kommit nu och jag TROR jag hittat skor oxå...

• Emkalo

Givetvis går inte en namnändring i samband med vigsel inte igenom pga ansökan, jag ville dock bara göra folk uppmärksamma på det då jag har hört talas om mindre uppmärksamma brudpar som faktiskt inte fått resa (då har resan legat inom en vecka efter vigseln) p g a de har missat detta med namnet! Onödigt att betala tusentalskronor och sen inte får åka :)

Nufsan skrev 2008-04-19 12:22:45 följande:
    Namnändring träder iaf inte i kraft förrän alla papperen är inskickade av prästen så bara för att vi har sökt om det betyder det inte att det träder i kraft.Reser du direkt in på bröllopet hinner du ju iaf inte få nytt pass och legitimation så det kvittar Ingen lär ju be att få se ett personbevis för att bevisa att du heter vad du heter så att säga
  • lindahallman

vi fick papper på att det var tillåtet för oss att gifta oss och papper på att efternamnet var beviljat oxå :) känns lite närmare nu

• Tessan K

Min blivande fick se klänningen - kunde inte hålla mig när jag kom hem med den . Men han har ju inte sett den på ialla fall.....

Vad har ni kvar i er planering? Själv känns det som jag har fixat mycket men har ändå en hel del kvar..... Tycker tiden sedan januari har gått så fruktansvärt fort! Men det är ju postitivt för snart är det den 9 augusti .

Är det någon av er som ska ha liveband? Vi funderar på om vi ska ha det eller bara playlist på datorn.

• Tessan K

Oooops mitt inlägg kom in lite fel - läste visst tidigare inlägg på denna tråd. Är lite disträ idag

• Bride in England

Har fatt hem min vigselring!! Den sitter perfekt tillsammans med forlovningsringen Kopte den for halva priset pa natet, ar sa lattad att den passar sa perfekt!!

• Helena1978

Tessan K:

Vi kommer att ha ett liveband. Tror det blir sex bandmedlemmar Det kommer verkligen bli toppen!

• bridesilly

Vi fick hem vår hindersprövning igår

Svar på tråden 080809 del 3