• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • bridesilly

kolla här

www.mytights.com

kolla under spanx eller under shapewear. superbilliga saker fraktfritt från england

AoM skrev 2008-04-10 17:21:24 följande:
    jag har beställt klänningen. När jag provade den första gången sa tjejen i butiken att du kan lätt ta en mindre storlek för det fattas bara ngn cm. HAHA, ngn cm... jojo. Inte idag iaf!! Så klänningen är nu beställd i stl 40. Provade både 40 och 42 idag. Den större storleken var rymlig, men det kändes väldigt avlägset att jag skulle komma i en 40!! Men som du säger, på med en korsett om det skulle krisa! :)
  • 08agusti08

hej hej! ny här men jag ska oxå gifta mig den 9 agusti 2008
    AoM vi kan ju stötta varandra för jag måste oxå gå ner i vikt för att komma i klänningen, jag har oxå köpt min klänning redan... köpte den i mars
    hur går det med alla planer för alla?

kram

• AoM

Kanon :)
    Skönt att höra att man inte är ensam om att vara så dum (som damen i butiken tyckte idag).

Det vi har kvar att göra är att kläderna till maken, beställa våra ringar, bestämma halsband till mig samt lite småpyssel. Allt det stora känns färdigt.

08agusti08 skrev 2008-04-10 18:31:51 följande:
    hej hej! ny här men jag ska oxå gifta mig den 9 agusti 2008 AoM vi kan ju stötta varandra för jag måste oxå gå ner i vikt för att komma i klänningen, jag har oxå köpt min klänning redan... köpte den i mars hur går det med alla planer för alla?kram
  • Bride in England

Va? Hur kan tanten i butiken uttala sig sa?! Det ar val inte hennes problem att hennes kollega radde dig att bestalla storleken mindre. Lycka till, tror sakert du kommer i klanningen aven om du inte tappar "tillrackligt" med kilon! Kan de inte sy ut den annars eller ar det svårt?

AoM skrev 2008-04-10 18:35:37 följande:
    Kanon :) Skönt att höra att man inte är ensam om att vara så dum (som damen i butiken tyckte idag).Det vi har kvar att göra är att kläderna till maken, beställa våra ringar, bestämma halsband till mig samt lite småpyssel. Allt det stora känns färdigt.
  • AoM

jo de kan lägga ut! Hon sa rent ut att du som är stor (!!!) kommer inte kunna ha en 40!! I vanliga fall är jag 42... och sååå jävla stort är väl inte deT??? men med tanke på att jag sen påsk gått ner 3,8 kg så ska jag nog kunna ta lite fler så att klänningen blir bra!
    Kärring. åååh!

• 08agusti08

ja villken knäpptant...
    det låter som om vi har kommit ungefär lika långt men vi har inte skickat inbjudan än

hur mkt ska du gå ner?
    sj ska jag gå ner ca 5-7 kg JAG SKA KLARA DET

VI KAN KLARA DET TILLSAMMANS

• Bride in England

Att sana far lova att jobba i brudklanningsaffarer *spottar at hennes hall* De ska ju vara snalla och uppmuntrande - och storlek 42 ar INTE stort, herregud.

AoM skrev 2008-04-10 18:46:23 följande:
    jo de kan lägga ut! Hon sa rent ut att du som är stor (!!!) kommer inte kunna ha en 40!! I vanliga fall är jag 42... och sååå jävla stort är väl inte deT??? men med tanke på att jag sen påsk gått ner 3,8 kg så ska jag nog kunna ta lite fler så att klänningen blir bra! Kärring. åååh!
  • AoM

jag behöver gå ner 5 kg för att komma i klänningen, men totalt vill jag nog gå ner 12 kg( gick upp det när min pappa gick bort), då är jag tillbaka i min trivselvikt. Fortfarande inte trådsmal men det har jag aldrig varit!!

• bridesilly

stooooor? man är väl för fasen inte stor om man är en storlek 42 grrrrr dumma tanten där

AoM skrev 2008-04-10 18:46:23 följande:
    jo de kan lägga ut! Hon sa rent ut att du som är stor (!!!) kommer inte kunna ha en 40!! I vanliga fall är jag 42... och sååå jävla stort är väl inte deT??? men med tanke på att jag sen påsk gått ner 3,8 kg så ska jag nog kunna ta lite fler så att klänningen blir bra! Kärring. åååh!
  • AoM

fast på sätt och vis är jag glad att hon var så otrevlig, för nu känner jag mig bara mer sporrad att gå ner mina sista kilon :)

Svar på tråden 080809 del 3