• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • bridesilly

det är min del av gästerna som inte kommer. De flesta som har tackat nej är släktingar som bor långt bort men dom har ju ett halvår på sig från det att man fick inbjudan till att bröllopet är så visst hade man hunnit spara men men sista april är osa och jag hoppas att det kommer fler JA nu istället.

det blev lite fel men här är svaret igen

• blivandefrularsed

Ja, vill man tillräckligt mycket så tror jag man ordnar en sån sak. Det skulle väl vara isf om det är mer avlägsna släktningar, kanske kusiner, sysslingar eller dylikt som inte känner att det är så nära. Samtidigt så har ni ju inte bjudit jättemånga, ca 50, och då är ju dom flesta "nära". Iaf är det så för oss. Bortsett från m2bs kusiner och några av hans vänner så träffar vi dom flesta regelbundet och jag har svårt att tro att någon skulle tacka nej bara för att det är långt att åka. Och ni var ju precis som vi ute i god tid. Skulle väl vara om dom är arbetslösa då...

Hoppas ni slipper fler återbud nu!

• Nufsan

Jag är ledsen... jag har kämpat med min vikt för att gå ner och bli smal och fin till bröllopet, helt utan resultat.. Nu vet jag dock varför, min sköldkörtel har lagt av så jag har NOLL i ämnesomsättningen. Har börjat medicinera, men lär väl inte hinna bli klar med den nivån så jag kan gå ner i vikt, så nu får jag gifta mig ful

• bridesilly
    va tråkigt. Men du jag tror du kommer vara jättevacker på din bröllopsdag. Oroa dig inte, din m2b kommer tycka att du är vackrast i världen och alla gäster med när dom ser hur lyckliga ni är och så fina och uppklädda
    Nufsan skrev 2008-04-08 21:46:57 följande:
    Jag är ledsen... jag har kämpat med min vikt för att gå ner och bli smal och fin till bröllopet, helt utan resultat.. Nu vet jag dock varför, min sköldkörtel har lagt av så jag har NOLL i ämnesomsättningen. Har börjat medicinera, men lär väl inte hinna bli klar med den nivån så jag kan gå ner i vikt, så nu får jag gifta mig ful
  • TyresöBrud

Ikväll ska vi träffa prästen! Känns underbart att det börjar komma så nära nu. Om fyra månader är vi alla nygifta. Vi är fortfarande kvar i bröllops sviten och om fyra timmar är det dax för släkt brunch, sen drar vi till Paris! (om 4 månader idag alltså)

• bridesilly

kan inte fatta att det IDAG är 4 månader kvar....iiiiiih är det nu vi ska börja känna oss stressade?

Igår träffade vi prästen för ett litet samtal i förväg så vi vet hur hon ställer sig till olika psalmer, texter med mera med mera. Det gick jättebra och hon var hur trevlig somhelst. Hon skulle dock fundera över hur vi fick gå in eftersom vi inte vill ses innan vigseln.

• Bride in England

Ja grattis pa "4-manaders-dagen fore" allihop!

Det kanns valdigt nara nu ellerhur? Tror det kommer att kannas annu narmare nar det borjar bli varmt och sommaraktigt ute.

Spannande o traffa prasten o sa. Vi ska nog inte traffa var vigselforrattare forran ett par manader innan...

bridesilly skrev 2008-04-09 10:43:30 följande:
    kan inte fatta att det IDAG är 4 månader kvar....iiiiiih är det nu vi ska börja känna oss stressade?Igår träffade vi prästen för ett litet samtal i förväg så vi vet hur hon ställer sig till olika psalmer, texter med mera med mera. Det gick jättebra och hon var hur trevlig somhelst. Hon skulle dock fundera över hur vi fick gå in eftersom vi inte vill ses innan vigseln.
  • bridesilly

Kände mig så fånig när vi satt hos prästen igår och hon gick igenom vigseln genom att läsa upp vad hon brukar säga. Man blir lite rörd när man hör vigsel löftena. Om man blir det nu, hur sjuttan ska det gå på dagen D?

• TyresöBrud
    TyresöBrud skrev 2008-04-09 10:30:06 följande:
    Ikväll ska vi träffa prästen! Känns underbart att det börjar komma så nära nu. Om fyra månader är vi alla nygifta. Vi är fortfarande kvar i bröllops sviten och om fyra timmar är det dax för släkt brunch, sen drar vi till Paris! (om 4 månader idag alltså)
    Jag menade ju om fyra månader imorgon inte idag... Sorry!
  • bridesilly

säger som bride in england

grattis på 4 månader kvar dagen :-d

Svar på tråden 080809 del 3